Πότε σταμάτησαν οι millenials να είναι κουλ
Δεν θα χρειαστείς ούτε ημερομηνία γέννησης. Θα καταλάβεις τους millennials από τις κάλτσες, τα παντελόνια, τις φωτογραφίες και το χιούμορ τους.

Το δικαίωμά της σε έναν γυμνό αστράγαλο, πλέον την κάνει «κριντζ». Η Νάταλι Όρμοντ, μία millennial, απλά δεν μπορεί - δεν θέλει - να καταλάβει την προτίμηση της γενιάς Z για μια κάλτσα, τραβηγμένη πάνω από ένα κολάν γυμναστικής ή που περνάει από τα γυμνά πόδια και επεκτείνεται πάνω από τον αστράγαλο προς το κάτω μέρος της γάμπας. «Επιμένω στις κάλτσες προπονητών και δεν αλλάζω γνώμη», λέει η 43χρονη. «Όσο πιο αόρατη είναι η κάλτσα, τόσο το καλύτερο».
Η τάση για τις «κρυμμένες» κάλτσες μέσα στα χαμηλά αθλητικά παπούτσια, είναι μόνο ένας από τους λόγους για τους οποίους οι millennials - όποιος γεννήθηκε δηλαδή μεταξύ 1981-1996 - θεωρούνται πλέον οδυνηρά ξενέρωτοι από τη γενιά που ήρθε μετά: τη γενιά Z, ή αλλιώς τους zoomers ή zillennials.
Σύμφωνα με αναρίθμητα βίντεο που έχουν αναρτηθεί στο TikTok , άλλες πηγές χλευασμού της γενιάς που έκανε πρώτη δημοφιλή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το millennial ροζ και τα pumpkin-spice λάτε, είναι η επιλογή των τζιν τους (τα skinny και τα mom jeans είναι εκτός, τα φαρδιά hipsters είναι in), η εμμονή με το αβοκάντο στο τοστ (το πράσινο φαγητό της γενιάς Z είναι το matcha), η υπερβολική χρήση του emoji που κλαίει από τα γέλια (για τη γενιά Ζ το emoji με κρανίο υποδηλώνει χιούμορ, αντιπροσωπεύοντας φράσεις όπως «πεθαίνω από τα γέλια») και η παύση των millennials, μια σύντομη στιγμή σιωπής στην αρχή του βίντεο ή του φωνητικού σημειώματος μιας χιλιετίας, που πιστεύεται ότι οφείλεται στο ότι - και αυτό τους κάνει να ακούγονται πραγματικά αρχαίοι - τους αρέσει να ελέγχουν αν η συσκευή που χρησιμοποιούν καταγράφει πραγματικά.
Η «άλωση» του TikTok από τους Millennials
Οι Millennials, που συνήθως αυτοσαρκάζονται, τείνουν να συμμετέχουν, κάνοντας πλάκα με τον εαυτό τους κάτω από hashtags όπως #millennialsoftiktok,διαπιστώνει ο Guardian.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι, τα τελευταία χρόνια, οι millennials, οι πρώην hip νέοι, που κάποτε έμοιαζαν τόσο πρωτοποριακοί, όταν τους έβαζαν δίπλα-δίπλα με τους εκτός πραγματικότητας baby boomers και την μάλλον απροσδιόριστη γενιά X, έχουν γίνει, λοιπόν, λίγο «κριντζ».
Κάποτε, για τους millennials, ήταν «νόμος» το εξής: δεν αποκτούσαν κινητό (προφανώς και όχι smartphones) μέχρι την τελευταία τάξη του γυμνασίου, δεν είχαν Facebook μέχρι την έκτη Δημοτικού.
Κάποιοι αντιδρούν
Κάποιοι millennials έχουν σκύψει το κεφάλι, αντιστεκόμενοι στο νέο τους καθεστώς- η 37χρονη Lily Saujani αισθάνεται ιδιαίτερα προσβεβλημένη. «Είναι γελοίο. Μας έχει κρίνει η νεότερη γενιά που νομίζει ότι έχει εφεύρει τα πάντα», λέει. «Αλλά στην πραγματικότητα, φορούν απλώς ό,τι φορούσαμε κι εμείς στα εφηβικά μας χρόνια». Η Saujani λέει ότι ένιωσε για πρώτη φορά ξενέρωτη όταν έκανε scrolling στο TikTok (μια εφαρμογή που εφευρέθηκε από έναν millennial, παρεμπιπτόντως) και είδε ότι το να έχει γεννηθεί κανείς πριν από το 1992 θεωρείται μεγάλος. «Υπάρχει σίγουρα ένας ανομολόγητος -αλλά μερικές φορές προφορικός- ανταγωνισμός μεταξύ των γενεών στο TikTok.
Στην πραγματικότητα, ένα μεγάλο μέρος της οργής που προκαλείται από τα πειράγματα της γενιάς Z οφείλεται στην αίσθηση ότι η νεότερη γενιά απλώς πηδάει πάνω σε ένα δροσερό και μοντέρνο βαγόνι που έφτιαξαν οι millennials. «Εμείς ανοίξαμε το δρόμο για τη γενιά Z να το σκοτώνει στο TikTok με τους άθλιους λογαριασμούς μας στο Myspace και να επικοινωνούμε στο MSN μεταξύ μας από τα πανεπιστημιακά μας δωμάτια», λέει η 41χρονη Lizzie Cernik, η οποία πιστεύει ότι οι millennials έχουν ισχυρή εργασιακή ηθική.
