Πάνω από 16 δισ. δολάρια εξανεμίστηκαν την Τρίτη από την εταιρεία Tesla, του Ίλον Μασκ ύστερα από απότομη βουτιά των τεχνολογικών μετοχών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ημερήσια μείωση στην ιστορία του Δείκτη Δισεκατομμυριούχων του Bloomberg. Η μετοχή της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων υπέστη απώλειες 21% κατά τη χθεσινή συνεδρίαση στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, μετά την είδηση για συνεργασία μεταξύ των ανταγωνιστών Nikola Corp. και General Motors, αλλά και μετά την απόφαση-έκπληξη να μην συμπεριληφθεί η μετοχή της Tesla στον δείκτη S&P 500.

Το ευρύτερο sell-off των τεχνολογικών μετοχών συμπαρέσυρε και τη μετοχή της Tesla, ενώ επηρέασε την περιουσιακή κατάσταση και των υπολοίπων μεγιστάνων του τεχνολογικού κλάδου. Ο Τζεφ Μπέζος της Amazon.com –ο οποίος παρέμεινε για τρίτη χρονιά στην κορυφή της λίστας του «Forbes» με τους πλουσιότερους Αμερικανούς– έχασε 7,9 δισ. δολάρια.

Από την άλλη, ο Ζογκ Σανσάν, διευθύνων σύμβουλος της κινεζικής εταιρείας εμφιαλωμένου νερού Nongfu Spring πρόσθεσε περισσότερα από 30 δισ. δολάρια στην περιουσία του, μετά το άλμα των μετοχών της εταιρείας κατά την αρχική δημόσια εγγραφή της στο χρηματιστήριο. Οι μετοχές της Nongfu Spring εκτοξεύθηκαν 54% κατά το «ντεμπούτο» στο Χρηματιστήριο του Χογκ-Κογκ, συμβάλλοντας σε αύξηση της περιουσίας του Ζογκ στα 50,9 δισ. δολάρια.

Tesla: Κεφαλαιοποίηση 7 φορές μεγαλύτερη των Ferrari, Porsche και Aston Martin μαζί

Στις αρχές Σεπτέμβρη έγινε γνωστό πως η κεφαλαιοποίηση της Tesla έφτασε στα 460 δισ. δολάρια, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 7-πλάσιο της συνδυασμένης αξίας-αποτίμησης των Ferrari, Porsche και Aston.

Είναι δεδομένο πως η πανδημία του νέου κορονοϊού έχει επηρεάσει παγκοσμίως ολόκληρο τον κατασκευαστικό κλάδο. Εντούτοις, ένα από τα μεγαλύτερα “θύματά” της είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αναγκάστηκαν να βάλουν προσωρινό φρένο στην παραγωγή τους για πολλές εβδομάδες την ώρα που οι αντιπροσωπείες τους κατέβαζαν ρολά, συμβάλλοντας έτσι και αυτές με τη σειρά τους στην κάθετη πτώση των λιανικών -και όχι μόνο- πωλήσεων. Ωστόσο, η αγορά των αυτοκινήτων πολυτελείας επηρεάστηκε λιγότερο από την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία, τόσο σε εμπορικό όσο σε οικονομικό επίπεδο.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το StockApps.com, η κεφαλαιοποίηση της Tesla, της πιο πολύτιμης εταιρείας αυτοκινήτων στον κόσμο, έφτασε στα 460 δις. δολάρια αυτήν την εβδομάδα, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 7-πλάσιο της συνδυασμένης αξίας-αποτίμησης των Ferrari, Porsche και Aston Martin.

H τιμή της μετοχής της εταιρείας του Elon Musk αυξήθηκε κατά σχεδόν 200% τους τελευταίους τρεις μήνες και κατά περίπου 500% μέσα στο τρέχον έτος, παρά τη μείωση των εσόδων της κατά 4,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Αν μη τι άλλο, ο βασικός λόγος για το συνεχιζόμενο… ράλι της τιμής της μετοχής της είναι ότι η εταιρεία από το Palo Alto έχει πείσει τους επενδυτές ότι πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από μια “απλή” αυτοκινητοβιομηχανία.