American Eagle για τον σάλο με τη «ναζιστική» διαφήμιση της Σίντνεϊ Σουίνι: Είναι ιστορία για τζιν
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε από τη νέα καμπάνια της American Eagle με τη Σίντνεϊ Σουίνι, η εταιρεία προχώρησε σε διευκρινίσεις, απαντώντας στις κατηγορίες για «ναζιστική προπαγάνδα».

Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια της American Eagle με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι, καθώς πολλοί χρήστες στα social media την χαρακτήρισαν «ναζιστική προπαγάνδα», η εταιρεία έσπευσε να δώσει τη δική της απάντηση μέσω social media.
Αιτία της κατακραυγής ήταν το λογοπαίγνιο μεταξύ των λέξεων genes (γονίδια) και jeans, πάνω στο οποίο βασίστηκε το διαφημιστικό μήνυμα, με πολλούς να το ερμηνεύουν ως υπονοούμενο με ρατσιστικές αποχρώσεις. Η εταιρεία, από την πλευρά της, θέλησε να αποσαφηνίσει ότι επρόκειτο απλώς για «μια ιστορία», υπογραμμίζοντας τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Όπως επισημαίνει, τα τζιν της είναι σχεδιασμένα για όλους, χωρίς διακρίσεις.
Όπως αναφέρεται στην ανάρτηση: «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν. Ήταν και παραμένει μια ιστορία για τζιν. Τα δικά της τζιν. Η δική της ιστορία. Συνεχίζουμε να γιορτάζουμε το πώς κάθε άνθρωπος φορά τα τζιν της AE με αυτοπεποίθηση, με τον δικό του τρόπο. Τα υπέροχα τζιν δείχνουν ωραία σε όλους».
Η διαφήμιση που προκάλεσε αντιδράσεις
Η διαφημιστική καμπάνια με «πρωταγωνίστρια» τη Σίντνεϊ Σουίνι προκάλεσε πολλές αντιδράσεις, καθώς πολλοί χρήστες στα social media εξαπέλυσαν κριτική τόσο προς την ηθοποιό όσο και προς την εταιρεία, κατηγορώντας τους για προώθηση «ναζιστικής προπαγάνδας» και «ρατσιστικών υπονοουμένων».
Η καμπάνια τιτλοφορείται «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans», δηλαδή «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει ωραία γονίδια/τζιν». Το λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν) αποτελεί το βασικό της στοιχείο, ωστόσο η συγκεκριμένη προσέγγιση προκάλεσε έντονο κύμα αποδοκιμασίας.
Σε μία από τις διαφημίσεις, η 27χρονη εμφανίζεται φορώντας τζιν παντελόνι και μπουφάν, ενώ περπατά προς μια τεράστια αφίσα με τη φωτογραφία της. Εκεί, σβήνει τη λέξη Genes με λευκή μπογιά και τη διορθώνει γράφοντας Jeans. Σε άλλο βίντεο, φαίνεται να κουμπώνει το τζιν της, ενώ ακούγεται voiceover που εξηγεί πώς τα γονίδια επηρεάζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών, η προσωπικότητα και το χρώμα των ματιών.
Στο φινάλε της διαφήμισης, η Σίντνεϊ Σουίνι –η οποία έχει γαλανά μάτια– κοιτάζει την κάμερα και λέει: «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε». Δεν είναι σαφές ποια από τις δύο λέξεις εννοεί, καθώς προφέρονται με τον ίδιο τρόπο. Η φράση αυτή θεωρήθηκε προβληματική από πολλούς χρήστες στο TikTok, που υποστήριξαν πως η καμπάνια υπαινίσσεται ότι συγκεκριμένα γενετικά χαρακτηριστικά, όπως τα ξανθά μαλλιά και τα γαλανά μάτια, προβάλλονται ως ανώτερα – κάτι που έχει ιστορικά συνδεθεί με την ιδεολογία της φυλετικής υπεροχής.