Δίαιτα: Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής και της άσκησης;

Δίαιτα: Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής και της άσκησης;

Το βάρος μας μπορεί να αυξάνεται όταν προσλαμβάνουμε πολλές θερμίδες, όμως πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχει άλλος ένας σημαντικός λόγος: η καθιστική ζωή.

Με άλλα λόγια θα πρέπει να κατανοήσουμε το ενεργειακό ισοζύγιο, προκειμένου να αντιληφθούμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο οργανισμός μας.

Τι είναι όμως το ενεργειακό ισοζύγιο και γιατί είναι τόσο σημαντικό για τον έλεγχο του βάρους μας;

Ενεργειακό ισοζύγιο ή ενεργειακή ισορροπία επιτυγχάνεται όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε από τα διάφορα τρόφιμα και ροφήματα είναι ίσες με εκείνες που «ξοδεύει» ο οργανισμός μας για τις διάφορες λειτουργίες και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Έτσι, όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι περισσότερες από εκείνες που δαπανούμε π.χ. μέσω της άσκησης, τότε η «περίσσεια ενέργειας» αποθηκεύεται με τη μορφή σωματικού λίπους και το βάρος μας αυξάνεται, ενώ όταν οι θερμίδες που δαπανούμε υπερτερούν, τότε το βάρος μας μειώνεται.

 Μπορούμε να ελέγξουμε καλύτερα το βάρος μας όταν τρώμε περισσότερο και ασκούμαστε περισσότερο.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι, για τον οργανισμό μας είναι πολύ πιο εύκολο –και αποτελεσματικό- να ελέγξει το βάρος μας όταν προσλαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες και είμαστε σωματικά δραστήριοι και όχι όταν περιορίζουμε μόνο τις θερμίδες χωρίς παράλληλα να αυξάνουμε τη σωματική μας δραστηριότητα. 

Έμφαση πρέπει να δίνουμε «και στις δύο πλευρές» της ζυγαριάς και συνεπώς χρειάζεται να αλλάξουμε στάση όχι μόνο απέναντι στο φαγητό, αλλά και απέναντι στην άσκηση.

Βέβαια, δεδομένου ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν «ευνοεί» σε μεγάλο βαθμό καλές συμπεριφορές διατροφής και άσκησης, είναι καλό να δημιουργούμε το πιο κατάλληλο για μας περιβάλλον που θα μας ωθήσει σε σωστές διατροφικές επιλογές αλλά και σε έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής.