Αποδοτικό διάβασμα με 6 απλά βήματα! Ο Σεπτέμβρης είναι εδώ όπως και η εξεταστική. Η σχολική χρονιά ξεκινάει και αν είσαι μαθητής οποιασδήποτε βαθμίδας έχεις ήδη αρχίσει να αγχώνεσαι για το διάβασμα. Δεν υπάρχει λόγος να σε πιάνει πανικός καθώς υπάρχουν 6 tips για εύκολο, ξεκούραστο και κυρίως αποδοτικό διάβασμα που θα λατρέψεις.

1. Επιλογή κατάλληλου χώρου

Η επιλογή του χώρου είναι το πρώτο σημαντικό βήμα για την καλύτερη συγκέντρωση. Δεν έχει σημασία αν θα είναι το γραφείο, το κρεβάτι, ο καναπές ή το τραπέζι της κουζίνας, αρκεί να σε βολεύει. Ακόμη, είναι σημαντικό ο χώρος να είναι ο ίδιος κάθε φορά, έτσι ο εγκέφαλός μας συνδυάζει το χώρο με τη δραστηριότητα της μελέτης. Εάν είσαι γονιός σε συμβουλεύουμε να μην πιέσεις το παιδί σου για τον τρόπο με τον οποίο βολεύεται να διαβάζει. Μπορεί να σου φαίνεται αλλοπρόσαλλο να προτιμά το πάτωμα από το ακριβό γραφείο και την άνετη καρέκλα που του έχεις αγοράσει αλλά σίγουρα θα αποστηθίσει πολύ καλύτερα αυτά που διαβάζει εάν επιλέγει εκείνο που θέλει να κάθεται.

2. Οργάνωση του χώρου της μελέτης

Μετά την επιλογή του χώρου, ακολουθεί η οργάνωσή του. Φρόντισε να πάρεις εξ αρχής μαζί σου ό,τι κρίνεις απαραίτητο, όπως στυλό, μολύβια, τετράδια, ένα ποτήρι νερό. Οι συχνές διακοπές δυσκολεύουν τη συγκέντρωση. Επίσης επέλεξε να έχεις στο οπτικό σου πεδίο χρώματα και αντικείμενα που σε χαλαρώνουν και δεν σου αποσπούν την προσοχή. Για παράδειγμα δεν θα σε βοηθήσει εάν στο χώρο που μελετάς έχεις πολύχρωμα φωτορυθμικά ή ανοιχτή τηλεόραση. Μια χαλαρή playlist με μελωδίες της jazz θα σε βοηθήσει πολύ, αρκεί να μην τη βάλεις πολύ δυνατά.

3. Προγραμματισμός της ώρας μελέτης

Ο εγκέφαλός μας λειτουργεί καλύτερα όταν συνηθίζει να συνδέει μία ώρα της ημέρας με μία δραστηριότητα. Με αυτό τον τρόπο μαθαίνει να ενισχύει τις λειτουργίες που συνδέονται με τη μάθηση την ώρα του διαβάσματος, έτσι, είναι να καλό να προγραμματίσεις τη μέρα σου όσο γίνεται καλύτερα και να διαβάζεις την ίδια ώρα κάθε μέρα. Η καλύτερη ώρα για μελέτη είναι όταν το μυαλό είναι ξεκούραστο. Για τους περισσότερους ανθρώπους αυτές είναι οι πρωινές ώρες που ο εγκέφαλος είναι ξεκούραστος μετά τον ύπνο. Για άλλους, λειτουργεί καλύτερα το σκοτάδι οπότε προτιμούν να διαβάζουν τη νύχτα. όπως και να έχει σιγουρέψου ότι θα μελετάς όταν ο εγκέφαλός σου είναι άδειος.

4.  Για πιο αποδοτικό διάβασμα κάνε… διαλείμματα

Μπορεί κάποιοι να θεωρούν το διάλειμμα χάσιμο χρόνου, ενώ άλλοι να το αποφεύγουν γιατί φοβούνται ότι θα παρασυρθούν και δε θα καταφέρουν να επιστρέψουν στη μελέτη τους, ωστόσο τα διαλείμματα είναι πάρα πολύ σημαντικά για ένα αποδοτικότερο διάβασμα. Για κάθε μία ώρα διαβάσματος προτείνεται ένα δεκάλεπτο διάλειμμα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος προτίμησε να κάνεις κάτι που σε χαλαρώνει, να φας, να περπατήσεις, προσπάθησε να αποφύγεις την τηλεόραση, το κινητό ή τον υπολογιστή καθώς θα είναι δύσκολο να οριοθετήσεις το χρόνο του διαλείμματος και να επιστρέψεις στη μελέτη σου.

5. Κίνητρα και ανταμοιβές

Προσπάθησε να κινητοποιήσεις τον εαυτό σου να ξεκινήσει το διάβασμα δίνοντάς του ένα κίνητρο. Θέσε ρεαλιστικούς στόχους που θα βοηθήσουν τη μελέτη σου να εξελιχθεί και όρισε μία ανταμοιβή για την επίτευξη κάθε στόχου. Μπορεί να είναι μια έξοδος για καφέ, η αγαπημένη σου ταινία ή ένα χαλαρωτικό μπάνιο. Οτιδήποτε σου αρέσει και θα σε αποφορτίσει μπορεί να είναι καλό για ανταμοιβή.

6. Ύπνος και φαγητό ίσον αποδοτικό διάβασμα

Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, αλλά αποδοτικό διάβασμα χωρίς αυτά τα δύο δεν γίνεται! Η σωστή διατροφή και ένας καλός ύπνος μπορεί να αποτελέσουν την ειδοποιό διαφορά στην ποιότητα του διαβάσματός σου. Είμαστε δέσμιοι της φυσιολογίας του σώματος μας, και ο εγκέφαλος, ως αναπόσπαστο κομμάτι του σώματος, χρειάζεται ενέργεια και ξεκούραση για να λειτουργήσει. Ο ύπνος μας ξεκουράζει η τροφή μας δίνει ενέργεια.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις