Formula 1 2025: Ο 17χρονος Lindblad οδηγεί στην Red Bull. Θα αντικαταστήσει τον Verstappen;
Ο Arvid Lindblad πήρε τη Super Licence στα 17 του! Η FIA έκανε εξαίρεση, ανοίγοντας του τις πόρτες για τα Grand Prix της Formula 1.

Η Red Bull δίνει το τιμόνι στον Lindblad πριν κλείσει τα 18. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου άσκησε το δικαίωμα διακριτικής ευχέρειας και παραχώρησε στον 17χρονο οδηγό της Red Bull, Arvid Lindblad, τη Super Licence για να αγωνιστεί στη Formula 1, παρότι δεν έχει ακόμη συμπληρώσει την ελάχιστη ηλικία των 18 ετών που προβλέπεται από τον κανονισμό.
Με σχεδόν δύο μήνες να απομένουν για τα 18α γενέθλιά του, ο Lindblad επωφελείται από την εξαίρεση στον κανόνα ηλικίας και αποκτά το δικαίωμα να οδηγήσει μονοθέσιο F1. Η απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, που γίνεται στο Μακάο, έπειτα από αίτημα της Red Bull. Ο Lindblad, που βρίσκεται στην 3η θέση της βαθμολογίας της Formula 2 (έχει ήδη μία νίκη στη Βαρκελώνη), μπορεί πλέον να αγωνιστεί με τη Racing Bulls ή ακόμα και με την ίδια τη Red Bull σε Σαββατοκύριακο αγώνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μόνο εμπόδιο που υπήρχε ήταν η ηλικία, καθώς ο οδηγός είχε ήδη συγκεντρώσει τους απαραίτητους βαθμούς για την έκδοση της Super Licence.
Η FIA αναγνωρίζει ωριμότητα και ικανότητες
Η απόφαση της FIA στηρίζεται στη δυνατότητα εξαιρέσεων που προβλέπει ο κανονισμός, με την επίσημη ανακοίνωση να εξηγεί: «Η FIA έλαβε αίτημα για παραχώρηση Super Licence στον Arvid Lindblad πριν τη συμπλήρωση των 18 ετών. Έπειτα από εξέταση των στοιχείων που υποβλήθηκαν, το Παγκόσμιο Συμβούλιο έκρινε ότι ο οδηγός έχει αποδείξει, με συνέπεια και πρόσφατα, εξαιρετική ωριμότητα και ικανότητα στις αγωνιστικές συνθήκες μονοθεσίων. Συνεπώς, η αίτηση εγκρίθηκε».
Αντικαταστάτης του Verstappen ή μία συμμετοχή στις ελεύθερες δοκιμές;
Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στο πού θα δούμε τον Lindblad. Αν και ο Helmut Marko αρνήθηκε ότι η κίνηση αυτή συνδέεται με την πιθανότητα τιμωρίας του Max Verstappen (ο οποίος κινδυνεύει να χάσει έναν αγώνα αν υποπέσει σε νέα παράβαση στον Καναδά), είναι σαφές πως ο νεαρός Σουηδο/Βρετανός μπορεί να αξιοποιηθεί – έστω θεωρητικά – αν υπάρξει ανάγκη αντικατάστασης.
Πιο ρεαλιστικά σενάρια θέλουν τον Lindblad να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του σε ελεύθερες δοκιμές σε κάποιον από τους ευρωπαϊκούς αγώνες – Αυστρία, Σίλβερστον ή Ουγγαρία – όπου μαζί με τα Grand Prix γίνονται και αγώνες της Formula 2. Ο νεαρός έχει ήδη δοκιμαστεί σε ιδιωτικά τεστ, (με κανονικό μονοθέσιο της F1) αλλά η παρουσία του σε επίσημη διαδικασία θα είναι ένα σημαντικό βήμα.

Σε ηλικία 17 ετών, ο Lindblad (σ.σ. θα γιορτάσει τα 18α γενέθλιά του στις 8 Αυγούστου) ήταν απλά υπερβολικά νέος για να του χορηγηθεί η "Super Licence", ωστόσο από πέρυσι η FIA έχει αλλάξει ένα παράρτημα του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικά της, το οποίο επιτρέπει στους υποψηφίους να πάρουν τη σχετική άδεια στα 17 τους, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν αποδείξει τις ικανότητές τους, δηλαδή έχουν συγκεντρώσει τους απαραίτητους βαθμούς.
Αυτή η αλλαγή επέτρεψε στον Kimi Antonelli να πάρει πέρυσι τη δική του "Super Licence" και να «τρέξει» σε περιόδους ελεύθερων δοκιμαστικών με τη Mercedes, προτού κάνει φέτος το ντεμπούτο του στη Formula 1.
Η Red Bull κατέθεσε πρόσφατα το εν λόγω αίτημα εκ μέρους του Lindblad, με τον οδηγό της Formula 2 να είναι αυτή τη στιγμή τρίτος στην κατάταξη του πρωταθλήματος, μόλις οκτώ βαθμούς πίσω από τον Ιρλανδό πρωτοπόρο, Alex Dunne.

Ο Lindblad είναι εδώ και χρόνια μέλος του προγράμματος νεαρών οδηγών της Red Bull, η οποία τον ενέταξε στις τάξεις της το 2021, ενώ «έτρεχε» ακόμη σε αγώνες καρτ. Στο παρελθόν ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, τον έχει χαρακτηρίσει ως ένα «ταλέντο, που έχει πολλά να δώσει».
Από φέτος όλες οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να δώσουν τέσσερις ευκαιρίες συμμετοχής σε ελεύθερες δοκιμές σε rookies, αντικαθιστώντας βασικούς οδηγούς – αριθμός διπλάσιος από πέρσι. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες πρέπει να οργανώσουν εγκαίρως τις επιλογές τους, χωρίς να περιμένουν το τέλος της σεζόν.