ΠΑΣΟΚ: Διαβάστε όλη την πρόταση για προανακριτική για τα Τέμπη - Τι αναφέρει για τον Καραμανλή
Σε 61 σελίδες ξεδιπλώνει την πρότασή του για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τα Τέμπη το ΠΑΣΟΚ. Ποια πρόσωπα - έκπληξη - βάζει στο «κάδρο»

Το ΠΑΣΟΚ ζητά να διερευνηθούν εάν στοιχειοθετούνται κακουργηματικού τύπου κατηγορίες για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή για την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών αλλά και για τους υφυπουργούς του Μιχάλη Παπαδόπουλο, Γιάννη Κεφαλογιάννη και Γιώργο Καραγιάννη. Αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως εκτός από τον κ. Σπίρτζη το ΠΑΣΟΚ αναφέρεται και στους υφυπουργούς του.
Η αξιωματική αντιπολίτευση με μία προσεκτική διατύπωση και αφού παραθέτει το ιστορικό ως προς τις αναφορές και τις προειδοποιήσεις που είχε λάβει η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών για το σιδηροδρομικό δίκτυο κυρίως από τους εργαζόμενους σημειώνει επί λέξει:
Οι ανωτέρω διατάξεις συνιστούν – συγκροτούν, ως ενιαίο σύνολο, ειδικό πλέγμα νομικών διατάξεων – καθηκόντων που επέβαλαν την άμεση ενέργεια αυτών στο πλαίσιο των (συν)αρμοδιοτήτων τους προς αποκατάσταση – αποτροπή της διατάραξης της ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας (η οποία προήλθε από την παραβίαση ή παράλειψη συμμόρφωσης σε επιβεβλημένα μέτρα ασφαλείας) και προς αποφυγή του κινδύνου, για το οποίο ομοίως παρέλειψαν και δεν ενήργησαν ουδέν, παρόλο που το είχαν προβλέψει και μετά βεβαιότητας θα επερχόταν, ενόψει των ανωτέρω αναλυτικά περιγραφόμενων, ιδιαίτερα κρίσιμων, ελλείψεων και παραλείψεων επί του σιδηροδρομικού δικτύου.
Συγκεκριμένα το ΠΑΣΟΚ βάζει στο «κάδρο» εκτός από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, τους Χρήστο Σπίρτζη και τους υφυπουργούς, Μιχάλη Παπαδόπουλο, Γιάννη Κεφαλογιάννη, Γιώργο Καραγιάννη, Μαρίνα Χρυσοβελώνη, Νίκο Μαραυγάνη και Θάνο Μωραϊτη.
Αναφέρεται χαρακτηριστικά για τον Κ. Καραμανλή:
Ως προς τον πρώην Υπουργό Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή, ασκούσε είτε αποκλειστικά, είτε παράλληλα, είτε σε ορισμένες περιπτώσεις από κοινού με τους κατωτέρω αναφερόμενους Υφυπουργούς όλες τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, μέσω των αρμόδιων Υπηρεσιών του, μεταξύ των οποίων και την διοικητική, οικονομική, τεχνική, λειτουργική, επιχειρησιακή εποπτεία όλων των φορέων που υπάγονται στο Υπουργείο,
μεταξύ των οποίων και του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Με την ιδιότητά του αυτή, σε συνέχεια των όσων έχουν ήδη εκτεθεί, προδήλως γνώριζε την πραγματική κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και τους κινδύνους που αυτή έθετε για την ασφάλεια των επιβατών, καθώς μάλιστα μεταξύ άλλων που είχαν υπηρεσιακώς περιέλθει σε γνώση του είχε τουλάχιστον γίνει αποδέκτης, τόσο του συνόλου των προαναφερθέντων (στην παρ. Γ2) εγγράφων αλλά και όσων περαιτέρω
προειδοποιήσεων προκύψουν κατά την διερεύνηση της παρούσας, όπως επίσης προδήλως γνώριζε την μη πλήρη και ασφαλή λειτουργία των ανωτέρω (υπό παρ. Γ1) συστημάτων και δικλείδων ασφαλείας, αλλά και τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση της ζωτικής για την ασφάλεια σύμβασης 717/2014, είχε δε την αρμοδιότητα και υποχρέωση να λάβει αμελλητί κάθε
πρόσφορο και επιβεβλημένο μέτρο ώστε να μην συνεχίσει η ανασφαλής και επικίνδυνη για το κοινό λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, να διασφαλίσει τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των συγκοινωνιών, να εποπτεύει την ασφαλή λειτουργία του σιδηρόδρομου και του έργου του ΟΣΕ, καθώς και τα έργα εγκατάστασης και συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και τα έργα υποδομών, μεταξύ των οποίων των συμβάσεων που ήδη αναφέρθηκαν. Ήταν επίσης αρμόδιος για την επίλυση των προβλημάτων υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης του σιδηρόδρομου κατά χρόνο που ο ΟΣΕ του ήταν γνωστό ότι λειτουργούσε με λιγότερο από το ήμισυ του ελάχιστα απαιτούμενου προσωπικού και με τεράστια ελλείμματα που δεν του επέτρεπαν να προβαίνει στην προσήκουσα