Καθώς οι φετινές αγορές θα πραγματοποιούνται μόνο εξ αποστάσεως με το καταναλωτικό κοινό εξοικειωμένο λόγω της πανδημίας στις ηλεκτρονικές αγορές, μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αλλά και μεγάλα e-shops ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά τις διαφημίσεις με πληροφορίες για τις προσφορές των προϊόντων τους που φτάνουν έως και 60% όλες τις ημέρες με κορύφωση την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου.

Όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) περίπου 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες. Όσον αφορά στη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Η πλειοψηφία, ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50 ευρώ, το 27% αγορές από 51 έως 100 ευρώ ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ. Ο εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 280 εκατ. ευρώ. Όπως εκτιμά το ΙΕΛΚΑ, η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

«Τη φετινή Black Friday, είναι σημαντικό να στηρίξουμε τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, για να στηρίξουμε με αυτό τον τρόπο την ελληνική οικονομία» επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Φραϊδάκη, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A),

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η περίοδος που διανύουμε αποτελεί για όλους μια σημαντική πρόκληση. Προσπαθούμε να προσαρμοστούμε σε νέες συνθήκες, με νέα δεδομένα, σε πολύ μικρό χρόνο».Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σύμφωνα με την κ. Φραϊδάκη, παρατηρώντας τις ανάγκες και τις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο του lockdown, διεξάγει συνεχόμενες έρευνες με βασικό στόχο την χαρτογράφηση της αγοράς και των προβλημάτων που μπορεί να αναδυθούν. «Ανοίγει μπροστά μας μια ακόμα πιο απαιτητική εβδομάδα, δεδομένης της ύπαρξης του Black Friday» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Συνδέσμου.

Κάποιες προτάσεις προς το καταναλωτικό κοινό ώστε να λάβουν το μέγιστο της ηλεκτρονικής αγοραστικής εμπειρίας, σύμφωνα με την κ. Φραϊδάκη, είναι να πραγματοποιούν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία φέρουν σήματα πιστότητας, όπως το GRECA Trustmark. Με αυτό τον τρόπο μπρούν να γνωρίζουν ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αξιολογηθεί από ένα τρίτο ανεξάρτητο φορέα. Επίσης, θα πρέπει να πραγματοποιούν πληρωμές με κάρτα, καθώς συγκαταλέγεται στις πιο ασφαλείς μεθόδους και μπορεί να βοηθήσει την διαδικασία να ολοκληρωθεί γρηγορότερα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται ότι πίσω από κάθε επιχείρηση στην αλυσίδα του ηλεκτρονικού επιχειρείν καταβάλλεται η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για άμεση εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού ενώ θα πρέπει να επικοινωνούν με τις εταιρείες και με ασύγχρονα μέσα, π.χ. email και chat, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν πιο άμεσα και να μην περιμένουν στο τηλεφωνικό κέντρο.