Τραγωδία στα Τέμπη: Στα χέρια του εφέτη ανακριτή το πόρισμα του ΕΜΠ - Πού αποδίδεται η πυρόσφαιρα
Παραδόθηκε στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη το πόρισμα του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Παραδόθηκε το πρωί της Τρίτης (13/5) στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που καλούνταν να εντοπίσει την αιτία της δημιουργίας της πυρόσφαιρας μετά τη σύγκρουση των τρένων στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Πρόκειται για το πόρισμα του καθηγητή του εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Δημήτρη Καρώνη.
Η πραγματογνωμοσύνη του κ. Καρώνη, συνολικά 123 σελίδες, εμπεριστατωμένη και βασισμένη σε αναλύσεις και δεδομένα του Γενικού Χημείου του Κράτους, αυτοψίες και λήψη υλικών από τον χώρο του δυστυχήματος, διεθνή επιστημονικά δεδομένα, συγκρίσεις και αξιολογήσεις, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα έλαια των μηχανών (έλαια σιλικόνης) υπό τις συνθήκες του δυστυχήματος μπορεί να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα καθώς κρίνεται από τον πραγματογνώμονα ότι το έλαιο αυτό μπορεί υπό θερμοκρασίες 330 βαθμών και άνω, να αναφλέγεται.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα, «όσον αφορά την καύση, είναι λογικό να υποτεθεί ότι τα έλαια σιλικόνης συμμετείχαν στην πυρκαγιά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν μετά την ανάπτυξη της πύρινης σφαίρας».

Η πραγματογνωμοσύνη παραδόθηκε στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη και θα μελετηθεί. Να σημειωθεί ότι πραγματογνωμοσύνες με ανάλογο συμπέρασμα έστω και με άλλη μεθοδολογία υπάρχουν στη δικογραφία από τεχνικούς συμβούλους συγγενών θυμάτων αλλά και την Πυροσβεστική, όπως και αντίθετες.

«Δεν υπήρξε έκρηξη σε πιλοτήριο ή μηχανή»
Αρνητική υπήρξε και η πραγματογνωμοσύνη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που εξέτασε για λογαριασμό της Πυροσβεστικής τα υπολείμματα (κομμάτια του πιλοτηρίου και τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής), προκειμένου να αποφανθεί αν είχαν σημάδια από φωτιά (έκρηξη) ή μόνον από χτυπήματα λόγω της σύγκρουσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου που ανέλαβε τη νέα αυτή έρευνα, Πέτρος Τσακιρίδης, παρέδωσε στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη την πραγματογνωμοσύνη του και σύμφωνα με το συμπέρασμά του από την αυτοψία στο Κουλούρι που έγινε από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΑΕ) της Πυροσβεστικής, ο πραγματογνώμονας καθηγητής του ΕΜΠ καταλήγει ότι:
«τα κομμάτια του πιλοτηρίου και τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής που εξετάστηκαν και τα δείγματα που ελήφθησαν, οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι δεν είναι καμένα, δεν δηλώνουν δηλαδή έκρηξη, αλλά φέρουν μόνον παραμορφώσεις από χτυπήματα που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των τρένων».