Απίστευτη σωτηρία για την KTM: Ο Ινδός γίγαντας που την έσωσε από τη χρεοκοπία!
Μια νέα εποχή ξεκινά για την KTM, που απέφυγε την κατάρρευση χάρη σε έναν αναπάντεχο σωτήρα από την Ινδία.
Επίσημο η KTM σώθηκε την τελευταία στιγμή από την πτώχευση. Ο σωτήρας της δεν είναι άλλος από την Ινδική Bajaj. Μέχρι πριν λίγους μήνες, το μέλλον της KTM κρεμόταν από μια κλωστή. Ο αυστριακός κατασκευαστής μοτοσυκλετών αντιμετώπιζε τη σοβαρότερη οικονομική κρίση στην ιστορία του, με συσσωρευμένα χρέη, πτώση στις πωλήσεις και ένα αβέβαιο αύριο. Κι όμως, η KTM όχι μόνο απέφυγε την πτώχευση, αλλά πλέον ελπίζει ξανά – χάρη σε μια σωτήρια κίνηση από έναν αναπάντεχο σύμμαχο: Tον ινδικό κολοσσό Bajaj.

Η είδηση επιβεβαιώθηκε επίσημα: η KTM κατάφερε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που απαιτούνταν για να προχωρήσει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης που είχε εγκριθεί από τους πιστωτές της. Το σενάριο της χρεοκοπίας απομακρύνθηκε και μια νέα σελίδα ανοίγει για μια από τις πιο επιτυχημένες ευρωπαϊκές εταιρείες στον χώρο της μοτοσυκλέτας.
Το σχέδιο διάσωσης
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ίδιας της KTM, στις 25 Φεβρουαρίου 2025, οι πιστωτές των KTM AG, KTM Components GmbH και KTM Forschungs & Entwicklungs GmbH ενέκριναν σχέδιο αναδιάρθρωσης που προέβλεπε "κούρεμα" 30% των οφειλών, με προθεσμία πληρωμής μέχρι τις 23 Μαΐου 2025. Το κλειδί της επιβίωσης όμως βρισκόταν στο ποσό των 600 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έπρεπε να καταβληθεί μέσα στην εβδομάδα, ώστε να τηρηθούν οι συμφωνίες με τους 1.200 και πλέον πιστωτές που διεκδικούσαν συνολικά πάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα χρήματα εξασφαλίστηκαν. Η σωτηρία έγινε πραγματικότητα.

Αν και η KTM δεν κατονόμασε επίσημα τον επενδυτή, όλα δείχνουν πως ο σωτήρας ήταν η Bajaj Auto – ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο και κάτοχος του 49,9% της Pierer Bajaj AG, της μητρικής εταιρείας της KTM. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Bajaj είχε εξασφαλίσει δάνειο 566 εκατομμυρίων ευρώ από τις JPMorgan, Citigroup και DBS Bank – ποσό που ταιριάζει απόλυτα με τις ανάγκες της KTM. Και κανείς δεν το έχει διαψεύσει.
Από το χείλος της κατάρρευσης… σε νέα ελπίδα
Η χρονιά που πέρασε ήταν καταστροφική για την KTM: Πάνω από 1.850 απολύσεις, δραστικές περικοπές στην έρευνα και ανάπτυξη, πώληση μετοχών σε άλλες εταιρείες όπως η MV Agusta και πτώση πωλήσεων άνω των 60.000 μονάδων.
Το 2024 η εταιρεία κατέγραψε ζημιές 1,29 δισεκατομμυρίων ευρώ, με τον τζίρο να μειώνεται στα 1,88 δισεκατομμύρια ευρώ – 29% λιγότερα από το 2023. Το καθαρό χρέος της αγγίζει τα 1,64 δισ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια είναι αρνητικά κατά 199 εκατομμύρια. Μια πραγματική κατάρρευση. Η παραγωγή μοτοσυκλετών στην Αυστρία μειώθηκε δραματικά: μόνο 4.200 μονάδες έως τις 30 Απριλίου 2025, όταν ολόκληρη η ομάδα KTM-Husqvarna-GASGAS είχε κατασκευάσει 381.555 μοτοσυκλέτες το 2023.

Τα αποθέματα μειώθηκαν κατά 40.000 μονάδες, αλλά η επανέναρξη παραγωγής δεν αναμένεται πριν τις 27 Ιουλίου, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και προμηθευτών που ζητούν πλέον προπληρωμές για να παραδώσουν. Ακόμη και ο τομέας των ηλεκτρικών ποδηλάτων και ποδηλάτων, στον οποίο η Pierer Mobility σκοπεύει να αποσυρθεί, κατέγραψε πτώση 31% στις πωλήσεις, με 400 εκατομμύρια ευρώ ζημιές μέσα σε έναν χρόνο.
Το αγωνιστικό πνεύμα παραμένει ζωντανό
Παρά τα προβλήματα, οι αναβάτες της KTM κατάφεραν να ξεχωρίσουν στο Grand Prix της Γαλλίας, με τον Pedro Acosta και τον Maverick Vinales να κατακτούν την τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Η παρουσία της KTM στο MotoGP συνεχίζεται, παρά τις φήμες περί αποχώρησης. Όπως δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής Pit Beirer, ήδη ετοιμάζονται για τις αλλαγές κανονισμών του 2027, ενώ επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της ομάδας τουλάχιστον έως το 2025. Το τι θα γίνει μετά το 2026 παραμένει ανοιχτό.
Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της KTM;
Η παρέμβαση της Bajaj ήταν καθοριστική: η πρώτη της ένεση 200 εκατομμυρίων ευρώ τον Μάρτιο επέτρεψε να ξαναρχίσει η παραγωγή και να απορροφηθούν τα τεράστια αποθέματα. Τώρα, με τη δεύτερη, ουσιαστικά γίνεται ο "αφανής ήρωας" της αναγέννησης της KTM.
'Η κρίση δεν έχει τελειώσει. Η εταιρεία εξακολουθεί να παλεύει με σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, προμηθευτών και παραγωγής. Αλλά η ελπίδα επέστρεψε και έχει ινδική υπογραφή.