Εννιά μήνες μετά: Ανασύρθηκε από τον βυθό μεγάλο κομμάτι του πολυτελούς γιοτ Bayesian - Δείτε βίντεο
Το Bayesian βυθίστηκε τον περασμένο Αύγουστο στα ανοιχτά του σικελικού χωριού Πορτιτσέλο οδηγώντας στον θάνατο 7 ανθρώπους.
To πρώτο μεγάλο κομμάτι του Bayesian του πολυτελούς γιοτ που ανατράπηκε στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας τον περασμένο Αύγουστο, οδηγώντας στον θάνατο επτά άτομα, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανού δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη του, Μάικ Λιντς, και της 18χρονης κόρης του, Χάνα ανασύρθηκε από τη θάλασσα.
Πλάνα που αναρτήθηκαν σε ειδικούς ναυτιλιακούς ιστότοπους δείχνουν ένα τμήμα του Bayesian να μεταφέρεται σε ένα από τα σκάφη διάσωσης και ανάσυρσης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο βυθισμένο γιοτ.
Όπως αναφέρει η DailyMail αξιωματούχοι της ακτοφυλακής και εισαγγελείς είχαν διατάξει να αποκλειστεί η περιοχή γύρω από το σημείο του ναυαγίου και για αυτόν τον λόγο πιστεύεται ότι το βίντεο καταγράφηκε από drone.
Το σκάφος βυθίστηκε στις 19 Αυγούστου του περασμένου έτους κοντά στην πόλη Porticello, εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, με αναφορές για υδροστρόβιλους. Από τους 22 επιβαίνοντες, οι επτά έχασαν τη ζωή τους. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το γιοτ έγειρε κατά 90 μοίρες μέσα σε 15 δευτερόλεπτα στις 04:06 τοπική ώρα, με αποτέλεσμα άνθρωποι, έπιπλα και αντικείμενα να πέσουν στο κατάστρωμα.
Το πρώτο πόρισμα για το ναυάγιο του Bayesian στη Σικελία
Ο επικεφαλής επιθεωρητής της MAIB, Andrew Moll, δήλωσε ότι η κατάσταση ήταν «μη αναστρέψιμη» από τη στιγμή που το σκάφος έγειρε πάνω από τις 70 μοίρες. Το γιοτ είχε κατεβασμένα τα πανιά και ανυψωμένο το κεντρικό πτερύγιο όταν βυθίστηκε.
Η MAIB ανέθεσε στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον τη δημιουργία μοντέλων για την αξιολόγηση της αστάθειας του σκάφους υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, εφόσον ο άνεμος φυσούσε κάθετα προς το πλάι του σκάφους, ταχύτητες άνω των 117 χλμ./ώρα ήταν αρκετές για να το ανατρέψουν, ενώ «είναι πιθανό» να ήταν ευάλωτο και σε χαμηλότερες ταχύτητες.
Ωστόσο, οι πληροφορίες αυτές δεν περιλαμβάνονταν στο εγχειρίδιο ευστάθειας που υπήρχε στο σκάφος, με αποτέλεσμα «οι εν λόγω ευπάθειες να μην είναι γνωστές ούτε στον ιδιοκτήτη ούτε στο πλήρωμα του Bayesian», σύμφωνα με την έκθεση.
Η έρευνα της MAIB συνεχίζεται, καθώς το Bayesian ήταν εγγεγραμμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν έχει καθοριστεί ακόμη ημερομηνία για τη δημοσίευση της τελικής έκθεσης. Η MAIB σημειώνει ότι η έκθεση βασίζεται σε «περιορισμένα επαληθευμένα στοιχεία», καθώς η έρευνα των ιταλικών αρχών έχει περιορίσει την πρόσβαση στο ναυάγιο.
ιταλική Sea Group, η οποία αγόρασε την Perini Navi που κατασκεύασε το Bayesian, επέμεινε ότι το σκάφος ήταν «αβύθιστο» και αρνήθηκε να σχολιάσει την έκθεση της MAIB.