Η πανδημία του κορονοϊού έχει μετατρέψει τη «Μαύρη Παρασκευή» σε «Μαύρη Εβδομάδα», καθώς σχεδόν όλα τα καταστήματα που συμμετέχουν στον θεσμό έχουν ήδη ξεκινήσει τις εκπτώσεις στα προϊόντα τους. Το στοίχημα είναι στον χρόνο παράδοσης των προϊόντων, αφού οι μαζικές παραγγελίες θα καθυστερήσουν αρκετά την παράδοση στους αγοραστές.

Μάλιστα, μεταφορείς σημειώνουν ότι οι παραδόσεις μπορεί να φτάσουν και μέχρι το Πάσχα. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών συγκεντρώνουν οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα καλλυντικά και τα ρούχα.

Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών αγαθών, ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων θα είναι φέτος μικρότερος από εκείνον πέρυσι, με τους επιχειρηματίες να αγωνιούν και τους καταναλωτές να ψάχνουν τις καλύτερες προσφορές πριν κλειδώσουν την παραγγελία τους.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Όλα έτοιμα είναι για τη σημερινή (29/11) Black Friday, με τους καταναλωτές να μπαίνουν στο… κυνήγι των καλύτερων προσφορών.

Ωστόσο το σίγουρο είναι, ότι υπάρχουν πολλά που οι αγοραστές θα πρέπει να προσέξουν, στα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν.

Συγκεκριμένα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

*Την ταυτότητα του προμηθευτή:
(πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

*Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του:

(συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).

*Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

*Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

*Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

*Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής:

(κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

*Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

*Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

*Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

*Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected]

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις