Τέλος οι διαφημίσεις σε drones - Η απαγόρευση μετά το σόου με φόντο την Ακρόπολη
«Σβήνουν τα φώτα» στις διαφημίσεις με drones. Πώς κλείνει το νομικό κενό. Τέλος στο χάος των άσχετων προϊόντων στις βριτρίνες.

Το φιάσκο με το διαφημιστικό σόου των drones στο Ζάππειο δίπλα στον ιερό βράχο της Ακρόπολης λειτούργησε ως «καμπανάκι» για την κυβέρνηση, που σπεύδει να κλείσει τις "τρύπες" στη νομοθεσία. Με ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) – ναι, καλά διαβάσατε, μέσα στον ΚΟΚ! – ο Νόμος 5209/2025 τροποποιεί το άρθρο 5 παρ. 4 του Ν. 2946/2001.
Τι αλλάζει; Απαγορεύεται ρητά η χρήση πτητικών μέσων που φέρουν φωτεινά ή οπτικά διαφημιστικά μηνύματα! Ξεχάστε λοιπόν τα σόου με φώτα και λογότυπα στον ουρανό, ειδικά πάνω από μνημεία.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, για τις διαφημίσεις από αέρος, αρμόδιος για την άδεια θα είναι ο Δήμος της έδρας της επιχείρησης. Η άδεια θα χορηγείται μόνο αν:
- Τα drones, είτε μεμονωμένα είτε σε σχηματισμούς, δεν είναι φωτεινά ή φωτιζόμενα.
- Έχει ληφθεί άδεια από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
- Τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας πτήσεων, ειδικά σε συγκεντρώσεις κόσμου.
Βιτρίνες: Τέλος στο χάος των άσχετων προϊόντων
Όμως οι αλλαγές δεν σταματούν στον αέρα! Ο ίδιος νόμος βάζει χέρι και στις βιτρίνες των καταστημάτων. Στο άρθρο 2 παρ. 2 του Ν. 2946/2001, μετά την τροποποίηση, πλέον απαγορεύεται η προβολή, σε εσωτερικές βιτρίνες ορατές από τον δρόμο, προϊόντων που δεν σχετίζονται με τη δραστηριότητα της επιχείρησης που κατέχει τη βιτρίνα.
Αυτό σημαίνει τέλος στα «μπάχαλα» όπου σε μια βιτρίνα καταστήματος ρούχων μπορεί να έβλεπες διαφήμιση για κινητά τηλέφωνα! Στόχος, όπως διαρρέει από κυβερνητικούς κύκλους, είναι να σταματήσει η ανεξέλεγκτη εμπορική εκμετάλλευση του δημόσιου χώρου και να διατηρηθεί η αισθητική των πόλεων μας.
Μένει να δούμε πώς θα εφαρμοστούν στην πράξη αυτές οι αλλαγές και αν θα βάλουν επιτέλους τάξη στο διαφημιστικό χάος.