Formula 1 2025: Grand Prix Αυστρίας: Νίκη για τον Λάντο Νόρις εγκατάλειψη για Φερστάπεν
Ο Λάντο Νόρις κέρδισε στο Grand Prix Αυστρίας και μείωσε τη διαφορά από τον Πιάστρι στη μάχη του τίτλου!

Ο Λάντο Νόρις ολοκλήρωσε ένα εντυπωσιακό αγωνιστικό τριήμερο στην Αυστρία, κρατώντας πίσω του τον ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, και κατακτώντας μια σπουδαία νίκη που τον φέρνει 15 βαθμούς πίσω από τον Αυστραλό στην κατάταξη των οδηγών.
Οι δύο McLaren ήταν απλησίαστες για τον υπόλοιπο ανταγωνισμό και η μάχη για την κορυφή περιορίστηκε αποκλειστικά ανάμεσά τους. Ο Νόρις, παρότι εκκίνησε από την καλύτερη θέση (pole position), χρειάστηκε να αποκρούσει αρκετές επιθέσεις του Πιάστρι για να δει πρώτος την καρό σημαία.
Ο Μαξ Φερστάπεν είχε έναν αγώνα προς... λήθη, καθώς εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο μετά από επαφή με τη Mercedes του Άντρεα Κίμι Αντονέλι, αυτή είναι μία σημαντική απώλεια βαθμών για τον παγκόσμιο πρωταθλητή.
Η Ferrari είχε έναν πιο σταθερό αγώνα, με τον Σαρλ Λεκλέρ να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε τέταρτος, μπροστά από τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος ήταν πάνω από μισό λεπτό πίσω.

Εξαιρετικός ο Λίαμ Λόσον, τερμάτισε έκτος με την Racing Bulls. Ο Φερνάντο Αλόνσο είχε μία ωραία "μάχη" και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον rookie της Sauber, Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, ο οποίος πανηγύρισε τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber) και ο Εστεμπάν Οκόν (Haas) έκλεισαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Ο αγώνας
Η εκκίνηση αρχικά ακυρώθηκε, καθώς ο Κάρλος Σάινθ δεν κατάφερε να ξεκινήσει με τη Williams και χρειάστηκε να απομακρυνθεί από την πίστα. Στη συνέχεια, η τύχη δεν του χαμογέλασε, αφού το μονοθέσιο πήρε φωτιά στα pits και εγκατέλειψε οριστικά.
Ο Πιάστρι έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Λεκλέρ στην πρώτη στροφή, ενώ ο Ράσελ ξεπέρασε εύκολα τον Χάμιλτον. Ωστόσο, το δράμα ήρθε λίγο πιο πίσω, με τον Αντονέλι να μπλοκάρει τα φρένα του και να πέφτει πάνω στον Φερστάπεν. Η σύγκρουση των δύο έφερε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Όταν ο αγώνας επανεκκίνησε, η McLaren επέτρεψε στον Πιάστρι να επιτεθεί στον Νόρις. Σε μια απόπειρα για προσπέρασμα στον 11ο γύρο, ο Αυστραλός εκμεταλλεύτηκε ένα μικρό λάθος του Βρετανού, αλλά ο Νόρις απάντησε άμεσα και επανέκτησε την πρωτοπορία.
Η στρατηγική στα pit stops έπαιξε ρόλο, με τον Νόρις να μπαίνει πρώτος στον 20ό γύρο. Ο Πιάστρι καθυστέρησε με στόχο φρέσκο σετ ελαστικών στο τέλος, αλλά η δική του αλλαγή ήταν αργή (3,4"), με αποτέλεσμα να βγει 5 δευτερόλεπτα πίσω. Επιπλέον, του έγινε σαφές από τη McLaren ότι η προηγούμενη του επίθεση ήταν «οριακή». Στο μεταξύ, οι μάχες των οδηγών στη μέση της κατάταξης ήταν έντονες. Ο Γιούκι Τσουνόντα χτύπησε τον Κολαπίντο στη στροφή 4 και τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν και τον Κολαπίντο, καθώς αγνόησε τις μπλε σημαίες και παραλίγο να εμπλακεί σε σύγκρουση με τον Πιάστρι κατά το δεύτερο του pit stop.
Καθώς ο αγώνας πλησίαζε στο τέλος, ο Πιάστρι μείωνε συνεχώς τη διαφορά από τον Νόρις. Ο Βρετανός παραπονέθηκε για ζημιά στην εμπρός αεροτομή και ζήτησε «λίγη βοήθεια». Τελικά, κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία, επωφελούμενος από την παρουσία των Αλόνσο και Μπορτολέτο ανάμεσα σε εκείνον και τον Πιάστρι στον τελευταίο γύρο.