ΣΥΡΙΖΑ ΜΜΕ: Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καλεί τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τους ιδιοκτήτες τους να μην δεχθούν “αυτήν την αναξιοπρεπή χρηματοδότηση“. “Ως επιχειρήσεις που πλήττονται έχουν δικαίωμα να ζητήσουν ενίσχυση με διαφάνεια και κριτήρια. Όχι όμως «πέτσινα» χρήματα με αζημίωτο την προπαγάνδα” τονίζει και προσθέτει: “Άλλωστε όση προπαγάνδα και να απαιτήσει η κυβέρνηση, η επιδείνωση της καθημερινότητας των πολιτών δεν θα αλλάξει με διαφημιστικές καμπάνιες. Μόνο η αξιοπιστία των ΜΜΕ θα επιδεινωθεί περαιτέρω στη συνείδηση των πολιτών”.

“Φροντίζουν μόνο για την προπαγάνδα”

“Η διαχείριση της επόμενης μέρας μετά το lockdown, αποδείχτηκε τόσο τραγική που έχει ήδη βυθίσει την οικονομία σε πρωτοφανή κρίση, την κοινωνία σε απόγνωση και την πανδημία σε πρωτοφανή αναζωπύρωση. Και επειδή είναι ανίκανος να διαχειριστεί την πορεία των πραγμάτων, για άλλη μια φορά φροντίζει μόνο την προπαγάνδα. Και δίνει και άλλο κρατικό χρήμα στα κανάλια, με στόχο να εξαγοράσει τη σιωπή ή τη φιλοκυβερνητική στάση. Τη στιγμή που οι πολίτες στενάζουν σε υποστελεχωμένα νοσοκομεία, υπεράριθμες τάξεις και ανύπαρκτα δρομολόγια συγκοινωνιών, αντί να δίνει χρήματα για να αντιστρέψει την εικόνα, δίνει στα κανάλια ώστε να μην προβάλουν την εικόνα”, αναφέρεται.

“Αυτή τη φορά το δημόσιο χρήμα μοιράζεται μόνο στα κανάλια εθνικής εμβέλειας για μηνύματα που βάσει νόμου προβάλλονται δωρεάν, αφήνοντας εκτός σύσσωμο τον περιφερειακό Τύπο, εφημερίδες και ιστοσελίδες με χιλιάδες εργαζόμενους και δημοσιογράφους” σημειώνεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: “Δεν πρόκειται μόνο για ανήθικη και χυδαία συμπεριφορά αλλά και για προσβολή της νοημοσύνης των πολιτών, για βαθιά πληγή στο σώμα της δημοκρατίας“.

Υπενθυμίζεται πως  η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα επικοινωνιακή καμπάνια για τον κορονοϊό, ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ, μόνο για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάποιος διαγωνισμός για την εταιρεία που θα αναλάβει την καμπάνια.  Η πρώτη καμπάνια, που έμεινε γνωστή ως “λίστα Πέτσα” ήταν ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ και τα χρήματα δόθηκαν με άγνωστους όρους και κριτήρια σε 1.200 ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων ορισμένα που δεν εμφάνιζαν καν δραστηριότητα.

Τροπολογίες από ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ

Αντιδράσεις υπήρξαν από την αντιπολίτευση, με το ΚΙΝΑΛ να καταθέτει τροπολογία ζητώντας διαφάνεια. “Για δεύτερη φορά σε λίγους μήνες το Μαξίμου ζητά εν λευκώ εξουσιοδότηση, για χρηματοδότηση των μέσων ενημέρωσης, χωρίς κανόνες, κριτήρια, όρους και προϋποθέσεις. Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή για τη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων κριτηρίων και όρων διαφάνειας, δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας, στο πρόγραμμα “ενημέρωσης”. Δωρεάν και υποχρεωτική μετάδοση μηνυμάτων σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγεία”. Επίσης, το ΚΚΕ με δική του τροπολογία – προσθήκη, ζήτησε δωρεάν και υποχρεωτική μετάδοση μηνυμάτων σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγείας από όλα τα ΜΜΕ.