ΙΕΛΚΑ: «Λαχάνιασαν» οι Έλληνες από το κυνήγι των προσφορών στα σούπερ μάρκετ
Κατακόρυφη πτώση παρουσιάζει η επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών για προσφορές έναντι των χαμηλότερων τιμών ενώ γενικότερα έχει μειωθεί και το κυνήγι των προσφορών μέσα στα σούπερ μάρκετ.

Κατακόρυφη πτώση παρουσιάζει το ενδιαφέρον τον Ελλήνων καταναλωτών για τις προσφορές στα Σούπερ Μάρκετ σε σχέση με τις χαμηλότερες τιμές. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ΙΕΛΚΑ που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, μόλις το 19% των καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα προτιμάει προσφορές έναντι χαμηλότερων τιμών από 57% που ήταν την περίοδο 2017/18. Όπως φαίνεται από το σχετικό διάγραμμα τα ενδιάμεσα χρόνια υπήρξε σχεδόν σταθερή πτωτική πορεία η οποία εντάθηκε τον τελευταίο χρόνο.
Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία 5ετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σουπερμάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.

Το τέλος του αγαπημένου σούπερ μάρκετ
Παράλληλα σύμφωνα με την έρευνα οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται. Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, η καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες. Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό μηνιαίων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.
Όπως σημειώνεται στην έρευνα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σουπερμάρκετ την εβδομάδα, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερά σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα.