Τουρισμός – ΕΟΤ: Σύμφωνα με το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, «το γενικότερο πλαίσιο απασχόλησης στον κλάδο του επισιτισμού-τουρισμού αποδεικνύεται ναρκοθετημένο ήδη, πριν από την έξαρση της πανδημίας, λόγω της εξάπλωσης του ιού Covid-19». Με αυτή τη έννοια η πανδημία κάνει την κατάσταση δραματική. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου, υπεύθυνη σε ζητήματα Τουρισμού, παρεμβαίνει με άρθρο της, και καταγγέλλει την απευθείας ανάθεση της τουριστικής προβολής σε εταιρεία.

Απευθείας ανάθεση
Στην τελευταία ΠΝΠ για την πανδημία, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τη Μεγάλη Δευτέρα (13.4.2020, ΦΕΚ 84), η Marketing Greece, εταιρεία η οποία συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία από τον ΣΕΤΕ και το ΞΕΕ, αποκτά το μονοπωλιακό δικαίωμα να αναλαμβάνει, με απευθείας ανάθεση και ανεξαρτήτως της αξίας του αντικειμένου της σύμβασης, όλο το πρόγραμμα δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Απαξίωση του ΕΟΤ
Σε έκτακτες καταστάσεις, όπως αυτή που βιώνουμε, θα περίμενε κανείς από το υπουργείο Τουρισμού να διαδραματίζει διαφορετικό ρόλο, να μην απέχει από τη χάραξη του στρατηγικού μας σχεδιασμού για την επόμενη μέρα και κυρίως να μην απαξιώνει τον εθνικό φορέα προβολής της χώρας στο εξωτερικό προκειμένου να ικανοποιήσει μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα σε βάρος εργαζομένων, μικρών επιχειρήσεων και, στο τέλος, σε βάρος της ίδιας της χώρας.

Η απαξίωση των εργαζομένων στον τουρισμό που «έβαλαν πλάτη» στα δύσκολα χρόνια της κρίσης φάνηκε εξάλλου από την επιλογή Μαξίμου, προ ημερών, να έχει τηλεδιάσκεψη ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Τουρισμού με τον ΣΕΤΕ αλλά όχι με την ομοσπονδία των εργαζομένων.

Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ
Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει γενναία μέτρα στήριξης του ελληνικού τουρισμού, των εργαζόμενων στον τουρισμό αλλά και των τουριστικών επιχειρήσεων, διαρθρωμένα σε τέσσερις άξονες:

  • Άμεσα οριζόντια μέτρα οικονομικής ανακούφισης του κλάδου για να αποτραπεί ο κίνδυνος κατάρρευσης, να υπάρξει η αναγκαία ρευστότητα και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του και η επιβίωση των εργαζομένων,
  • Μεσοπρόθεσμα οικονομικά και αναπτυξιακά μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η δυναμική επανεκκίνησή του,
  • Μετάβαση σε ένα βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, και άρα δίκαιο και πράσινο,
  • Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων, προστασία των εργαζομένων, αναβάθμιση τουριστικής εκπαίδευσης.

Κομβικό ρόλο ωστόσο στη διαδικασία αυτή διαδραματίζει η αναμόρφωση της τουριστικής στρατηγικής και το branding της Ελλάδας στη μετα-Covid-19 εποχή, για την ανάδειξή της ως ασφαλούς προορισμού με ισχυρό ΕΣΥ και προστασία των τουριστών. Αυτό όμως προϋποθέτει την αναβάθμιση του ρόλου του ΕΟΤ με την ενίσχυση του προϋπολογισμού του για την τουριστική προώθηση και την προβολή της χώρας και εγρήγορση ως προς τον χρόνο έναρξης της καμπάνιας σε στοχευμένες αγορές με μεγάλη δυναμική, ιδιαίτερα μέσα από τα γραφεία του στο εξωτερικό.

Πελατειακές σχέσεις
Η βουλευτής κατακρίνει την ανάθεση και κάνει λόγο για πελατειακές σχέσεις. «Η κυβέρνηση όμως έχει άλλο σχέδιο. Επιλέγει να ενισχύσει και να προωθήσει τις «πελατειακές σχέσεις» της, με αποκλειστικό της «πελάτη» στον τουρισμό τη Marketing Greece, και απαξιώνει πλήρως τον ρόλο και το έργο του ΕΟΤ -του δημόσιου φορέα της παγκόσμιας τουριστικής προώθησης και προβολής της χώρας, που εξασφάλισε με το έργο του τεράστια επιτυχία στον τουρισμό μας την προηγούμενη πενταετία.

Ο παραγκωνισμός του ΕΟΤ ως εγγυητή της δίκαιης και ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης και η υποκατάστασή του από μια ιδιωτική εταιρεία θα έχει καθοριστική αρνητική επίπτωση στις λιγότερο τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές, στα έσοδα της μικρομεσαίας επιχείρησης και το εισόδημα χιλιάδων οικογενειών.»