Παράταξη «Δούρειος Ίππος» αδυναμία ανάρτησης στο Facebook και ερώτηση Αρβανίτη για τα Ellinika Hoaxes
Η «Συσπείρωση Δημοσιογράφων Δούρειος Ίππος» εξέδωσε ανακοίνωση σχολιάζοντας την επιλεκτική ευαισθησία της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) που έδειξε με αφορμή το επίμαχο spot του ΣΥΡΙΖΑ για τις σχέσεις της εγχώριας δημοσιογραφίας με το Σύστημα. Μόλις όμως πήγαν να δημοσιοποιήσουν στην πλατφόρμα του Facebook, διαπίστωσαν ότι είναι black list επιβεβαιώνοντας τα φαινόμενα λογοκρισίας που έχουν αρχίσει και πληθαίνουν στη συγκεκριμένη πλατφόρμα της οποία την «καθαρότητα» από τις ψευδείς ειδήσεις έχουν αναλάβει τα Ellinika Hoaxes. Στη συνέχεια υπήρξε επικοινωνία της παράταξης με τα Ellinika Hoaxes και διευκρινίστηκε ότι πρόκειται για κάποιο bug και όχι για οποιουδήποτε είδους λογοκρισίας.
Παραθέτουμε την ανακοίνωση της «Συσπείρωση Δημοσιογράφων Δούρειος Ίππος», την οποία δεν επέτρεψε η πλατφόρμα του Facebook να αναρτηθεί:
«Α-λα-Καρτ» η ευαισθησία των συστημικών ΜΜΕ για τις παρεμβάσεις της ΕΣΗΕΑ
Στο ίδιο έργο θεατές. Τις τελευταίες ώρες για ακόμη μία φορά αναδεικνύεται πόσο βαριά νοσεί η ενημέρωση στην Ελλάδα. Η ΕΣΗΕΑ τους τελευταίους μήνες και με την πρωτοβουλία και τη συμμετοχή της Συσπείρωσης Δημοσιογράφων Δούρειος Τύπος έχει πραγματοποιήσει σειρά δημόσιων παρεμβάσεων με ανακοινώσεις για την ανάγκη διαφάνειας στη χρηματοδότηση των ΜΜΕ και έχει απευθύνει επιστολές στον αρμόδιο για τα ΜΜΕ υπουργό Στ. Πέτσα. Στην πιο πρόσφατη, μάλιστα, μόλις την Παρασκευή 19 Ιουνίου, ζητεί συνάντηση και ενημέρωση για τα κριτήρια με τα οποία διανεμήθηκε η κρατική διαφήμιση για τον κορονοϊό. Οι ενέργειες αυτές είχαν από ελάχιστη έως μηδενική δημοσιότητα. Με τον ίδιο τρόπο σχεδόν «εξαφανίστηκε» και η ανακοίνωση-στήριξη στη συνάδελφο Γ. Παπαδάκου, για την απαράδεκτη κλήση της ως ύποπτης από την Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής. Ως εκ θαύματος, όμως, τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ -που είναι και τα περισσότερα- μετέτρεψαν σε πρώτη πολιτική είδηση μια άλλη επιστολή της ΕΣΗΕΑ, με την οποία διαμαρτύρεται για το επικοινωνιακά άστοχο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ. Η επιλεκτικότητα και η πολιτική σκοπιμότητα πρόδηλες. Τα συστημικά ΜΜΕ λογοκρίνουν το σωματείο των δημοσιογράφων. Ακόμα και η ΕΡΤ χρησιμοποιεί από την ανακοίνωση μόνο το καταγγελτικό κομμάτι και αποσιωπά από την ίδια ανακοίνωση το αίτημα για διαφάνεια στην κρατική διαφήμιση. Η ομολογουμένως καθυστερημένη έως και χλιαρή αντίδραση του Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ στην επιχείρηση της κυβέρνησης να χειραγωγήσει τα ΜΜΕ με κρατικό χρήμα είναι βέβαια απόρροια των συσχετισμών στη σύνθεση του Δ.Σ., όπως προέκυψαν και από τις τελευταίες εκλογές. Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να ξεφύγει από τη δύσκολη κατάσταση στην οποία είχε βρεθεί με την καθολική απαίτηση για δημοσιοποίηση της λίστας με τα ποσά που δόθηκαν σε κάθε ΜΜΕ μέσω της επίμαχης καμπάνιας, κρύβεται πίσω από ένα στιγμιαίο επικοινωνιακό λάθος φιλοδοξώντας να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση στη Δημόσια σφαίρα από το βαρύ έγκλημα της εξαγοράς εύνοιας δια της επιλεκτικής ενίσχυσης «φίλιων» ΜΜΕ . Τίποτα όμως δεν την απαλλάσσει από τις ευθύνες της και από την υποχρέωση να δώσει άμεσα στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ποσά που δόθηκαν σε κάθε ΜΜΕ μέσω της επίμαχης καμπάνιας , καθώς και απαντήσεις για τον αποκλεισμό μέσων ενημέρωσης από τη μία πλευρά και τη γενναία χρηματοδότηση έως και «ανύπαρκτων» μέσων από την άλλη.