Η Πίτσος, μια εταιρεία με όνομα βαρύ και ιστορία 155 χρόνων. Ιδρύθηκε το 1865 από την ομώνυμη οικογένεια και για πολλές δεκαετίες έμπαινε τα ελληνικά νοικοκυριά με λευκές ηλεκτρικές συσκευές, φέρνοντας «επανάσταση». Τα πρώτα της προϊόντα που κατασκευάζονταν σε ένα μικρό μαγαζί στην οδό Περικλέους στην Αθήνα ήταν μικρές οικιακές συσκευές και συσκευές πετρελαίου.

Με σλόγκαν «δημιουργούμε και παράγουμε οικιακές συσκευές ώστε να κάνουμε τη ζωή πιο εύκολη», η Πίτσος κατασκεύαζε γκαζίερες ώστε το μαγείρεμα να «γίνεται απλή υπόθεση».

H καταχώρηση στον Τύπο περιέγραφε τα χαρακτηριστικά της γκαζιέρας: «Αποτελείται από δύο τεμάχια μόνο και έχουν αφαιρεθεί από πάνω της όλα εκείνα τα εξαρτήματα (σκελετός, σχάρα) που δυσκολεύουν την χρήση. Έχει μεγάλο τεπόζιτο κα επομένως χρειάζεται κάθε λίγο γέμισμα με πετρέλαιο. Κατανάλωσις μόνο 28.000 δραχμές μηνιαίως».

Μετά τις γκαζιέρες προχώρησε στην παραγωγή ψυγείων και θερμαστρών πετρελαίου.

Η εταιρεία αναμορφώνει την εικόνα της και ρίχνεται στον ανταγωνισμό

Ο ανταγωνισμός στις λευκές συσκευές ήταν μεγάλος και ανάγκασε την Πίτσος να κάνει το επόμενο βήμα. Το 1959 εγκαινίασε το καινούριο της εργοστάσιο στην περιοχή του Ρέντη, όπου και ξεκίνησε την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού ψυγείου. Ακολούθησαν οι καταψύκτες και οι κουζίνες.

Σταρ της εποχής διαφήμιζαν προϊόντα της Πίτσος

H επίκληση στην αυθεντία ήταν ανέκαθεν ένα από τα εργαλεία της διαφήμισης. Έτσι η Πίτσος για την προώθηση των νέων της συσκευών αξιοποίησε την διάσημη τότε συγγραφέα βιβλίων μαγειρικής, Χρύσα Παραδείση για να πείσει τους καταναλωτές να αποκτήσουν την κουζίνα της εταιρείας.

Η Χρύσα Παραδείση ήταν ένα οικείο πρόσωπο προς τους καταναλωτές. Για χρόνια έμπαινε στα σπίτια του κοινού με τις συνταγές της. Στήριξε δεκάδες προϊόντα και βοήθησε χιλιάδες νοικοκυριά να μάθουν τα απολαυστικά μυστικά της κουζίνας. Το κοινό παρόλο που δεν την ήξερε προσωπικά, ένιωθε σαν να είναι ένα δικό του πρόσωπο, που εμπιστεύεται και αγαπά. Γι΄αυτό και για τους διαφημιστές η Χρύσα Παραδείση αποτελούσε τη δική τους συνταγή επιτυχία.

Να πώς η κουζίνα της Πίτσος διαφημιζόταν σε καταχώρηση στην εφημερίδα Έθνος:

Η κυρία Χρύσα Παραδείση συγγραφεύς των γνωστών βιβλίων μαγειρικής-ζαχαροπλαστικής και συντάκτις των στηλών μαγειρικής του περιοδικού Γυναίκα και της εφημερίδος Έθνος λέγει δια την κουζίνα Πίτσος: «Εχρησιμοποίησα την κουζίνα Πίτσος και βρίσκω ότι είναι ένα θαυμάσιο εργαλείο στα χέρια της Νοικοκυράς, που την βοηθά να έχει πάντα επιτυχία στα γλυκά και τα φαγητά της…»

Οι ασπρόμαυρες τηλεοράσεις

Το 1968, αφού η ελληνική βιομηχανία έχει συμπληρώσει έναν αιώνα στην υπηρεσία του ελληνικού κοινού, η Πίτσος προχωρά στην κατασκευή ασπρόμαυρων τηλεοράσεων.

Το μουντιάλ του 1970 στο Μεξικό ήταν το γεγονός πάνω στο οποίο στήθηκε ολόκληρη η διαφήμιση της καινούριας ασπρόμαυρης τηλεόρασης της Πίτσος. Με σλόγκαν «22 ποδοσφαιριστές χωράνε σε 26 ίντσες» η εταιρεία θέλησε να φέρει τους καταναλωτές της όσο πιο κοντά μπορούν στους αγώνες.

