Η μεγαλύτερη παραγωγός χώρας μικροτσίπ είναι η Ταϊβάν. Οι εταιρείες με έδρα στην Ταϊβάν παράγουν το 73 % των ποσοτήτων, οι αμερικανικές εταιρείες το 10 %, οι κινεζικές εταιρείες το 7 %, οι εταιρείες της Νότιας Κορέας το 6 % και οι ιαπωνικές και οι εταιρείες της Σιγκαπούρης το 2 % παγκοσμίως. Η χώρα λόγω της γεωγραφικής της θέσης αλλά και της παραγωγικότητάς της βρίσκεται πάντα στη μέση της διελκυστίνδας Κίνας και ΗΠΑ

Η έλλειψη οφείλεται στην αβεβαιότητα που προκαλεί η πανδημία και οι κατασκευαστές που αποθηκεύουν τσιπ. Υπάρχει λοιπόν αναντιστοιχία πραγματικής ζήτησης και δημιουργίας αποθεμάτων. Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen δήλωσε στο Reuters: «Επί του παρόντος αναμένουμε ο εφοδιασμός μας με chips το τρίτο τρίμηνο να είναι ιδιαίτερα ασταθής και σφικτός. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε περαιτέρω αλλαγές στην παραγωγή».

Άλλοι ανταγωνιστές της Toyota όπως οι General Motors, Ford, Nissan, Daimler, BMW και Renault έχουν ήδη περιορίσει την παραγωγή τους εν όψει της παγκόσμιας έλλειψης chips. Η Toyota όπως αναφέρει το insomnia είχε αποφύγει να κάνει το ίδιο με εξαίρεση την παράταση της καλοκαιρινής διακοπής λειτουργίας κατά μία εβδομάδα στη Γαλλία, στην Τσεχία και στην Τουρκία.

Τα νέα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν συχνά δεκάδες chips (π.χ. επεξεργαστές, ελεγκτές, μνήμη κ.ά.) ωστόσο η Toyota επωφελήθηκε από τη δημιουργία ενός σημαντικά μεγαλύτερου αποθέματος ως μέρος της ανανέωσης ενός επιχειρηματικού σχεδίου συνέχειας που είχε εκπονηθεί και εφαρμοστεί μετά τον σεισμό και το τσουνάμι στη Φουκουσίμα πριν από μια δεκαετία.

Μεγάλο ρόλο στην απόφαση για να μειώσει την παραγωγή στα εργοστάσια της, είχε βεβαίως και η «αναζωπύρωση» των κρουσμάτων κορoνοϊού σε όλη την Ασία, τα οποία προκαλούν πλήγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αν και η μείωση στην παραγωγή έχει γίνει από τον Αύγουστο, το μεγαλύτερο μέρος των περικοπών στην παραγωγή -περίπου 360.000 οχήματα- θα γίνει από τον Σεπτέμβριο και θα επηρεάσει τόσο τα εργοστάσια της εταιρείας στην Ασία όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, με εξαίρεση για την ώρα τα εργοστάσια της στο Ηνωμένο Βασίλειο (στα Burnaston και Derbyshire) καθώς επί του παρόντος λειτουργούν με βάση τον συνηθισμένο προγραμματισμό.

Η εταιρεία TSMC με έδρα την Ταιβάν παράγει περίπου το 50% των τσιπ παγκοσμίως!

«Η Toyota καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο της έλλειψης ημιαγωγών που επηρεάζει παγκοσμίως την αυτοκινητοβιομηχανία. Όσον αφορά τις παραγωγικές μας δραστηριότητες στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτή τη στιγμή λειτουργούμε όπως έχει προγραμματιστεί και στα δύο εργοστάσια» λέει σε ανακοίνωση της η εταιρεία. Ο στόχος της Toyota είναι να αναπληρώσει τις όποιες απώλειες στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2021. Αφότου έγιναν γνωστά τα νέα για τα σχέδια της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η αξία της μετοχής της Toyota σημείωσε πτώση 4.4%, η μεγαλύτερη σε μία ημέρα από τον Δεκέμβριο του 2018

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις