Με την πρώτη ματιά οι φωτογραφίες θυμίζουν πίνακα ζωγραφικής. Στην πραγματικότητα είναι ένας μπλεγμένος σωρός από ποδήλατα, που καλύπτει περίπου το μέγεθος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου, τόσο ψηλός που χρειάζονται γερανοί για να φτάσουν στην κορυφή.

Μόνο δύο μέρες μετά την πτώχευση της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Κίνα, ο φωτογράφος στη νοτιοανατολική πόλη Χianmen απαθανάτισε ένα νεκροταφείο ποδηλάτων. Ο σωρός ευκρινώς περιλαμβάνει ποδήλατα όλων των τριών κορυφαίων εταιρειών, Mobike, Ofo και της πρόσφατα πτωχευμένης Bluegogo.

Νεκροταφείο ποδηλάτων στην Xianmen, νοτιοανατολική Κίνα από εναέρια λήψη
Φωτογραφία: Chen Zixiang for the Guardian

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις ενοικίασης ποδηλάτων της Κίνας, που αρχικά επικροτήθηκαν σαν το UBER των ποδηλάτων, επέτρεπαν στους χρήστες να ξεκλειδώνουν τα εφοδιασμένα με GPS ποδήλατα με το Smartphone τους και να τα αφήνουν οπουδήποτε, χωρίς να χρειάζεται να τα παρκάρουν σε ένα σταθμό.

Η πτώχευση της Bluegogo την περασμένη εβδομάδα, πυροδότησε ερωτήματα για το μέλλον των κοινόχρηστων ποδηλάτων χωρίς σταθμό στην Κίνα, εν μέσω αμφιβολιών ότι υπάρχουν πάρα πολλά ποδήλατα και ανεπαρκής ζήτηση. Ο CEO της Bluegogo, σε ανοιχτή απολογητική επιστολή για τις αστοχίες του, ανέφερε ότι «είχε καταληφθεί από αλαζονεία».

Οι πελάτες-ενοικιαστές χρεώνονται μερικά λεπτά του ευρώ για μια διαδρομή 30 λεπτών, αλλά οι ανταγωνιζόμενες εταιρίες πλημύρισαν τις πόλεις με ποδήλατα, ώστε να εξασφαλίσουν ότι θα υπάρχουν πάντα διαθέσιμα. Οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες, συγκέντρωσαν η καθεμία πάνω από 1 δις δολάρια (850 εκατομμύρια ευρώ) σε χρηματοδότηση.

Η Σανγκάη, έχει αυτή την στιγμή 1,5 εκατομμύριο ποδήλατα στους δρόμους της. Παρά το γεγονός ότι ο πληθυσμός της είναι τρεις φορές μεγαλύτερος του Λονδίνου, το νούμερο αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από τα 11.000 ποδήλατα αυτόματης ενοικίασης (Santandter Cycles) που είναι διασκορπισμένα στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου. (Σημ. Μεταφρ. Η σύγκριση είναι μάλλον ατυχής λόγω ύπαρξης και άλλων Bike Sharing δυνατοτήτων στο Λονδίνο, διαφορετικών καιρικών συνθηκών, καθώς και διαφορετικής κουλτούρας και καταναλωτικής δύναμης των κατοίκων. Πάντως η διαφορά είναι συντριπτική)

Ο μεγάλος αριθμός ποδηλάτων στους δρόμους της Κίνας, οδήγησε σε σκηνές μποτιλιαρισμένων πεζοδρομίων-παράδρομων, ακατάλληλων πλέον για τους πεζούς, και σε σωρούς κακοποιημένων ποδηλάτων παρκαρισμένων παράνομα.

Αλλά η σκηνή στην Xianmen, φαίνεται ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις πεταγμένων ποδηλάτων, με φορτηγά να ξεφορτώνουν άχρηστα ποδήλατα από όλη την πόλη.

Πηγή: The Guardian link
Άρθρο του: Benjamin Haas
Ο Benjamin Haas είναι ο ανταποκριτής του The Guardian στην Κίνα

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις