Αναβάθμιση F-16 Viper: Το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 περιλαμβάνει την αναβάθμιση συστημάτων των αεροσκαφών σε διαμόρφωση VIPER, το οποίο θα διαρκέσει περίπου 8 έτη με τις τελευταίες παραδόσεις αεροσκαφών το 2027, ενώ οι εργασίες αναβάθμισης θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ ΑΕ. Οι εργασίες στο πρώτο F-16 που θα αποτελέσει και το πρωτότυπο αεροσκάφος της αναβάθμισης έχουν ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2020 στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ και συνεχίζονται σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα χωρίς αποκλίσεις.

Αυτό είναι το αεροσκάφος με σειριακό αριθμό Νο.”06-0005″ και αριθμό παραγωγής της Lockheed Martin Aero T/V WJ-5 που θα μετατραπεί σε Viper.

Το εν λόγω μαχητικό είναι F-16C block 52 και εντάχθηκε στην Πολεμική Αεροπορία στην 335 Μοίρα μόλις το 2009, είναι δηλαδή από τα πιο πρόσφατα σκάφη που παρελήφθησαν. Με κάποιες καθυστερήσεις λόγω των προβλημάτων στο αρχικό υπόστεγο, που θα υποδεχόταν το προς αναβάθμιση “005”, όπως ανακάλυψε ο ενδελεχής έλεγχός του, τόσο σε στεγανότητα για τις ευαίσθητες εργασίας, όσο και σε πυρασφάλεια. Η διαδικασία καθυστέρησε τις εργασίες από τις 17 Ιανουαρίου μέχρι, την Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, οπότε βρέθηκε προσωρινό υπόστεγο ώστε να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες αποσυναρμολόγησης. κινητήρα, αφαίρεσης καυσίμων, εκτινασσόμενου καθίσματος, το οπλικό σύστημα M61 A1 Vulcan ώστε να είναι έτοιμο για τα νέα απάρτια

Το F-16 με σειριακό αριθμό Νο.”06-0005″ είναι της παρτίδας block 52 και θα έχει την “τιμή” να είναι το πρώτο που θα τοποθετηθούν τα ανάλογα απάρτια που θα το αναβαθμίσουν σε block 72 Viper. Ακολούθως θα μεταφερθεί στις ΗΠΑ όπου θα γίνουν όλες οι εξαντλητικές δοκιμές πιστοποίησης των συστημάτων. Ως γνωστόν το πρόγραμμα F-16V είναι καλυμμένο από την διακρατική συμφωνία των προηγούμενων ετών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εγχώρια αμυντική βιομηχανία πρόκειται να υλοποιήσει όλες τις φάσεις του προγράμματος στην Ελλάδα, πλην της σχεδίασης και ανάπτυξης, της προμήθειας των επί μέρους ηλεκτρονικών συσκευών και της ανάπτυξης του απαιτούμενου λογισμικού που θα πραγματοποιηθούν από την κατασκευάστρια εταιρεία στις ΗΠΑ.

Με τον τρόπο αυτό η εγχώρια βιομηχανία θα διασφαλίσει έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων από την ενεργό συμμετοχή της στο πρόγραμμα. Η ΕΑΒ πρόκειται να ενσωματώσει όλες αυτές τις αναβαθμίσεις και πλην ενός πρωτοτύπου αεροσκάφους κανένα άλλο F-16 δεν πρόκειται να φύγει από την Ελλάδα προκειμένου να υποστεί οποιεσδήποτε εργασίες αναβάθμισης στις ΗΠΑ.

Το F-16C block 52 #005 από την 335 Μοίρα στην Σαραγόσα στις 20 Μαϊου 2016 για την γνωστή συνάντηση των Τίγρεων (Tiger Meet) με την ανάλογη παραλλαγή