Κάνιε Γουεστ για το «Είμαι Ναζί» και «Σκάσε» σε Εβραία υπάλληλο: «Κάνω τέχνη, έχω ελευθερία λόγου»
Το Σύνταγμα των ΗΠΑ επικαλείται ο Κάνιε Γουεστ απέναντι στη μήνυση που του έκανε πρώην υπάλληλος της εταιρείας του για υβριστικά μηνύματα.
Την καλλιτεχνική του ιδιότητα αλλά και την ιδιότητά του ως... έργο τέχνης, επικαλείται ο Κάνιε Γουέστ, για να απαντήσει στη μήνυση που υπέβαλε εναντίον του πρώην υπάλληλος της εταιρείας του, η οποία καταγγέλλει ότι έλαβε υβριστικά και ρατσιστικά μηνύματα.
Ο δημοφιλής ράπερ και σύζυγος της Μπιάνκα Σενσόρι, φέρεται να είπε στην Εβραϊκής καταγωγής υπάλληλο ότι «Είμαι Ναζί» και να της απηύθυνε εκφράσεις όπως «Είσαι άσχημη σαν την κόλαση» και «Σκάσε σκύλα».
Συγκεκριμένα όπως ισχυρίστηκε ο δικηγόρος του Κάνιε Γουεστ, οι «εκρήξεις» του αυτές απέναντι στην υπάλληλό του προστατεύονται από το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου που απορρέει από την Πρώτη Τροπολογία. Κι αυτό επειδή ο Κάνιε Γουεστ «κάνει τέχνη».
Η μήνυση που υπέβαλε η υπάλληλος αναφέρεται στην αποστολή, εκ μέρους του Γουεστ, σειράς «επιθετικών, υβριστικών, παρενοχλητικών, αντισημιτικών και με άλλο τρόπο προσβλητικών» μηνυμάτων κειμένου τον Ιούνιο του 2024.
Μεταξύ άλλων, τα μηνύματα φέρεται να έλεγαν: «Σκάσε σκύλα», «Ζήτω ο Χίτλερ» και «Είσαι άσχημη σαν σκ..τά».
«Έργα τέχνης»
Όπως αναφέρει το Page Six, οι δικηγόροι του Κάνιε Γουεστ ισχυρίστηκαν σε δικαστικά έγγραφα ότι τα μηνύματα αυτά που έστειλε ο ράπερ είναι «έργα τέχνης».

Όπως τόνισαν, «αντανακλούν ξεκάθαρα την καλλιτεχνική κριτική του Γουεστ για τη λογοκρισία, την ταυτότητα και τα πρότυπα ομορφιάς και τα οποία ήταν απολύτως σύμφωνα με το δημόσιο καλλιτεχνικό προφίλ και την παρουσίασή του πολύ πριν (η πρώην υπάλληλος) αναζητήσει ρητά εργασία».
Η επίκληση στον... Βάγκνερ
Οι δικηγόροι του φαίνεται μάλιστα να υποστηρίζουν ότι ο ίδιος ο Γουεστ είναι «τέχνη» και έχει πλήρη προστασία ως προς την ελευθερία έκφρασης, ακόμα και στις «ιδιωτικές επικοινωνίες» του.

«(Ο Γουέστ) δεν είναι απλώς ένας δημιουργός. Είναι τέχνη. Όπως η έννοια του Gesamtkunstwerk του Ρίχαρντ Βάγκνερ -ένα «ολόκληρο έργο τέχνης» που ενσωματώνει μουσική, δράμα και σκηνική τέχνη- οι δημόσιες και ιδιωτικές περσόνες του (Γουεστ) σχηματίζουν μια συνεχή, προκλητική παράσταση που αμφισβητεί τα κοινωνικά ταμπού γύρω από τη φυλή, τη θρησκεία, το φύλο, την εξουσία, την πολιτική και τη λογοκρισία. Είτε στη σκηνή, στο στούντιο, στο διαδίκτυο είτε σε ιδιωτικές επικοινωνίες, ο (Γουεστ) ασχολείται συνεχώς με την καλλιτεχνική έκφραση που προστατεύεται από την Πρώτη Τροπολογία και τις εγγυήσεις της ελευθερίας του λόγου της Καλιφόρνια».