Facebook Instagram: Some features not available - Απενεργοποίηση λειτουργιών σε Ευρώπη
Προειδοποιητικό μήνυμα εμφανίζεται εδώ και μερικές ημέρες στις οθόνες πολλών χρηστών, κατά την είσοδό τους στις εφαρμογές Facebook και Instagram: ''Some features not available''. Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία, οι δύο εφαρμογές απενεργοποιούν σταδιακά κάποιες λειτουργίες, μέχρι να διασφαλίσει τη συμμόρφωσή τους με τη νέα οδηγία της ΕΕ για την ιδιωτικότητα στο Διαδίκτυο.
Το ενημερωτικό μήνυμα ωστόσο δεν δίνει περαιτέρω διευκρινήσεις, με τις σελίδες υποστήριξης να αναφέρουν πως προς στιγμήν δεν είναι διαθέσιμες οι δημοσκοπήσεις μεταξύ ομάδων, τα αυτοκόλλητα του Instagram, οι προσωποποιημένες απαντήσεις στο Messenger, η ανταλλαγή φίλτρων επαυξημένης πραγματικότητας και τα ψευδώνυμα των φίλων.
Η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε διευκρινήσεις σχετικά με το γιατί οι λειτουργίες αυτές θεωρείται ότι παραβιάζουν τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες, ούτε και το πότε θα επανέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Σχετική ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει πως «Απαιτείται χρόνος για να ξαναχτίσουμε τα προϊόντα με τρόπο που λειτουργεί απρόσκοπτα για τον κόσμο και ταυτόχρονα συμμορφώνονται με τον νέο κανονισμό».
Σημειώνεται πως, η οδηγία για την ιδιωτικότητα στο Διαδίκτυο (ePrivacy Directive) περιορίζει τις λειτουργείες ορισμένων εφαρμογών και ορίζει τις δυνατότητες των εταιρειών που σχετίζονται με τα δεδομένα χρηστών αλλά και με τα ''μεταδεδομένα'', όπως για παράδειγμα στοιχεία σχετικά με το πότε πραγματοποιήθηκε μια επικοινωνία.
Παράλληλα, απαγορεύει την πρόσβαση στο περιεχόμενο των επικοινωνιών, χωρίς να έχει προηγηθεί άδεια από τους συμμετέχοντες σε αυτή. Μάλιστα, για τον ίδιο λόγω το Gmail έχει προχωρήσει σε μηνύματα τις τελευταίες εβδομάδες, μέσω των οποίων ζητά την συγκατάθεση των χρηστών για την ενεργοποίηση δυνατοτήτων που χαρακτηρίζει ''έξυπνες λειτουργίες''. Οι δυνατότητες αυτές μέχρι και αυτή την περίοδο ήταν ενεργές ως προεπιλογή.
Συγκεκριμένα, ο εκάστοτε χρήστης καλείται να δώσει συγκατάθεση στη Google, μέσω της οποίας θα της επιτρέπεται να διαβάζει τα μηνύματα. Αυτό, για παράδειγμα, της δίνει την δυνατότητα να προτείνει ακόμα και αυτόματη συμπλήρωση προτάσεων. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως της επιτρέπει να προβάλλει και στοχευμένες διαφημίσεις.