Τest-drive του T10F από τον Ερντογάν: «Η Τουρκία μπαίνει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση»
Άλλη μία δοκιμή σε αυτοκίνητο της Togg από τον Ερντογάν και άλλη μία υπόσχεση πως ξεκινά η νέα εποχή της Τουρκίας στην ηλεκτροκίνηση.
Ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έκανε το Σάββατο (5/7) δοκιμαστική οδήγηση του νέου (T10F sedan), μοντέλου της εθνικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας, Togg. Η εκδήλωση έγινε για να αναδειχθεί ο αναπτυσσόμενος ρόλος της Τουρκίας στη διεθνή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), καθώς και τη δέσμευσή της στην πράσινη καινοτομία. Θυμηθείτε πως κάτι παρόμοιο είχε ειπωθεί και στην πρώτη επαφή του Τούρκου προέδρου με το προηγούμενο ηλεκτρικό μοντέλο της Togg ( το SUV T10X).
Τον Πρόεδρο Ερντογάν πλαισίωσαν σημαντικές προσωπικότητες από τον επιχειρηματικό και βιομηχανικό τομέα της Τουρκίας, όπως ο Πρόεδρος της Ένωσης Επιμελητηρίων και Ανταλλακτηρίων Εμπορευμάτων της Τουρκίας (TOBB), Ριφάτ Χισαρτζικλίογλου, ο Πρόεδρος του Ομίλου Anadolu, Τουντσάι Οζιλχάν, ο Πρόεδρος της Zorlu Holding, Αχμέτ Ναζίφ Ζορλού, ο Πρόεδρος της Turkcell, Σενόλ Καζαντσί και ο Πρόεδρος της Tosyalı Holding, Φουάτ Τοσαγλί.

Η υψηλού προφίλ παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία η Τουρκία ανεβαίνει ραγδαία στην παγκόσμια κατάταξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη στην αύξηση της εγχώριας παραγωγής και στην πανεθνική επέκταση των υποδομών φόρτισης.
Σύμφωνα με τη βρετανική ερευνητική εταιρεία New AutoMotive, η Τουρκία έγινε η όγδοη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το 2024. Μόνο τον Απρίλιο του 2025, στη χώρα πουλήθηκαν 11.173 ηλεκτρικά οχήματα, κατακτώντας την έβδομη θέση παγκοσμίως, ξεπερνώντας χώρες όπως η Νορβηγία και η Ιταλία. Η Τουρκία είναι πλέον η κορυφαία αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ των μεσογειακών χωρών. Τον Δεκέμβριο του 2024, καταγράφηκε ρεκόρ μηνιαίων πωλήσεων ηλεκτρικών με 17.894 πωλήσεις, ανεβάζοντας τη χώρα στην έκτη θέση παγκοσμίως εκείνο τον μήνα.

Η New AutoMotive περιέγραψε την πορεία της Τουρκίας ως μια «ιστορία επιτυχίας», επισημαίνοντας ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) παραμένει πάνω από 10% για οκτώ συνεχόμενους μήνες — ένδειξη ευρείας αποδοχής από τους καταναλωτές και αποτελεσματικής πολιτικής.
Η Togg, ως η εθνική μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παρουσίαση του sedan T10F σηματοδοτεί μια νέα φάση στη στρατηγική της Togg, με στόχο τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και την περαιτέρω επιτάχυνση της κινητικότητας νέας γενιάς στην Τουρκία.
Η δοκιμή του οχήματος από τον Πρόεδρο Ερντογάν αποτέλεσε τόσο συμβολική όσο και στρατηγική υποστήριξη στις φιλοδοξίες της Τουρκίας για ηλεκτροκίνηση, ενισχύοντας τον στόχο της χώρας να αποτελέσει κορυφαίο παγκόσμιο παίκτη στις καθαρές και βιώσιμες μεταφορές.
Τι είναι το T10F
Το T10F παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη CES 2024 στο Λας Βέγκας και θα λανσαριστεί στην τουρκική αγορά μέσα στο καλοκαίρι του 2025, ενώ στην Ευρώπη αναμένεται έως τα τέλη του έτους, με πρώτη αγορά-στόχο τη Γερμανία.
Το νέο sedan διαθέτει δύο επιλογές μπαταρίας: 52,4 kWh για αυτονομία περίπου 350 χλμ και 88,5 kWh με αυτονομία που φτάνει τα 600 χλμ (κατά WLTP). Η έκδοση με διπλό ηλεκτροκινητήρα προσφέρει επιδόσεις τετρακίνηση και ισχύ 435 ίππων, ενώ η επιτάχυνση 0–100 km/h γίνεται σε 4,6 δευτερόλεπτα. Η ταχεία φόρτιση φτάνει έως και τα 180 kW, επιτρέποντας φόρτιση 20–80% σε 28 λεπτά.
Στο εσωτερικό, εντυπωσιάζει το ψηφιακό ταμπλό 41 ιντσών σε τρία τμήματα, ενώ υποστηρίζονται τεχνολογίες Wi-Fi, V2L (παροχή ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές), φωνητικός έλεγχος και απομακρυσμένη παρακολούθηση από εφαρμογή.

Πολλοί Τούρκοι σχολιαστές και τεχνολογικά sites υποδέχθηκαν το T10F ως σημαντική εξέλιξη. Στο φόρουμ DonanımHaber, χρήστες ανέφεραν πως το T10F είναι αισθητά πιο εκλεπτυσμένο από το προηγούμενο μοντέλο T10X, ιδιαίτερα στον σχεδιασμό και στην τεχνολογική εμπειρία. Οι αναβαθμίσεις όπως το V2L, το μεγάλο head-up display και η επιτάχυνση θεωρούνται «βήματα προόδου προς την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα».
Η Togg παρουσιάζεται στα τουρκικά ΜΜΕ ως «σύμβολο εθνικής τεχνολογικής ανεξαρτησίας», με υποστήριξη από τη στρατηγική της κυβέρνησης για εγχώρια παραγωγή, ψηφιοποίηση και πράσινη ανάπτυξη.
Παρά τον επίσημο ενθουσιασμό, δεν λείπουν οι φωνές σκεπτικισμού. Στο Ekşi Sözlük, αρκετοί χρήστες αμφισβήτησαν την «ουσιαστική» παραγωγική αυτάρκεια της Togg, χαρακτηρίζοντάς την ως μια επιχείρηση με ισχυρή κρατική υποστήριξη αλλά περιορισμένη διαφάνεια.
Ορισμένοι ανέφεραν ότι το T10F εξακολουθεί να στηρίζεται σε τεχνολογίες και πλατφόρμες τρίτων (π.χ. κινεζικής προέλευσης εξαρτήματα), ενώ δεν έχει ακόμα αποδειχθεί η αξιοπιστία των υπηρεσιών μετά την πώληση.
Άλλες ανησυχίες σχετίζονται με τη διαθεσιμότητα οχημάτων στην τουρκική αγορά — πολλοί χρήστες εκφράζουν αγανάκτηση επειδή δεν μπορούν να βρουν το προηγούμενο μοντέλο T10X ούτε στα σημεία πώλησης ούτε online.