Φωτιά σε φορτηγό πλοίο που μετέφερε 3.000 αυτοκίνητα - Ελληνικό εμπορικό έσπευσε για τη διάσωση
Η Αμερικανική Ακτοφυλακή εκκένωσε και τα 22 μέλη του πληρώματος, τα οποία μεταφέρθηκαν στο εμπορικό πλοίο Cosco Hellas, το οποίο έχει λιμάνι νηολόγησης τον Πειραιά.
Ένα πλοίο που μετέφερε περίπου 3.000 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και 800 ηλεκτρικά και έπλεε με προορισμό το Μεξικό εγκαταλείφθηκε στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού, όταν ξέσπασε φωτιά.
Η φωτιά στο Morning Midas εκδηλώθηκε περίπου 480 χιλιόμετρα νότια του νησιού Adak στην Αλάσκα, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακτοφυλακή. Καπνός εθεάθη για πρώτη φορά να προέρχεται από το κατάστρωμα του πλοίου, του οποίου το φορτίο περιλάμβανε περίπου 800 ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η διαχειρίστρια του πλοίου, Zodiac Maritime.

Το πλήρωμα ξεκίνησε τις διαδικασίες πυρόσβεσης, αλλά η φωτιά δεν μπόρεσε να τεθεί υπό έλεγχο, ανέφερε η Zodiac. Πρόσθεσε ότι έχουν αναπτυχθεί ομάδες έκτακτης ανάγκης για την υποστήριξη των επιχειρήσεων διάσωσης και πυρόσβεσης. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει ποιος είναι ο ιδιοκτήτης των οχημάτων.
Η Αμερικανική Ακτοφυλακή εκκένωσε και τα 22 μέλη του πληρώματος, τα οποία μεταφέρθηκαν στο εμπορικό πλοίο Cosco Hellas, το οποίο έχει λιμάνι νηολόγησης τον Πειραιά.
Το Morning Midas, βάρους 46.800 τόνων, που κατασκευάστηκε το 2006 από την κινεζική Xiamen Shipbuilding Industry Co., αναχώρησε από το λιμάνι του Γιαντάι στις 26 Μαΐου, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων. Πριν από αυτό, είχε προσεγγίσει δύο άλλα κινεζικά λιμάνια: το Νανσά στον νότο και τη Σαγκάη.
Κίνδυνος από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων
Η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, φέρνει έναν νέο κίνδυνο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, ιδίως δεδομένης της αξίας των οχημάτων που μεταφέρουν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, σύμφωνα με έκθεση του ασφαλιστικού γίγαντα Allianz τον περασμένο μήνα.
Όπως αναφέρουν οι Japan Times, ενώ τέτοια πλοία μεταφέρουν χιλιάδες οχήματα ταυτόχρονα στους ωκεανούς του κόσμου, μερικές σημαντικές πυρκαγιές έχουν εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη μεταφορά τους. Τέτοια περιστατικά μπορούν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους πλοιοκτήτες και τις εταιρείες που τα ασφαλίζουν.
Οι πυρκαγιές που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα είναι συχνά πιο δύσκολο να σβήσουν και πιο επικίνδυνες στην καταπολέμηση. Οι συνθήκες ενός πυκνά γεμάτου φορτηγού πλοίου που μεταφέρει αυτοκίνητα οδηγούν σε περιορισμένο αερισμό, ο οποίος μπορεί να εντείνει γρήγορα τη θερμότητα. Το περιορισμένο περιβάλλον με χαλύβδινη επένδυση καθιστά την καταστολή πυρκαγιάς και τις διασώσεις σημαντικά πιο επικίνδυνες.
Επιπλέον, όταν ένα ηλεκτρικό όχημα καίγεται, αυτό διαρκεί περισσότερο και η φωτιά γίνεται πιο έντονη. Οι φλόγες μπορούν να καταλήξουν να επιταχύνονται μέσω αλυσιδωτών αντιδράσεων και να ξεφεύγουν γρήγορα από τον έλεγχο, μια διαδικασία που ονομάζεται θερμική διαφυγή. Οι φωτιές σε ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να χρειαστούν έως και 30.000 λίτρα νερού για να ψυχθούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Το περιστατικό του 2022
Το 2022, ένα πλοίο που μετέφερε περίπου 4.000 οχήματα έπιασε φωτιά στον Ατλαντικό και κατέληξε να βυθιστεί παρά τις προσπάθειες ρυμούλκησής του. Ένα χρόνο αργότερα, ένα άλλο πλοίο με σχεδόν 3.000 αυτοκίνητα έπιασε φωτιά κοντά στις ολλανδικές ακτές.
Οι πλοιοκτήτες έχουν λάβει μέτρα για να προσπαθήσουν να διαχειριστούν τους κινδύνους ασφαλείας που ενέχει η μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. Πέρυσι, μια βασική ομάδα ασφαλείας δημοσίευσε οδηγίες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης πυρκαγιών στα πλοία.