Formula 1 2025: Τι μας έμαθε το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας
Οι 3 ομάδες, που τερμάτισαν στο podium στη Τζέντα, μπορεί να κυριάρχησαν, όμως παλεύουν με προβλήματα, που πρέπει να λύσουν.

Το Σαββατοκύριακο της Formula 1 στην Σαουδική Αραβία, μας υπενθύμισε κάτι σημαντικό: Οι οδηγοί εξακολουθούν να κάνουν τη διαφορά – ακόμα και στη σημερινή, άκρως τεχνολογική F1. Μπορεί ένας σπουδαίος οδηγός να μην καταφέρει να καλύψει εντελώς τις αδυναμίες ενός κακού μονοθεσίου, όμως σίγουρα μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα και να επηρεάσει καθοριστικά το συνολικό αποτέλεσμα.
McLaren: Έχει καλό αυτοκίνητο, όχι όμως την τέλεια απόδοση
Η McLaren MCL39 δείχνει, μέχρι στιγμής, το καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Το θέμα είναι πως οι οδηγοί της, ο Lando Norris και ο Oscar Piastri, δεν έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές της. Κατά καιρούς, κάνουν λάθη που τους κοστίζουν τόσο στους αγώνες όσο και στη γενική κατάταξη.
Από τους δύο, ο Piastri δείχνει πιο συγκεντρωμένος και σταθερός. Παρότι δεν ξεκίνησε καλά στην Αυστραλία, έκτοτε πέτυχε τρεις νίκες. Έχει κερδίσει το 10% των αγώνων που έχει τρέξει στην F1, έναντι μόλις 4% του Norris – και το 2025 έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί μόνο μία φορά. Εάν συνεχιστεί αυτό το μοτίβο, ίσως ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, καταφέρει να ξεκαθαρίσει πιο εύκολα ποιος είναι ο «νούμερο 1» οδηγός της ομάδας.
Προσοχή όμως: κάθε χαμένος βαθμός μετράει. Αν συνεχίσουν να τους πετάνε, άλλοι οδηγοί – ακόμα και με πιο αδύναμα μονοθέσια – θα βρουν ευκαιρία να μπουν δυναμικά στη "μάχη" για τον τίτλο. Γιατί ναι, η McLaren έχει αυτοκίνητο επιπέδου πρωταθλητισμού. Οι οδηγοί της όμως, προς το παρόν, δεν ακολουθούν.
Ο Verstappen κρατά τη Red Bull όρθια
Όταν μιλάμε για οδηγούς που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο βασιζόμενοι σχεδόν αποκλειστικά στο ταλέντο τους, φυσικά και εννοούμε τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός έκανε ξανά τα… δικά του στις κατατακτήριες, εξασφαλίζοντας καλύτερη θέση της εκκίνησης για τον αγώνα, και κατάφερε να πάρει το μέγιστο από ένα μονοθέσιο που φέτος δεν είναι όσο «τέλειο» μας είχε συνηθίσει.
Το αποτέλεσμα; Το «πακέτο» Red Bull–Verstappen είναι μόλις 12 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Piastri και 2 από τον Norris. Ο Max κάνει πραγματικά τη διαφορά. Δεν είναι ο μόνος – πολλοί οδηγοί στο grid δείχνουν φέτος πως η αξία του οδηγού μετρά περισσότερο από ποτέ. Το σίγουρο είναι ότι το πρωτάθλημα θα έχει πολύ ενδιαφέρον μέχρι το τέλος!
Ferrari: Συνεχίζει να παλεύει
Ενώ η Ferrari σαρώνει στον Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) υπό την ηγεσία του Antonello Coletta, στη Formula 1 τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Η εμφάνιση της Scuderia στην Τζέντα έδωσε μερικά μικρά, θετικά σημάδια, αλλά δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ουσιαστική πρόοδο.
Η SF-25 παραμένει δύστροπη. Από γύρο σε γύρο, μπορεί να είναι υποστροφική (δηλαδή να μη στρίβει όπως πρέπει) ή να χάνει πρόσφυση – με άλλα λόγια, ένα αυτοκίνητο που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στους οδηγούς. Σε κάποιες φάσεις του αγώνα, ο Leclerc φαινόταν να την έχει υπό έλεγχο και να πιέζει, αλλά ακόμα κι αυτό ήταν έκπληξη. Ακόμα και για τους μηχανικούς του…
Η αεροδυναμική της Ferrari μοιάζει εξαιρετικά ευαίσθητη στις αλλαγές ύψους από το έδαφος. Αυτό κάνει πολύ δύσκολη την εύρεση ενός σταθερού και αποδοτικού set-up. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχει την ίδια κάθετη δύναμη με τη McLaren, η SF-25 είναι ακόμα απρόβλεπτη – και κάποιες φορές, κυριολεκτικά, «απείθαρχη».
Ο Leclerc πιέζει, ο Hamilton δυσκολεύεται
Μετά από πέντε αγώνες, ο Leclerc δείχνει να διαχειρίζεται καλύτερα την κατάσταση, κυρίως γιατί ανέκαθεν προτιμούσε ένα πιο «νευρικό» αυτοκίνητο μπροστά και τα καταφέρνει ακόμα και με όχι τέλειες ρυθμίσεις.
Ο Lewis Hamilton, από την άλλη, τα βρίσκει πολύ δύσκολα. Δεν είναι ο οδηγός που γνωρίσαμε στη Mercedes. Όχι γιατί δεν προσπαθεί – κάθε άλλο. Απλώς, πάντα προτιμούσε ένα σταθερό, «καθαρό» μονοθέσιο. Η Ferrari όμως, δεν είναι τίποτα απ’ αυτά. Ο Lewis παλεύει, γλιστράει παντού και το δείχνει με κάθε αντίδραση του στο team radio.
Παρ’ όλα αυτά, ποτέ δεν έχει κατηγορήσει δημόσια την ομάδα ή το μονοθέσιο. Αντίθετα, αναλαμβάνει προσωπικά την ευθύνη, δείχνοντας επαγγελματισμό και ήθος. Ίσως εδώ είναι που η Ferrari έκανε λάθος: Δύο οδηγοί με εντελώς διαφορετικό οδηγικό στυλ, σε ένα μονοθέσιο τόσο «ιδιότροπο», δεν βοηθούν την ομάδα να έχει συνολικά καλές επιδόσεις.
Αν δεν αλλάξει η φιλοσοφία ανάπτυξης της SF-25, θα πρέπει αναγκαστικά να βρουν διαφορετικούς τεχνικούς δρόμους για να καλύψουν τις ανάγκες και των δύο οδηγών. Αλλιώς, πάντα κάποιος από τους δύο θα είναι «ριγμένος»…