«Ζήστε και εσείς την συγκίνηση των αγώνων με μία Napoli 26 ιντσών Πίτσος. Αγοράστε σιγουριά, αγοράστε Πίτσος. Προτιμήστε την πρώτη φορά», έγραφε η έντυπη διαφήμιση της τηλεόρασης.

Τηλεχειριστήριο: Όλα εύκολα ακόμη και εξ’ αποστάσεως

Η επανάσταση στην ψυχαγωγία ήρθε με το ειδικό τηλεχειριστήριο που διέθεταν οι ασπρόμαυρες τηλεοράσεις και έτσι οι καταναλωτές μπορούσαν «να γίνουν οι κυρίαρχοι των καναλιών». «Πρώτοι φορά μπορείτε να κυβερνάτε ολοκληρωτικά την τηλεόραση σας καθισμένοι στην πολυθρόνα σας», έγραφε η ολοσέλιδη καταχώρηση της τηλεόρασης.

Δείτε τι μπορούσε να παρέχει στους χρήστες:

«Δεν είναι ένα συνηθισμένο τηλεχειριστήριο. Κάνει τα πάντα εξ’ αποστάσεως.

  • Ανάβει και σβήνει την συσκευή σας( δεν χρειάζεται να ανάβετε πρώτα την συσκευή και μετά να καθίσετε στην πολυθρόνα με το χειριστήριο)
  • Αλλάζει περιοχές κυμάτων (πιάνει όλες τις περιοχές VHF και UHF)
  • Αλλάζει κανάλια (δυνατότητα επιλογής 60 καναλιών)
  • Ρυθμίζει την ένταση του ήχου
  • Ρυθμίζει την φωτεινότητα της εικόνας
  • Σας επιτρέπει να χειρίζεστε σταθμούς σε 4 διαφορετικές περιοχές

Αργότερα η εταιρεία εμπλούτισε τα προϊόντα της με ηλεκτρικό φούρνο, ηλεκτρική σκούπα, πλυντήριο πιάτων και πλυντήριο ρούχων. Έφτασε στο σημείο να κατασκευάζει ακόμη και τρίκυκλα.

Η περιγραφή του «ισχυρότερου επαγγελματικού τρίκυκλου»:

«Το τρίκυκλο Πίτσος είναι ένα προϊόν φτιαγμένο βιομηχανικά για σκληρή δουλειά και μεγάλη αντοχή. Εργάζεται χωρίς διακοπή και χωρίς να σας απασχολεί με την συντήρηση του. Παρόλο που έχει τη μεγαλύτερη καρότσα εμπορευμάτων, είναι τέλειο ισορροπημένο για να οδηγείται άνετα και σίγουρα. Έχει ένα δυνατό μπροστινό σύστημα και μια τέλεια οπίσθια ανάρτηση, η οποία εξασφαλίζει εξίσου μαλακό οδήγημα με λίγο ή πολύ φορτίο. Εξάλλου οι κινητήρας του είναι ανοιχτός από παντού και σε θέση που δεν εμποδίζει τον οδηγό».

Το 1974 αποτελεί σταθμός για την ιστορία της ΠΙΤΣΟΣ καθώς είναι η ημερομηνία που σηματοδοτεί την έναρξη συνεργασίας με τη Siemens Α.Ε.

«Η ζωή είναι ξέγνοιαστη όταν έχεις συσκευές Πίτσος».

«Ένα πλυντήριο είναι μια τοποθέτηση χρημάτων. Αγοράστε το με προσοχή».

Το 1977 η «Βosch-Siemens Hausgerate GmbΗ» εξαγόρασε το 60% της Πίτσος. Ωστόσο οι Γερμανοί για λόγους μάρκετινγκ επέλεξαν να διατηρήσουν την ιστορική επωνυμία ενώ συνέχισαν την παραγωγή στο εργοστάσιο του Ρέντη. Η γερμανική πλέον Πίτσος σάρωσε την αγορά. Το 1986 ο όμιλος συνεργάστηκε με τη Robert Bosch για τη διανομή των οικιακών συσκευών της στην Ελλάδα, ενώ τρία χρόνια μετά ξεκίνησε την παραγωγή των νέων ψυγείων ΝΟ FRΟSΤ. tO

Το 1990-92 λάνσαρε μία γκάμα νέων προϊόντων για τον ηλεκτρικό εξοπλισμό των νοικοκυριών. Το 1996 η εταιρεία μετονομάστηκε σε BSP ΑΒΕ ενώ το 2002 άλλαξε ξανά όνομα και μετονομάστηκ σε BSH Οικιακές Συσκευές ΑΒΕ.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις