Από το «Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα» του Δημήτρη Αβραμόπουλου, στο «Εξερευνήστε τις αισθήσεις σας» της Φάνης Πάλλης Πετραλιά, στο «Ελλάδα: η αληθινή εμπειρία!» του Αρη Σπηλιωτόπουλου, στο ευρηματικό σποτ της Όλγας Κεφαλογιάννη που πήγε την Ελλάδα στο… Λονδίνο με συρτάκι για να φέρει Τουρίστες.

Ο τουρίστας δεν αποφασίζει επειδή θα δει ένα σποτ στην τηλεόραση και θα πέσει κάτω κατάπληκτος γιατί δεν έχει δει ποτέ την Ελλάδα και δεν ξέρει τι είναι η Ακρόπολη και οι θάλασσες και οι ακρογιαλιές και η Σαντορίνη. Χρειάζεται στενή συνεργασία με τους διεθνείς tour operators που κλείνουν τις μεγάλες δουλειές από τα Χριστούγεννα, κάτι που φέτος δεν είδαμε από πλευράς του Υπουργείου καμία κινητικότητα, επίσης καλό πολιτικό κλίμα για την τουριστική περίοδο και φυσικά θετικές εγχώριες και διεθνείς οικονομικές εξελίξεις που να ευνοεί γενικά τα ταξίδια, και τους τουρίστες να είναι πρόθυμους να ξοδέψουν.

Οι διαφημιστικές εκστρατείες που θυμόμαστε

Το διαφορετικό σποτ του ΕΟΤ του 2012, όπου χορεύουν συρτάκι στον Λονδίνο

Το Φθινόπωρο του 2004, παρουσιάζεται ένα νέο σλόγκαν που θα συνοδεύει, μαζί με το μοντέρνο λογότυπο του ΕΟΤ, εικόνες της χώρας μας στο εξωτερικό: Live your myth in Greece (Ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα). Η καμπάνια έτρεξε σε 28 χώρες, και περιλάμβανε εφαρμογές εξωτερικής διαφήμισης, καταχωρήσεις και τηλεοπτικά σποτ. Στόχευε κυρίως στους παραδοσιακούς ξένους επισκέπτες, και επιδίωκε μαζί με την προβολή της σύγχρονης Ελλάδας (τουριστικές εγκαταστάσεις, τόποι διασκέδασης κλπ) να κεντρίσει μέσα από συνδυασμών ελκυστικών εικόνων και διαχρονικής ελληνικής παράδοσης.

«Εξερευνήστε τις αισθήσεις σας» της Φάνης Πάλλης Πετραλιά

Το slogan «Ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα» αντικαθίσταται από την προτροπή «Εξερεύνησε τις αισθήσεις σου στην Ελλάδα».

Στην καμπάνια αυτή υπάρχει μια πρώτη μετατόπιση από την αντίληψη που θέλει τη διαφήμιση να επικεντρώνεται σε μια βασική αφίσα με πολυθεματικό περιεχόμενο και πολλαπλά μηνύματα σε μια άλλη αντίληψη η οποία αντιθέτως πρεσβεύει ότι η αφίσα οφείλει να έχει μονοθεματικό περιεχόμενο προκειμένου να εκπέμπει σαφές και ευκρινές μήνυμα που δεν μπερδεύει τον αποδέκτη, η δε ανάγκη της προβολής των πολλών εναλλακτικών δυνατοτήτων που παρέχει η Ελλάδα στον επισκέπτη εξυπηρετείται από τη χρήση πολλαπλών αφισών με διαφορετικές εκδοχές του ίδιου slogan.

Ελλάδα η αληθινή εμπειρία

Η καμπάνια αυτή σηματοδοτεί ένα διαφορετικό προσανατολισμό και μια νέα αντίληψη σχετικά με το περιεχόμενο του διαφημιστικού μηνύματος για το ελληνικό brand. Κατ’ αρχήν επαναπροσδιορίζει το target group της καμπάνιας η οποία πλέον στη λεγόμενη creative class (δημιουργική τάξη) , σε εκείνους τους ταξιδιώτες που αναζητούν καινούργιες εμπειρίες , στους σύγχρονους «συλλέκτες εμπειριών».

Και το… Όσκαρ των σποτ Τουρισμού

Μακράν η πιο επιτυχημένη τουριστική περίοδος βάση αριθμών ήταν μετά το 2016 με αποκορύφωμα το 2018 με αριθμούς τουριστών που ίσως δεν θα ξαναδούμε στην Ελλάδα μετά την πανδημία.

Φυσικά βοήθησαν πολλοί παράγοντες, αλλά αυτό δεν μειώνει καθόλου την δουλειά της Έλενας Κουντουρά που ταξίδευε διαρκώς σε δύση και ανατολή ώστε να προβάλει την χώρα και εγκαίρως πολλούς μήνες πριν το καλοκαίρι, αλλά δεν είναι και τυχαίο το ότι σποτ του ΕΟΤ το 2018 πήρε 7 διεθνή βραβεία και την πρώτη θέση στα “oscar του τουρισμού”.

Ο τίτλος ήταν «Greece: 365 – Day Destination», αναδείχθηκε ανάμεσα σε 29 υποψηφιότητες, ως η καλύτερη τουριστική ταινία του κόσμου για το 2018 και κατέλαβε την 1η θέση στις προτιμήσεις του κοινού σε 136 χώρες, με σχεδόν διπλάσιες ψήφους από την αμέσως επόμενη υποψηφιότητα.

Συγκεκριμένα κατέκτησε το κορυφαίο βραβείο People´s Choice Award World´s Best Tourism Film 2018» της CIFFT (International Committee of Tourism Film Festivals). Οι δημιουργοί του βίντεο, Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας, επικεφαλής του ΕΟΤ στην Αυστρία, και Ελένη Μελίτα, έλαβαν το βραβείο για λογαριασμό του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του ΕΟΤ σε ειδική τελετή απονομής βραβείων στη Βιέννη.