Formula 1 2025: Πόσα θα δώσει η Red Bull Racing στον Horner
Απόλυση με «χρυσό» αντίο: Πάνω από 58 εκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει στη Red Bull η αποχώρηση του Christian Horner

Η απομάκρυνση του Christian Horner από τη θέση του επικεφαλής της Red Bull δεν είναι απλώς μια αλλαγή προσώπου στην ηγεσία της ομάδας, αλλά μετατρέπεται σε μια απίστευτα δαπανηρή υπόθεση για την αυστριακή ομάδα της Formula 1.
Ο Βρετανός μάνατζερ, που ηγήθηκε της RBR για σχεδόν 20 χρόνια, αποχώρησε από τα καθήκοντά του στις 9 Ιουλίου, αλλά παραμένει ακόμα στο μισθολόγιο όσο οι νομικές διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Telegraph, η αποζημίωση αποχώρησής του ξεπερνά τα 58 εκατομμύρια ευρώ, ενώ άλλα δημοσιεύματα ανεβάζουν το ποσό έως και τα 70 εκατομμύρια. Το τεράστιο αυτό ποσό σχετίζεται με το πολυετές συμβόλαιο του Horner, το οποίο ήταν σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2030 – κάτι που σημαίνει πως απομένουν ακόμη πέντε και πλέον χρόνια αμοιβών.
Τα οικονομικά στοιχεία της Red Bull Technology Ltd δείχνουν ότι το 2023, το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος του ομίλου – σίγουρα ο Horner – έλαβε 8,92 εκατομμύρια λίρες (πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ), αυξημένα από τα 8,04 εκατ. λίρες του 2022. Το ποσό αυτό πιθανόν να ανέβει περαιτέρω για το 2024, δεδομένου του τέταρτου συνεχόμενου τίτλου οδηγών που κατέκτησε η ομάδα.

Από το 2005 μέχρι σήμερα, ο Horner οδήγησε τη Red Bull σε 124 νίκες, 8 πρωταθλήματα οδηγών και 6 κατασκευαστών, δημιουργώντας μία από τις πιο κυρίαρχες εποχές στην ιστορία της F1. Το 2023 η ομάδα πλησίασε να κερδίσει όλους τους αγώνες της σεζόν, κλείνοντας τη χρονιά με απόλυτη υπεροχή.
Η συνεισφορά του όμως δεν περιορίστηκε στις πίστες και αγωνιστικά δεδομένα. Ο Horner είχε καθοριστικό ρόλο και στο εμπορικό κομμάτι, εξασφαλίζοντας στρατηγικές συνεργασίες και χορηγίες – μεταξύ των οποίων και οι Visa και Cash App για τη δεύτερη ομάδα της Red Bull, τη Racing Bulls. Αυτή η πολυδιάστατη ικανότητά του κάνει την αποχώρησή του ακόμη πιο... ακριβή. Εάν δεν υπάρξει συμβιβασμός, η Red Bull ενδέχεται να αναγκαστεί να καταβάλει ολόκληρο το υπόλοιπο της αμοιβής η οποία προβλέπεται από το συμβόλαιό του, μαζί με τα μπόνους και τις επιπλέον παροχές που θα λάμβανε αν παρέμενε στη θέση του.
Βάσει των κανονισμών της F1, ο Horner είναι ανάμεσα στους τρεις υψηλότερα αμειβόμενους της ομάδας και δεν εμπίπτει στο όριο του «budget cap». Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν η αποζημίωσή του θα εξαιρεθεί ή όχι από τους νέους περιορισμούς εξόδων, αφού οι εξαιρέσεις για αποζημιώσεις λήγουν από το 2022 και μετά. Το 2025 το ανώτατο όριο προϋπολογισμού ορίζεται στα 140,4 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ), ενώ από το 2026 αυξάνεται στα 215 εκατομμύρια δολάρια (184 εκατομμύρια ευρώ), με την προσθήκη νέων εξόδων στον υπολογισμό. Το κατά πόσο θα επηρεάσει αυτή η αποζημίωση τα οικονομικά της ομάδας την επόμενη σεζόν, παραμένει ασαφές.
Οι νομικοί εκπρόσωποι της Red Bull πάντως ελπίζουν ότι ο Horner θα βρει σύντομα νέα επαγγελματική στέγη, κάτι που θα μείωνε την οικονομική επιβάρυνση. Παρά το σκάνδαλο sexting που τον σημάδεψε το 2024 – και για το οποίο απαλλάχθηκε από δύο εσωτερικές έρευνες – το όνομά του παραμένει ισχυρό στο paddock. Ωστόσο, το θέμα αυτό θα εξεταστεί δικαστικά τον Ιανουάριο του 2026.
Τη θέση του στη Red Bull Racing ανέλαβε ο Laurent Mekies, πρώην επικεφαλής της Racing Bulls. Ωστόσο, το κενό που αφήνει ο Horner δεν είναι μόνο αγωνιστικό, αλλά και πολιτικό και εμπορικό – και δύσκολα θα καλυφθεί. Μέχρι να κλείσει οριστικά η νομική υπόθεση, ένα είναι σίγουρο: το «αντίο» στον Horner δεν θα είναι ούτε φτηνό, ούτε ανώδυνο για τη Red Bull.