«Δεν θα αφήσουμε εταιρείες, όπως η Aegean, χωρίς φροντίδα», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου όπου παρουσιάσθηκαν αναλυτικά τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη της οικονομίας. Τόνισε ότι η «κυβέρνηση ήδη ετοιμάζει σχέδιο για την Aegean, το οποίο όμως δεν είναι ακόμη έτοιμο, οπότε δεν είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε το ολοκληρωμένο κυβερνητικό σχέδιο, επεξεργαζόμαστε ένα τέτοιο σχέδιο και στόχος μας είναι να μην βρεθεί σε θέση αδυναμίας η εταιρεία».

Ο ίδιος χαρακτήρισε στρατηγικού χαρακτήρα την εταιρεία και για το θέμα που αντιμετωπίζει ανέφερε πως οι ανταγωνιστές της Aegean λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις και αυτό δημιουργεί στον κλάδο νόθευση των κανόνων ανταγωνισμού, οπότε και είναι λογικό η εταιρεία να έχει αγωνία για το μέλλον της. Επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο για να μην βρεθεί σε θέση αδυναμίας. «Το πρόβλημα δεν είναι αν θα μπει το δημόσιο ως μέτοχος στην εταιρεία, αλλά να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Πρίνος

Για την επένδυση στον Πρίνο, ο υπουργός σημείωσε ότι η ζημιά έγινε όχι λόγω του κορονοϊού αλλά λόγω της μεγάλης πτώσης στην τιμή του πετρελαίου και ανέφερε πως η κυβέρνηση παρακολουθεί τις εξελίξεις, ενώ εκτίμησε ότι δεν θα χρειαστεί να υπάρξει παρέμβαση καθώς η τιμή έχει αρχίσει πάλι να αυξάνεται. Για τις 40 στρατηγικές επενδύσεις συνολικού ύψους 6 δισ. ευρώ ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως άπτονται διαφόρων υπουργείων και θα δοθεί αναλυτική λίστα γι΄αυτά το προσεχές διάστημα, ενώ υπογράμμισε ότι τα δημόσια έργα θα διαδραματίσουν το δικό τους ρόλο στην ανάσχεση της ύφεσης.


Aegean

Σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης περιέγραψε προ ημερών τις επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορονοϊός στα μεγέθη του αερομεταφορέα.

Ο κ. Βασιλάκης δεν είναι η πρώτη φορά που μιλά δημόσια για τις δραματικές επιπτώσεις του Lockdown στην Aegean. Το έχει ξανακάνει στο ψηφιακό επιχειρηματικό πάνελ που οργάνωσε η Endeavor Greece με θέμα “Διοίκηση επιχειρήσεων σε ταραγμένους καιρούς” στις αρχές του μήνα. Μιλώντας όμως στους αναλυτές  έκανε λόγο ξανά για τη χειρότερη κρίση που έχουν αντιμετωπίσει εδώ και είκοσι χρόνια οι αερομεταφορές και την ανάγκη κρατικής ενίσχυσης της εταιρίας όπως συμβαίνει με τις περισσότερες αντίστοιχες της Ευρώπης.

Διέψευσε παράλληλα, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, τονίζοντας συνάμα πως εάν η εταιρεία δεν πάρει κρατική στήριξη και αυτό θα έχει επίπτωση και στο δίκτυο προορισμών της κάτι αφορά άμεσα όλους τους πολίτες.

 Όσο για  τα μέτρα στήριξης, τα προδιέγραψε ως εξής:

  • τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια,
  • την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τις θέσεις των εργαζομένων τους
  • την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών (φορολογικές ελαφρύνσεις, άτοκα δάνεια κτλ) που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.

Διαβάστε αναλυτικά