Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα υποχωρούν οι τιμές - Σε ποια καταγράφεται διψήφια αύξηση (πίνακας)
Μικρός πληθωρισμός, μεγάλες διακυμάνσεις στο σουπερμάρκετ – Τι δείχνει η νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Μικρός πληθωρισμός, μεγάλες διακυμάνσεις στο σουπερμάρκετ – Τι δείχνει η νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Όπως σημειώνει το ΙΕΛΚΑ, τα ευρήματα αποτυπώνουν μια σαφή τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις φετινές διακοπές, αποτέλεσμα κυρίως του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος και του αυξημένου κόστους μετακίνησης και διαμονής.
Η διαχρονική σύγκριση τιμών με το εξωτερικό δείχνει ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει συνεχώς φθηνότερο το τυπικό καλάθι. Επιβαρυντικός ωστόσο για τη χώρα μας ο παράγοντας ΦΠΑ.
Τι δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τους «πρωταθλητές» της ακρίβειας στα βασικά είδη.
Κατακόρυφη πτώση παρουσιάζει η επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών για προσφορές έναντι των χαμηλότερων τιμών ενώ γενικότερα έχει μειωθεί και το κυνήγι των προσφορών μέσα στα σούπερ μάρκετ.
Οι καταναλωτές, υπό την πίεση του περιορισμένου εισοδήματος, επικεντρώνονται κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης ενώ αναβάλλουν αγορές σε ρούχα και ταξίδια.
Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 5 κατέγραψαν μείωση, οι 16 αύξηση και δύο ήταν αμετάβλητες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι την δεκαετία 2010-2020 οι τιμές στην Ελλάδα παρέμειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα σταθερές με σημαντικά χαμηλότερους ρυθμούς από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η σταθεροποιητική τάση του Φεβρουαρίου οφείλεται, στις μικρές γενικά μεταβολές και στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες.
Αισθητή αποκλιμάκωση καταγράφει η αγορά των απορριπαντικών πλυντηρίου, σκόνη και κάψουλες την τελευταία διετία σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται ακόμα και στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24%, στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ.
Σε ποιες κατηγορίες καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες μειώσεις και σε ποιες οι μεγαλύτερες αυξήσεις τον Ιανουάριο σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.
Μόνο πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ.
Τα στοιχεία βασίζονται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ και η σύγκριση γίνεται με τις αντίστοιχες τιμές του 2023.
Ανάλυση του ΙΕΛΚΑ για το πως καθορίζονται οι τελικές τιμές των οπωροκηπευτικών, το 12% του τελικού κόστους αφορά κρατικούς φόρους και λίγο πιο πάνω από το 40% το κόστος του παραγωγού.
Οι διεθνείς τιμές σε κακάο και καφέ άρχισαν να επηρεάζουν και την ελληνική αγορά. Έδαφος κερδίζει η ιδιωτική ετικέτα/
Η παρατεταμένη ξηρασία και η αύξηση των πρώτων υλών πυροδοτεί νέο κύμα ανατιμήσεων σε γκάμα προϊόντων.
Ανησυχητική μείωση στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, αλλά και μικρότερη ποσότητα κρέατος καταναλώνουν τα ελληνικά νοικοκυριά.
10 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ που εξετάζονται στο πλαίσιο της έρευνας καταγράφουν μείωση τιμών και 13 κατηγορίες αύξηση.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Αύγουστο 2024 είναι μειωμένες κατά μέσο όρο -1,08% σε σχέση με τον Αύγουστο 2023