Έρευνα Focus Bari:  Διενεργήθηκε το διάστημα 24 με 25 Απριλίου 2020 για την νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού.

Πιθανότατα η πιο σημαντική αλλαγή να είναι αυτή του τρόπου εργασίας.

  • Σχεδόν ένας στους δύο εργαζόμενους (46%) εργάστηκε από το σπίτι
  • το 17% δηλώνει ότι θα μπορούσε να εργαστεί από το σπίτι
  • Tο 30% δηλώνει ότι δεν θα μπορούσε να εργαστεί απομακρυσμένα
  • Το 7% δηλώνει ότι δεν γίνεται να δουλέψει από απόσταση.

Νέες συνήθειες από την πανδημία

Φαίνεται ότι όλοι έχουν δημιουργήσει τουλάχιστον μια συνήθεια κατά το lockdown.

  • Το 59% ξεκίνησε τις online αγορές
  • το 56% ξεκίνησε να βλέπει ταινίες και σειρές online
  • Ένας στους δύο ξεκίνησε να περνάει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του.

Έκρηξη στην χρήση της τεχνολογίας

Με το 80% να δηλώνει ότι αυτό που του έλλειψε περισσότερο κατά το απαγορευτικό δίμηνο ήταν οι αγαπημένοι και οι φίλοι, ήταν φυσικό να αυξηθεί η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και των εφαρμογών συνομιλιών.

  • 49% αυξήθηκε η παρακολούθηση online σεμιναρίων
  • 41% οι ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές
  • 38% οι ψηφιακές συναλλαγές με το δημόσιο.

Οι συνήθειες της καραντίνας που θα κρατήσουμε

Σε ότι αφορά τις συνήθειες που αναμένεται να παραμείνουν και μετά το lockdown

  • το 31% δήλωσε ότι θα περνάει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια
  • το 37% ότι θα πραγματοποιεί περισσότερες αγορές online
  • το 37% ότι θα προσέχει περισσότερο τα έξοδα του

Σε ποια ΜΜΕ στράφηκαν οι πολίτες

Ο κόσμος στράφηκε στο διαδίκτυο και για την ενημέρωσή του.

  • Το 68% δήλωσε ότι επέλεξε ως πηγή ενημέρωσης τα ενημερωτικά sites
  • το 47% τα κοινωνικά δίκτυα
  • το 30% τα επίσημα κυβερνητικά site
  • Το 70% ενημερωνόταν ΚΑΙ από την τηλεόραση.

Ανησυχία για τον ιό – Απαισιοδοξία για την οικονομία

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι Έλληνες αφιέρωναν περίπου το 40% του καθημερινού τους χρόνου για να ανησυχούν, ασχολούνται και να συζητούν για την πανδημία. Μάλιστα τουλάχιστον μέχρι τέλη Απριλίου όπου πραγματοποιήθηκε η έρευνα δεν φαίνεται ότι υπήρξε εφησυχασμός ενώ το 67% δηλώνει ότι τα ΜΜΕ του προκαλούν άγχος σχετικά με τον κορονοϊό. Όσο για τον δείκτη ανησυχίας:

  • 41% να δηλώνει ότι ανησυχεί το ίδιο σε σχέση με τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου
  • το 23% περισσότερο
  • το 36% λιγότερο.

Πάντως, βασική ανησυχία για την συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων (91%) είναι οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία με το 78% να ανησυχεί για τα οικονομικά του νοικοκυριού του το επόμενο διάστημα.

Η υγεία μας δεν είναι πια δεδομένη

Τέλος, η υγεία δεν είναι κάτι που πλέον θεωρείται «δεδομένο»

  • Το 74% ανησυχεί για την υγεία των αγαπημένων
  • το 47% αναφέρει περισσότερο στρες στη ζωή του
  • Το 86% δηλώνει ότι είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αποκτήσουμε υγιεινές συνήθειες και συμπεριφορές
  • το 71% θεωρεί πως πρέπει να φροντίζει πιο πολύ την ψυχική υγεία και ευεξία.