Η επιστήμη θέλει να μοιράζεστε περισσότερες φωτογραφίες από αξιολάτρευτα ζωάκια - Δείτε γιατί
Η φωτογραφία ενός αξιολάτρευτου ζώου μπορεί να προκαλέσει ίσως το πιο γρήγορο χαμόγελο σε κάποιον.

Με την αποστολή μιας απλής φωτογραφίας αξιολάτρευτων ζώων μπορείς να προκαλέσεις το πιο γρήγορο χαμόγελο στο πρόσωπο οποιουδήποτε. Τώρα, η επιστήμη αποδεικνύει ότι αυτό κάνει καλό. Ας δούμε γιατί.
Μια νέα μελέτη δείχνει ότι το να μοιράζεσαι τις φωτογραφίες με όμορφες ή αστείες στιγμές ζώων, βοηθάει τους ανθρώπους να δεθούν μεταξύ τους.
Όταν κάποιος στέλνει μια χαριτωμένη φωτογραφία γάτας στον γονέα του ή μοιράζεται ένα βίντεο με ενυδρίδες να κρατιούνται χέρι-χέρι, συμμετέχει σε μια δραστηριότητα γνωστή ως «pebbling».
«Το pebbling είναι μια συμπεριφορά που ασκείται από τους πιγκουίνους Gentoo, οι οποίοι παρουσιάζουν βότσαλα στους επιθυμητούς συντρόφους ως δείγματα αγάπης», δήλωσε στο BBC Science Focus η καθηγήτρια Ghalia Shamayleh, επικεφαλής της μελέτης. «Η έρευνά μας παρατηρεί μια παρόμοια συμπεριφορά στους ανθρώπους που αλληλεπιδρούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Σύμφωνα με τη Shamayleh, οι εικόνες, τα βίντεο και οι αναρτήσεις που μοιραζόμαστε στο διαδίκτυο λειτουργούν ως «το βότσαλο για τον αντίστοιχο πιγκουίνο μας. Τις μοιραζόμαστε με τους αγαπημένους μας ως ένδειξη αγάπης, για να ενισχύσουμε τις σχέσεις μας».
«Βότσαλα» αγάπης
Εστιάζοντας σε λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης που βασίζονται σε κατοικίδια ζώα, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι δημιουργοί περιεχομένου «εμπνέουν την αγάπη, τη χαρά και τη διασκέδασή τους στις αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Μερικές φορές αυτό γίνεται μέσω οπτικών ενδείξεων - όπως το να ντύσουν το κατοικίδιό τους για τις διακοπές ή να το καλωσορίσουν στην ανθρώπινη οικογένειά τους. Άλλες φορές, αυτό γίνεται μέσω του συνοδευτικού κειμένου και της χρήσης της «Petspeak» - ένα μείγμα παιδικής γλώσσας, λογοπαίγνιων και αργκό όρων όπως «doggo», «teefs» και «sploot».
Τα ζώα έχουν επίσης παγκόσμια απήχηση - ποιος δεν θέλει να δει μια εικόνα ενός αξιολάτρευτου κουταβιού ή γατιού;
Στον πραγματικό κόσμο, τα ζώα καταφέρνουν να φέρουν τους ανθρώπους πιο κοντά. Στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τη μελέτη, η επίδραση αυτή γίνεται ακόμη πιο ισχυρή.
Αρχικά, μπορεί να σκεφτείτε ότι αυτό σημαίνει ότι το να μοιράζεστε μια φωτογραφία ζώου με κάποιον είναι ένα σημάδι ότι δεν τον γνωρίζετε αρκετά καλά για να του στείλετε κάτι πιο προσωπικό - το ψηφιακό ισοδύναμο του να του κάνετε δώρο κάλτσες για τα Χριστούγεννα.
Ωστόσο, αυτό που διαπίστωσε η μελέτη ήταν ότι οι άνθρωποι στην πραγματικότητα σκέφτονται πολύ καλά το ποιους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται.
Η Shamayleh και η έτερη συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Zeynep Arsel από το Πανεπιστήμιο Concordia, παρακολούθησαν αρκετούς λογαριασμούς μέσων ενημέρωσης που βασίζονται σε κατοικίδια ζώα για να δουν πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις, καθώς και να πάρουν συνεντεύξεις από διάφορους δημιουργούς περιεχομένου και οπαδούς.
Αντανάκλαση κοινής εμπειρίας
Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τις εικόνες και τα βίντεο για να αντλήσουν από κοινές εμπειρίες όταν τις έστελναν σε αγαπημένα πρόσωπα, ανακαλώντας και επιβεβαιώνοντας την κοινή τους ιστορία.
Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να στείλει στον φίλο του ένα σύντομο βίντεο με δύο μωρά πάντα να παλεύουν να σηκωθούν όρθια με ένα σχόλιο που θα λέει: «Εσύ κι εγώ στο πρώτο μας μάθημα γιόγκα».
Επιλέγοντας αναρτήσεις που αντανακλούσαν τις προσωπικές προτιμήσεις του παραλήπτη - όπως η αποστολή βίντεο με το αγαπημένο του ζώο - οι αποστολείς βοήθησαν επίσης τους ανθρώπους να μεταδώσουν τη βαθύτερη προσωπική τους γνώση για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
«Με το να μοιράζονται περιεχόμενο με ζώα με την πρόσθετη αναφορά στη σχέση του αποστολέα, οι άνθρωποι χαϊδεύουν ψηφιακά τα αγαπημένα τους πρόσωπα σαν να λένε «Αυτό με έκανε να σκεφτώ εσένα, τη σχέση μας», δήλωσε η Shamayleh.
Έτσι, την επόμενη φορά που θα δείτε μια χαριτωμένη εικόνα ή ένα βίντεο με ζώα, μη διστάσετε να το μοιραστείτε και να πείτε στους αγαπημένους σας πόσο νοιάζεστε.