Ένωση Καταναλωτών: Τα δικαιώματα σας στα ξενοδοχεία για κρατήσεις, ακυρώσεις, επιστροφές χρημάτων
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με τα δικαιώματά τους κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών κατά τη δέσμευση καταλύματος, ώστε να εξασφαλιστούν ξέγνοιαστες διακοπές χωρίς απρόοπτα.
Υποχρεώσεις ξενοδόχων και ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων
Οι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
- Να διαθέτουν τα κενά δωμάτια σε κάθε πελάτη που επιθυμεί να διαμείνει.
- Να παρέχουν όλες τις διαφημιζόμενες ανέσεις και υπηρεσίες (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης).
- Να απαντούν εντός τριών (3) ημερών στην αποδοχή ή απόρριψη μιας κράτησης.
- Να αναρτούν σε κάθε δωμάτιο πινακίδα, θεωρημένη από την Αστυνομία, με αναλυτικές τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε το ακριβές κόστος διαμονής.
Προκαταβολή κράτησης σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια
Σχετικά με την προκαταβολή, ισχύουν τα εξής:
- Αν ζητηθεί προκαταβολή από τον ξενοδόχο, αυτή δεν πρέπει να υπερβαίνει το 25% του συνολικού κόστους διαμονής, ούτε να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
- Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δικαιούται την πλήρη επιστροφή της προκαταβολής.
Πολιτική ακύρωσης κράτησης
Το χρονικό σημείο της ακύρωσης είναι κρίσιμο:
- Εάν η κράτηση ακυρωθεί τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση και ο καταναλωτής δικαιούται την πλήρη επιστροφή της προκαταβολής.
- Εάν η ακύρωση γίνει σε διάστημα μικρότερο των 21 ημερών πριν από την συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο καταναλωτής οφείλει να καταβάλει το μισό (50%) του συνολικού ποσού της διαμονής που θα κατέβαλε αν δεν είχε προβεί σε ακύρωση.