Οι γιατροί θα μπορούν πλέον να συνταγογραφήσουν το EndeavourRX, όπως είναι το όνομά του, μαζί με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, σε παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών που πάσχουν από Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ-ADHD).

Για να πάρει αυτή την απόφασή η FDA βασίστηκε σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε επί επτά χρόνια σε 600 παιδιά που πάσχουν από αυτή τη διαταραχή. Τα παιδιά που συμμετείχαν, ακολούθησαν ένα καθημερινό 25λεπτο πρόγραμμα, πέντε φορές την εβδομάδα, για ένα μήνα. Στο τέλος της μελέτης, το ένα τρίτο των συμμετεχόντων σταμάτησε να έχει μετρήσιμο πρόβλημα διατήρησης προσοχής ή πολλά διακριτικά στοιχεία διάσπασης προσοχής στην συμπεριφορά του.

O EndeavorEX έχει σχεδιαστεί ειδικά για παιδιά που πάσχουν από αυτή την διαταραχή και οι μηχανισμοί λειτουργίας του είναι προσαρμοσμένοι στα δικά τους δεδομένα. Όμως, όπως τονίζουν και οι γιατροί που συμμετείχαν στις κλινικές έρευνες, δεν μπορεί να είναι υποκατάστατο άλλων θεραπευτικών μεθόδων, φαρμακευτικών αγωγών ή εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Λειτουργεί όμως αποτελεσματικά ως συμπληρωματικό τους.

Το βιντεοπαιχνίδι έχει αναπτυχθεί από τη νεοσύστατη εταιρία Akili Interactive που έχει την έδρα της στη Βοστώνη και ειδικεύεται στην ψηφιακή ιατρική θεραπεία, ενώ η τεχνολογία που χρησιμοποιεί, βασίζεται σε έρευνα που ξεκίνησε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο.

Στο βιντεοπαιχνίδι οι παίκτες πρέπει να αποφεύγουν τα εμπόδια και να συλλέγουν στόχους καθώς περιηγούνται σε παγωμένα τοπία ή ποτάμια λάβας, καθοδηγούμενοι από εξωγήινους που πετάνε γύρω με ιπτάμενους δίσκους. Σύμφωνα με τους προγραμματιστές, το παιχνίδι διεγείρει νευρωνικά συστήματα που είναι εγγενή στην ικανότητα προσοχής. Διαθέτει επίσης προσαρμοστικούς αλγόριθμους που παρακολουθούν την πρόοδο των παικτών καθώς αυτοί παίζουν, επιτρέποντας έτσι μια εξατομικευμένη θεραπεία. Οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν η απογοήτευση και ο πονοκέφαλος, που φαίνονται ήπιες σε αντίθεση με τα παραδοσιακά φάρμακα.

H Akili δεν έχει ανακοινώσει ακόμη την ημερομηνία κυκλοφορίας του, αλλά το παιχνίδι θα είναι το επίκεντρο ενός προγράμματος που περιλαμβάνει μια εφαρμογή παρακολούθησης για κινητά και υπηρεσίες υποστήριξης για τους φροντιστές των παιδιών.