Παρουσίαση/Δοκιμή: Μία εβδομάδα με το KGM Tivoli 1.5 163PS
Το Tivoli είναι ένα μικρό SUV με πλούσιο εξοπλισμό, δυνατό κινητήρα και ικανοποιητικούς χώρους.
Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV είναι γεμάτη από ελκυστικές επιλογές γνωστών κατασκευαστών, κάτι που κάνει τον ανταγωνισμό ιδιαίτερα σκληρό. Το KGM Tivoli (γνωστό παλαιότερα ως SsangYong Tivoli), επέστρεψε δυναμικά ως KGM και μέσω της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στην Ελληνική αγορά.
Το Tivoli είχε πρόσφατα ένα ελαφρύ facelift, και απόκτησε ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, ενώ η γκάμα απλοποιήθηκε. Αισθητικά, το Tivoli δεν περνάει απαρατήρητο. Έχει επιθετικές γραμμές και κάτι το καινούργιο στην εμφάνιση αλλά μόνο… εμπρός. Βλέποντας το πίσω αναζητήσαμε κάτι περισσότερο σύγχρονο, καθώς τα φωτιστικά σώματα δεν είναι το δυνατό σημείο στην εμφάνιση του μοντέλου.

Θέση Οδήγησης & Εσωτερικό
Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη, ακόμα και με το κάθισμα στη χαμηλότερη ρύθμιση. Το τιμόνι ρυθμίζεται πλήρως σε ύψος και βάθος. Ο πίνακας οργάνων είναι 10,3 ιντσών, με καλής ποιότητας γραφικά και κάποιες δυνατότητες παραμετροποίησης. Μας άρεσε το γεγονός ότι υπάρχουν ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό, σε αντίθεση με το Ford Puma, που τα ενσωματώνει στην οθόνη αφής. Ωστόσο, είναι αισθητήρια αφής και όχι φυσικά κουμπιά, κάτι που σημαίνει ότι συχνά χρειάζεται να αποσπάτε το βλέμμα σας από τον δρόμο.
Αν αγοράζετε SUV για την υπερυψωμένη θέση οδήγησης και την καλή ορατότητα, το Tivoli θα σας απογοητεύσει. Η πίσω ορατότητα είναι περιορισμένη λόγω του πλάτους της πίσω κολώνας και του μικρού παραθύρου. Ευτυχώς, το Tivoli εξοπλίζεται με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω.
Υλικά, Infotainment, χώροι
Η οθόνη αφής 9 ιντσών του Tivoli έχει τα στάνταρ γραφικά και μενού, που απαιτεί προσαρμογή για να το χειριστείς. Υπάρχουν μερικά κουμπιά αφής για συντομεύσεις και φυσικά υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, που σου επιτρέπει να παρακάμψεις το εργοστασιακό λογισμικό και να χρησιμοποιήσεις τις εφαρμογές του κινητού σου.

Το Tivoli διαθέτει μαλακά υλικά στο ταμπλό, τις πόρτες και τα μπράτσα, προσθέτοντας μια νότα ποιότητας. Ωστόσο, τα περισσότερα πλαστικά είναι σκληρά. Η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εύκολη χάρη στις μεγάλες πόρτες. Οι εμπρός θέσεις είναι άνετες ακόμα και για ψηλούς επιβάτες, με άφθονο χώρο για πόδια και κεφάλι. Η αποθηκευτική πρακτικότητα είναι αξιοπρεπής: Κάθε πόρτα εμπρός χωράει ένα μπουκάλι 1,5 λίτρου, ενώ υπάρχει θέση για κινητό μπροστά από τον λεβιέ, δύο ποτηροθήκες και χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο.
Η ψηλή και τετραγωνισμένη σχεδίαση του Tivoli προσφέρει άφθονο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ακόμα και τρεις ενήλικες μπορούν να καθίσουν χωρίς πρόβλημα. Το πάτωμα είναι σχεδόν επίπεδο και υπάρχουν Isofix σημεία για παιδικά καθίσματα. Οι πίσω πόρτες διαθέτουν θήκη για μπουκάλια, ενώ πίσω από τα εμπρός καθίσματα υπάρχουν ελαστικοί θύλακες για χάρτες. Τα καθίσματα «πέφτουν» σε αναλογία 60/40, αλλά δεν υπάρχει το «πορτάκι» για μακριά αντικείμενα (όπως πέδιλα του σκι).
Χώρος αποσκευών
Με 427 λίτρα, το πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο από του Seat Arona ή του Skoda Kamiq, αλλά μικρότερο από του Dacia Duster (517 λίτρα) και του Ford Puma (456 λίτρα). Είναι αρκετά μεγάλο και χωρά ένα παιδικό καροτσάκι, με τετράγωνο σχήμα και φαρδύ άνοιγμα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει διαβάθμιση στο δάπεδο, οπότε με τα πίσω καθίσματα πεσμένα δημιουργείται μεγάλο σκαλοπάτι που δυσκολεύει τη φόρτωση βαριών αντικειμένων.

Πως είναι στο δρόμο;
Το Tivoli κινείται από έναν 1.5 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 163 ίππων. Στις χαμηλές στροφές έχει αρκετό «τράβηγμα» και είναι… σπιρτόζικο. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει μακριά διαδρομή και συμπλέκτη που απαιτεί προσαρμογή από τον οδηγό αλλά είναι αρκετά ακριβές.
Η άνεση της ανάρτησης είναι ικανοποιητική. Είτε κινείστε στην πόλη είτε στον επαρχιακό, οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται και μόνο όταν είναι συνεχείς ή πολύ έντονες περνούν στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο η κατάσταση είναι καλύτερη, με πιο «στρωτή» κύλιση. Σε στροφές με γρήγορη κίνηση, το Tivoli γέρνει αισθητά, ενώ η πρόσφυση είναι μέτρια. Το τιμόνι είναι βαρύ για τα σημερινά δεδομένα, ενισχύοντας τη σιγουριά στην είσοδο της στροφής, όμως η απόκριση του δεν είναι σταθερή.
Ο κινητήρας λειτουργεί σχετικά πολιτισμένα στις χαμηλές στροφές, αλλά γίνεται τραχύς πάνω από τις 3.000 rpm. Υπάρχει επίσης αρκετός θόρυβος από τον αέρα – ειδικά γύρω από τις μεσαίες κολόνες (η όρθια σχεδίαση).

Συμπέρασμα
Το KGM Tivoli έχει όλες τις προδιαγραφές για να σε εντυπωσιάσει: Καλή τιμή (από 18.990€), πλούσιος εξοπλισμός και άνετοι χώροι. Αν ψάχνεις αυτά και κάτι διαφορετικό στην κατηγορία τότε θα σε ικανοποιήσει.