Η Renault συνεχίζει να βγάζει νέες εκδόσεις και να πρωτοπορεί. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πρόσφατα «έβγαλε» στην αγορά και σειρά με διπλό καύσιμό, το οποίο ουσιαστικά συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης με υγραέριο (LPG).

Ούτως ή άλλως η συγκεκριμένη εταιρία χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο καύσιμο για περισσότερο από μια δεκαετία. Αυτός είναι ουσιαστικά και ο λόγος που ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe ισχύος 100 ίππων φτιάχτηκε για χρήση σε συνεργασία με υγραέριο και η εγκατάστασή του γίνεται εργοστασιακά. Κάτι που αυτομάτως το ανεβάζει επίπεδο όσον αφορά το κύρος, την ασφάλεια και την λειτουργικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η δεξαμενή υγραερίου, χωρητικότητας 32 λίτρων, έχει κατασκευαστεί από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετήθηκε στο σημείο της ρεζέρβας, χωρίς να επηρεάζει τον ευμεγέθη χώρο αποσκευών (391 λίτρα, που αυξάνονται στα 1.069 αν πέσουν τα καθίσματα).

Σε συνδυασμό με τη δεξαμενή βενζίνης (39 λίτρα), διαμορφώνεται ένα άθροισμα 72 λίτρων διαθέσιμου καυσίμου, την ώρα που το συγκεκριμένο Clio ζυγίζει 1.206 κιλά, μόλις 28 περισσότερα από την αντίστοιχη έκδοση μονού καυσίμου.

Το κέρδος προς το περιβάλλον

Όσοι έχουν εμπλακεί με το συγκεκριμένο σύνολο, έχουν μετρήσει ότι μειώνει την εκπομπή ρύπων (94-100 γρ./χλμ. με χρήση LPG) κατά 8% συγκρίνοντας το με έναν «απλό» βενζινοκινητήρα (100-107 γρ./χλμ.). Αυτομάτως μιλάμε και για χαμηλότερο κόστος τελών κυκλοφορίας.

Παράλληλα, με τη μέση τιμή ανά λίτρο σε βενζίνη (95 οκτανίων), πετρέλαιο και υγραέριο κίνησης να είναι 1,40, 1,12 και 0,73 ευρώ, αντίστοιχα, η χρήση του συστήματος διπλού καυσίμου αποδεικνύεται οικονομικότερη ανά χιλιόμετρο, καθιστώντας τις επισκέψεις για ανεφοδιασμό πιο αραιές.

Από πλευράς κατανάλωσης, οι εργοστασιακές μετρήσεις μικτού κύκλου (NEDC) για την κίνηση με LPG (5,7-6,1) ή βενζίνη (4,6-4,8) προσφέρουν αυτονομία 1.400 χιλιομέτρων. Το Clio «μας» χρειάστηκε 7,7 και 6,4 λίτρα/100 χλμ., αντίστοιχα, επιδόσεις μέσω της οποίας τα 1.000-1.100 χιλιόμετρα αποτελούν εφικτό στόχο.

Τα χαρακτηριστικά του

Renault 1.0 Energy TCe 100 LPG

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 160 Nm/2.750 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τύπου ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.050×1.798×1.440 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 1.206 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,5 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,4 (7,7) λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 105 (94) γρ./χλμ.

*Πλέον μπορείτε να αποκτήσετε το Renault Clio με αέριο LPG στα 15.640 ευρώ.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις