Παρά τα μέτρα λόγω πανδημίας, μια σειρά καλλιτεχνικών γεγονότων πραγματοποιήθηκε στους ανοιχτούς χώρους του Ηρώδειου, του Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου, αλλά και του Μικρού Θεάτρου της Αρχαίας Επιδαύρου. Λόγω της πανδημίας και των έκτακτων μέτρων, το όριο χωρητικότητας κάθε θεάτρου ήταν 45%. Συνεπώς, για λόγους ασφαλείας και προστασίας, το Φεστιβάλ φιλοξένησε περίπου 50.000 θεατές. Το Φεστιβάλ δημιούργησε ένα βίντεο διάρκειας ενός λεπτού, το οποία παρουσιάζει συνοπτικά όλα όσα έλαβαν χώρα στους χώρους των ανοιχτών θεάτρων.

Η ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Όπως αναγνωρίστηκε ομόφωνα από το κοινό και τους ειδικούς, «ήταν φανερό πως η προετοιμασία ήταν άψογη και ο κόσμος ευαισθητοποιημένος και συνεπής» (Εφημερίδα των Συντακτών). Η αρχική αγωνία «για το πώς θα εφαρμοστούν τα μέτρα υγειονομικής προστασίας υποχώρησε μπροστά στην άρτια οργάνωση του Φεστιβάλ» (Τα Νέα). «Όλα λειτούργησαν άψογα σα να ήταν αυτή η κανονικότητά μας για χρόνια. Ο μηχανισμός του Φεστιβάλ Αθηνών, οι άνθρωποί του, ήταν μια ιδιαίτερα καλά συντονισμένη ομάδα που κατάφερε ‒δίχως ανάλογη προηγούμενη εμπειρία από τέτοιες συνθήκες‒ να κάνει την έναρξη του φετινού Φεστιβάλ μια πραγματική γιορτή» (Το Βήμα της Κυριακής). «Σε ό,τι αφορά στα μέτρα, όλα τηρήθηκαν ευλαβικά, με τους θεατές να φορούν τη μάσκα τους και το Φεστιβάλ Αθηνών να προσφέρει ένα μπουκαλάκι νερό κατά την είσοδό τους. Μάλιστα, όσοι βρέθηκαν εκεί εντυπωσιάστηκαν με την πειθαρχία που επέδειξαν όλοι στο σεβασμό των μέτρων» (iefimerida).

Ένα αντισυμβατικό βίωμα των φεστιβαλικών χώρων, μια διαφορετική, μη αναμενόμενη κατοίκησή τους δίνει το νέο στίγμα του Φεστιβάλ. Μια in situ εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου στην ορχήστρα του Ηρωδείου σε σύμπραξη με τον οργανισμό ΝΕΟΝ ‒Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης‒ άνοιξε την αυλαία αναδεικνύοντας με τρόπο απρόσμενο το εμβληματικό ρωμαϊκό ωδείο. Το φετινό πρόγραμμα του Ηρωδείου περιλάμβανε μια βεντάλια από συνεργασίες με κορυφαίες Ελληνικές ορχήστρες, κρατικούς φορείς και αγαπημένους Έλληνες καλλιτέχνες που γέμισαν μουσική και συγκίνηση τις καλοκαιρινές νύχτες μας.

Ανατρεπτικό ήταν και το πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου που αποκτά από φέτος πειραματικό χαρακτήρα, εξερευνώντας τα όρια μεταξύ των τεχνών, με μουσικοθεατρικές παραστάσεις και performances από όλο το φάσμα της μουσικής, από την μπαρόκ όπερα και τη τζαζ έως την ambient και την παραδοσιακή.

Στο ίδιο πνεύμα, μια έκπληξη σηματοδότησε τη συμπλήρωση 65 χρόνων αδιάλειπτης ιστορίας του Φεστιβάλ, ανοίγοντας τα Επιδαύρια μ’ ένα γεγονός διεθνούς ακτινοβολίας: Ο διεθνής βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος στάθηκε μόνος του στην ορχήστρα της Επιδαύρου, για να ερμηνεύσει έργα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, προσκαλώντας μας να μοιραστούμε μια μουσική προσευχή στην εποχή της πανδημίας – μια προσευχή που αφουγκραστήκαμε όλοι σε μια σπάνια στιγμή. Ακολούθησαν παραστάσεις μεγάλης κλίμακας από το Εθνικό Θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, που μας πρόσφεραν και πάλι τη χαρά της θεατρικής εμπειρίας στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους καλλιτέχνες και τους ανθρώπους του Φεστιβάλ που εργάστηκαν κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες, ώστε να φέρουμε εις πέρας τη φετινή διοργάνωση. Ευχαριστούμε όλους εσάς, το κοινό, για την εμπιστοσύνη που δείξατε στον θεσμό και την πίστη στην προσπάθειά μας. Θα συνεχίσουμε να είμαστε κοντά σας, υποστηρίζοντας την αναντικατάστατη συνθήκη της ζωντανής καλλιτεχνικής εμπειρίας, με όποιον τρόπο αυτό είναι εφικτό».