Formula 1 2025 Grand Prix Αυστρίας: O Νόρις νικά Λελέρ και Πιάστρι για την pole position
Με χρόνο 1:03, 971" ο Νόρις εξασφαλίζει μία απίστευτη pole position στο Grand Prix της Αυστρίας, ενώ ο Φερστάπεν μένει... έβδομος!
Ο Λάντο Νόρις κατέκτησε με επιβλητικό τρόπο την pole position στο Grand Prix Αυστρίας, αφήνοντας πίσω του τον ανταγωνισμό και στέλνοντας μήνυμα ενόψει του Κυριακάτικου αγώνα. Ήταν μια ακόμη εντυπωσιακή εμφάνιση από τον οδηγό της McLaren, ο οποίος μετά την απουσία του από το FP1, κυριάρχησε σε κάθε session και δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης.
Η επίδοσή του στο Q3, με χρόνο 1:03.971, τον έφερε στην κορυφή με τη μεγαλύτερη διαφορά που έχουμε δει φέτος από τον δεύτερο +0.521 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος βρήκε τρόπο να "σπάσει" το 1-2 της McLaren και να τερματίσει μπροστά από τον Όσκαρ Πιάστρι.
Ο Αυστραλός πρωτοπόρος του πρωταθλήματος περιορίστηκε στην τρίτη θέση, επηρεασμένος από την έξοδο του Πιερ Γκασλί που του χάλασε τον τελικό γύρο. Ο Μαξ Φερστάπεν, που είχε πάρει την pole στα πέντε τελευταία GP της Αυστρίας, θα ξεκινήσει μόλις από την έβδομη θέση. Η προσπάθειά του επηρεάστηκε επίσης από την κίτρινη σημαία στο τέλος του Q3 λόγω του τετ-α-κε του Γκασλί. Ήταν μια δύσκολη ημέρα για τη Red Bull, με τα μονοθέσια της να ξεκινούν από την 7η και την 18η θέση, στο σπίτι της ομάδας.
Ανάμεσα στους ταχύτερους βρέθηκε ο Λιούις Χάμιλτον στην 4η θέση, με τον δεύτερο οδηγό της Ferrari, Τζορτζ Ράσελ, να τον ακολουθεί στην 5η. Την έκπληξη έκανε ο Λίαμ Λόουσον που ανέβασε την Racing Bulls στην 6η θέση, μια εξαιρετική εμφάνιση από τον νεαρό Νεοζηλανδό. Δίπλα στον Φερστάπεν θα εκκινήσει ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο της Sauber, ο οποίος είχε κερδίσει πέρυσι εδώ στο F2 και τώρα πέτυχε την καλύτερή του εμφάνιση σε κατατακτήριες στην F1.

Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι μπήκε οριακά στο Q3 και κατέκτησε την 9η θέση, ενώ ο άτυχος Γκασλί τερμάτισε 10ος μετά την έξοδό του. Στο Q2 είχαμε και κόκκινη σημαία λόγω φωτιάς κοντά στην πίστα, στην τελευταία στροφή, με τον Χάμιλτον να έχει βγει εκτός ορίων νωρίτερα στο ίδιο σημείο. Με τον χρόνο να πιέζει, όλοι οι οδηγοί έκαναν την ύστατη προσπάθεια – και ο Μπορτολέτο τα κατάφερε, ενώ οι Αλόνσο, Άλμπον, Χαντζάρ, Κολαπίνο και Μπέρμαν αποκλείστηκαν. Ο αποκλεισμός του Γιούκι Τσουνόντα από το Q1 προκάλεσε απογοήτευση για τη Red Bull, ειδικά εντός έδρας.

Ο Ιάπωνας θα εκκινήσει 18ος, παρά το ότι ήταν μόλις 0.250s πιο αργός από τον Φερστάπεν στο Q1 – διαφορά που του στοίχισε 12 θέσεις! Εκτός Q2 έμειναν επίσης οι Στρολ και Οκόν. Οι δύο τελευταίες θέσεις της εκκίνησης ανήκουν στους Κάρλος Σάινθ (Williams) και Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber), που και οι δύο αποκλείστηκαν από το πρώτο κιόλας στάδιο των κατατακτήριων. Η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική, με αρκετούς δυνατούς οδηγούς να ξεκινούν από πίσω και τη McLaren να δείχνει έτοιμη για τη μεγάλη ανατροπή.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον αγώνα της Κυριακής;
Η McLaren δείχνει πιο δυνατή από ποτέ, με τον Νόρις να έχει την ευκαιρία να διεκδικήσει νίκη από την πρώτη θέση και τον Πιάστρι έτοιμο να τον στηρίξει ή – γιατί όχι – να παλέψει μαζί του. Το μονοθέσιο φαίνεται απόλυτα ισορροπημένο στην πίστα του Σπίλμπεργκ, ενώ το γεγονός ότι προηγείται σε κάθε session αποδεικνύει ότι δεν πρόκειται για τυχαίο αποτέλεσμα. Από την άλλη, ο Φερστάπεν έχει δύσκολη αποστολή.
Το Αυστριακό GP είναι παραδοσιακά “δικό του”, όμως αυτή τη φορά η Red Bull δεν έδειξε δυναμική νίκης. Αν δεν υπάρξουν στρατηγικά λάθη ή απρόοπτα, η 7η θέση εκκίνησης θα τον αναγκάσει να ρισκάρει και να προσπεράσει ταχύτατα – πράγμα όχι εύκολο, ειδικά σε μια πίστα όπου δεν είναι απεριόριστα τα σημεία για επιθέσεις. Ο Λεκλέρ δείχνει ότι μπορεί να διεκδικήσει δυναμικά το βάθρο και πιθανόν να απειλήσει και τις McLaren, αν βρεθεί σε καλή στρατηγική θέση. Ο Χάμιλτον παραμένει σταθερός, ενώ οι Ράσελ και Λόουσον ίσως παίξουν ρόλο-κλειδί, ειδικά στην εκκίνηση. Προσοχή και στους "κρυφούς άσους", όπως ο Μπορτολέτο και ο Αντονέλι – νέοι οδηγοί με όρεξη για εντυπωσιακή εμφάνιση, μπορεί να εκμεταλλευτούν τυχόν ανακατατάξεις. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο αυριανός αγώνας έχει όλα τα στοιχεία ενός γεμάτου ένταση και ανατροπές Grand Prix.