Η μεγάλη «δημοσκόπηση» για το Δημόσιο - Ποιες υπηρεσίες αρίστευσαν, ποιους «μαύρισαν» οι πολίτες

Ο Θοδωρής Λιβάνιος θα πάρει τους φακέλους και τα στικάκια του σήμερα το πρωί και θα κατηφορίσει προς το Μέγαρο Μαξίμου για να παρουσιάσει στον πρωθυπουργό τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης του δημοσίου από τους πολίτες.
Ας δούμε τι έβγαλε αυτό το πρώτο «κύμα» της αξιολόγησης. Καταρχάς να σας πως πως ψήφισαν περίπου 65.000 άνθρωποι. Και μη βιαστείτε να πείτε πως είναι λίγοι. Οι δημοσκοπήσεις έχουν περίπου 1.000 άτομα δείγμα.
Λοιπόν, καμία έκπληξη: Οι υπηρεσίες που αρίστευσαν είναι όλες όσες σχετίζονται με το ψηφιακό κράτος. Όλες δηλαδή οι λειτουργίες που έχει πλέον στη διάθεσή του ο πολίτες για την έκδοση πιστοποιητικών, εισιτηρίων, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση κτλ. Στις καλές «βαθμολογίες» είναι και η ΑΑΔΕ του Πιτσιλή.
Οριακά στη «βάση» βρίσκονται ο ΕΦΚΑ - έκπληξη εγώ θα τον περίμενα υπό το μηδέν - αλλά και το Κτηματολόγιο όπου τους τελευταίους μήνες έγινε μια σημαντική προσπάθεια για την ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών του. Κάθε άλλο παρά εύκολη δουλειά αφού μιλάμε για ένα πραγματικό χάος.
«Μαύρο», όπως έμαθα, έχουν ρίξει οι πολίτες σε υπηρεσίες που σχετίζονται με την αυτοδιοίκηση αλλά και με τις υπηρεσίες που ασχολούνται με τους αλλοδαπούς.
Γενικά όπου υπάρχει άμεση επαφή υπαλλήλων και πολιτών τα προβλήματα είναι πολλά και αυτό φαίνεται από τις απαντήσεις που δόθηκαν στο ερωτηματολόγιο.
Υπενθυμίζω πως πρόκειται για διαδικασία που θα επαναλαμβάνεται δυο φορές το χρόνο (Άνοιξη και Φθινόπωρο) μέσα από την οποία η κυβέρνηση φιλοδοξεί να δημιουργήσει μία μεγάλη βάση δεδομένων πουν δεν θα αφορά μόνο αυτές καθαυτές τις υπηρεσίες αλλά και τον γεωγραφικό τους καταμερισμό.
Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει μία ανάλογη αλλά ξεχωριστή διαδικασία για τον χώρο της υγείας.