Πότε συνέβη αυτή η διακριτή μετατόπιση από κουλ σε ξενέρωτους;
Ο Cernik υποστηρίζει ότι η πανδημία ήταν το σημείο καμπής. «Πολλοί ηλικιωμένοι millennials (συμπεριλαμβανομένου και εμού) έφταναν στο τέλος της εποχής των πάρτι μας περίπου την εποχή του lockdown», λέει. «Η πανδημία το επιτάχυνε αυτό και όταν βγήκαμε από το lockdown, η γενιά Z είχε κατακτήσει την κουλτούρα της μόδας με νέες τάσεις».
Η συντάκτρια ομορφιάς και influencer Laura Pearson - η οποία είναι 40 ετών αλλά ισχυρίζεται ότι δεν αισθάνεται μεγαλύτερη από 25 - συμφωνεί, λέγοντας ότι παρατήρησε μια διαδικτυακή αλλαγή κατά τη διάρκεια του Covid. «Το διαδίκτυο ήταν ο χώρος μου πριν και τώρα υπήρχε αυτό το ολόκληρο κύμα νέων ανθρώπων χωρίς εμπειρία ή αξιοπιστία που μπορούσαν να χτίσουν καριέρα στο Instagram και το TikTok». Παρόλα αυτά, η Pearson, η οποία προσθέτει ότι παραμένει επίκαιρη περιτριγυρίζοντας τον εαυτό της με φίλους της γενιάς Z, λέει ότι αρνείται να οριστεί από μια λέξη. «Αν κάποιος ντρέπεται όταν τον αποκαλούν millennial, δίνει σε μια λέξη υπερβολικά μεγάλη δύναμη».
Φυσικά, ο χλευασμός των γενεών δεν είναι κάτι καινούργιο - στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι είναι άλλο ένα πράγμα που επινόησαν οι millennials, επινοώντας, στα τέλη της δεκαετίας του 2010, τη φράση «OK boomer» για να απορρίψουν συμπεριφορές που σχετίζονται με τους baby boomers. Αλλά, αναπόφευκτα, αυτός ο τελευταίος πόλεμος γενεών, που διεξάγεται από τις δύο ομάδες που αισθάνονται πιο άνετα στο διαδίκτυο, έχει ένα πολύ δημόσιο πεδίο μάχης: το διαδίκτυο.
Η Δρ Carolina Are, ερευνήτρια κοινωνικών μέσων στο Κέντρο Ψηφιακών Πολιτών του Πανεπιστημίου Northumbria, λέει ότι οι περισσότερες συζητήσεις της γενιάς Z σχετικά με το ότι οι millennials είναι ξενέρωτοι συμβαίνουν στο διαδίκτυο. Η Are, η οποία είναι και η ίδια millennial, υποστηρίζει ότι οι διαφορετικές προσεγγίσεις των δύο γενεών ως προς την ύπαρξη στο διαδίκτυο είναι συχνά αυτό που κάνει τους millennials να φαίνονται μη μοντέρνοι στους νεότερους. «Το να είσαι online σημαίνει πάντα ότι διαμεσολαβείς τον εαυτό σου μέσω μιας εφαρμογής ή πλατφόρμας, πράγμα που σημαίνει ότι η πραγματική αυθεντικότητα είναι δύσκολο να βρεθεί, ακόμη και για εκείνους που ισχυρίζονται ότι δεν έχουν φίλτρο», λέει.
Η «μάστιγα» των selfies
Ένα ακόμη πράγμα που κάνει τους millennials να ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα, είναι ο τρόπος με τον οποίο τραβούν φωτογραφίες. Οι selfies, για παράδειγμα. Οι millennials βγάζουν selfies χρησιμοποιώντας την μπροστινή κάμερα και με γωνία προς τα κάτω, με το πρόσωπο του φωτογράφου, μεγάλο και χαμογελαστό, στη γωνία της λήψης. Η γενιά Z, όπως φαίνεται, προτιμά την πίσω κάμερα και το κουμπί έντασης, χρησιμοποιώντας την επιλογή φακού 0,5x για να δημιουργήσει μια ευρυγώνια φωτογραφία με το γιγάντιο παραμορφωμένο χέρι του φωτογράφου να προεξέχει από το κάτω μέρος του κάδρου.
Επιπλέον, το γεγονός ότι εξακολουθούν να βγάζουν selfies με κάθε ευκαιρία, αποκαλύπτει κάτι άλλο εγγενώς ξενέρωτο για τους millennials. «Οι χρήστες της γενιάς Z φαίνεται να αγκαλιάζουν πολύ περισσότερο το χάος του κόσμου μας, ενώ παράλληλα έχουν επίγνωση των βλαβών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», λέει η Are. «Το γεγονός ότι οι millennials μπορεί να εξακολουθούν να δημοσιεύουν πολλά, ή να νοιάζονται για τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αντιληπτοί, ή να προσπαθούν να διατηρήσουν ένα επαγγελματικό ή γυαλισμένο προσωπείο, μπορεί να τους φαίνεται ξενέρωτο».
Ίσως, επίσης, η κοροϊδία που δέχονται οι millennials από τη γενιά Z να οφείλεται στη διαφορετική αίσθηση του χιούμορ, που οφείλεται στις εμπειρίες. Ενώ το χιούμορ των millennials είναι, συνήθως, αυτοσαρκαστικό και σχετικό, το χιούμορ της γενιάς Z είναι πιο παράλογο, ειρωνικό και meta (Οι Millennials θα έφτιαχναν ένα meme- η γενιά Ζ θα έκανε ένα αστείο για ένα meme).