Θεσσαλονίκη: Ξανά σε διαβούλευση η μελέτη για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο
Τρεις βασικές τροποποιήσεις οδήγησαν στην εκ νέου διαβούλευση της μελέτης.

Εικόνα αναμένεται να αλλάξει το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης με την μετεγκατάσταση των ναυπηγείων του δήμου Πυλαίας- Χορτιάτη, αλλά και τη δημιουργία πάρκου και διαδρόμου για ποδήλατα και πεζούς.
Η μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου αναφορικά με το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκη και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων τίθενται εκ νέου σε διαβούλευση , έπειτα από τρεις βασικές τροποποιήσεις στην αρχική μελέτη, ενώ ζητείται η άποψη των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να προχωρήσουν οι επόμενες διαδικασίες.
Οι τροποποιήσεις
Η πρώτη τροποποίηση, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια, αφορά την περιοχή δίπλα από το αεροδρόμιο Μακεδονία, με σκοπό να γίνει εφικτή η μετεγκατάσταση των ναυπηγείων που βρίσκονται στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Μπίλλιας, «αρχικά, η μετεγκατάσταση των ναυπηγείων σε μια έκταση δίπλα στο διάδρομο προσγειώσεων και απογειώσεων του αεροδρομίου Μακεδονία. Επ' αυτού είχε εκφράσει αντίρρηση το ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά έκανε δεκτό το σχέδιο, με τη διαφορά ότι ζητήθηκε η ένταξη στη μελέτη και ενός δικού του ακινήτου, όμορου, στην έκταση που προβλέπεται για την εγκατάσταση στης ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης προκειμένου να αποκτήσει χρήσεις κυρίως logistics».
Η δεύτερη τροποποίηση σχετίζεται με τον εμπορευματικό σταθμό κοντά στο λιμάνι, ενώ οι αλλαγές πραγματοποιήθηκαν με βάση τα αιτήματα της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και του ΟΣΕ, ώστε να είναι εφικτή η υλοποίηση του σχεδιασμού για τη δημιουργία ενός πάρκου, το οποίο θα ενώνει το Μουσείο του Ολοκαυτώματος με τη δυτική είσοδο της πόλης.
Ο αντιπεριφερειάρχης γνωστοποίησε ότι υπήρξε άλλο ένα -τρίτο- σημείο «μια έκταση στην περιοχή του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης που είναι ιδιοκτησία των Ελληνικών Πετρελαίων και εξαιρέθηκε από τον σχεδιασμό». Μάλιστα, επεσήμανε ότι «δεν θα υπάρξει κάποιο κενό» αναφορικά με την αποκατάσταση της συνέχειας του παραλιακού μετώπου από τη μία πλευρά της πόλης ως την άλλη. Σχετικά με την περίπτωση του αεροδρομίου και των ναυπηγείων, ο αντιπεριφερειάρχης σχολίασε ότι «θα πρέπει να βρεθεί μια λύση, μια παράκαμψη. Μπορεί να δημιουργηθεί ένας διάδρομος για ποδηλάτες και για πεζούς εκτός του αεροδρομίου ώστε να υπάρχει αυτή η ενιαιοποίηση».
Τέλος, μιλώντας για τις διαδικασίες υπογράμμισε πως όταν ολοκληρωθεί η διαβούλευση, θα πρέπει να δοθούν οι εγκρίσεις από τους αρμόδιους φορείς των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Έπειτα, θα πρέπει να γίνει ο σχετικός έλεγχος από το Συμβούλιο της Επικρατείας, με τελικό στόχο την υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.