Formula 1 μεταγραφές 2026: Όλα όσα ξέρουμε για το grid της επόμενης χρονιάς
Η αγορά οδηγών της F1 παίρνει φωτιά! Δες ποιοι έχουν συμβόλαιο για το 2026 και ποιοι παίζουν για μεταγραφή.

Καθώς η Formula 1 διανύει το δεύτερο μισό της φετινής αγωνιστικής σεζόν, η silly season (η σεζόν των μεταγραφών ή καλύτερα οι προφητείες για τις μεταγρφές των ομάδων) έχει ήδη αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία της. Οι φήμες γύρω από το μέλλον του Μαξ Φερστάπεν και του Τζορτζ Ράσελ κυριάρχησαν στο παρασκήνιο του GP Βρετανίας και η κουβέντα για τις μεταγραφές οδηγών έχει ήδη πάρει φωτιά. Όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, οι συζητήσεις για το ποιος θα οδηγήσει πού, ξεκινούν όλο και νωρίτερα. Κι ενώ υπάρχουν ακόμα πολλές άγνωστες παράμετροι για το grid του 2026, το βασικό ερώτημα παραμένει: «Ποιος πάει πού;»
Ας δούμε τι ισχύει μέχρι στιγμής και ποιοι οδηγοί βρίσκονται στο επίκεντρο.

The Max Factor
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν έχει μεν συμβόλαιο με τη Red Bull μέχρι το 2028, ωστόσο είναι κοινό μυστικό ότι το συμβόλαιο περιλαμβάνει "παραθυράκια" που του επιτρέπουν να αποχωρήσει υπό προϋποθέσεις.
Παρά τις δυνατές εμφανίσεις του τη φετινή χρονιά, λέγεται πως ορισμένοι όροι αυτών των ρητρών δεν έχουν ικανοποιηθεί, κάτι που του δίνει περιθώρια να συζητήσει πιθανή μεταγραφή. Η κατάσταση στη Red Bull έχει αλλάξει με την αποχώρηση του Κρίστιαν Χόρνερ, ενώ το νέο πρότζεκτ με κινητήρες Red Bull Powertrains και τη συνεργασία με τη Ford από το 2026 δεν έχει δοκιμαστεί ακόμη.

Παράλληλα, ομάδες όπως η McLaren, η Ferrari και φυσικά η Mercedes έχουν ανεβάσει στροφές. Ο Τοτο Βολφ, επικεφαλής της Mercedes και φαν του Φερστάπεν εδώ και χρόνια, δεν θα έλεγε όχι σε μια κίνηση-ματ αν του δοθεί η ευκαιρία. Το δεύτερο μονοθέσιο της Red Bull είναι επίσης ερωτηματικό. Ο Γιούκι Τσουνόντα λογικά δεν έχει πείσει για ανανέωση, ενώ ο Ιζάκ Χαντζάρ εντυπωσιάζει με τη Racing Bulls και φλερτάρει με την προαγωγή.
Το μέλλον του Ράσελ και οι επιλογές του
Η κατάσταση του Φερστάπεν επηρεάζει άμεσα και τον Τζορτζ Ράσελ, του οποίου το συμβόλαιο με τη Mercedes λήγει στο τέλος του 2025. Αν και οι σχέσεις του με τον Φερστάπεν δεν είναι οι καλύτερες, θα μπορούσαν –τουλάχιστον θεωρητικά– να βρεθούν και οι δύο κάτω από τη στέγη της Mercedes.

Αν όχι, ο Ράσελ ίσως κοιτάξει και αλλού. Μια πιθανή κενή θέση στη Red Bull, ή ακόμα και μια μετακίνηση στην Aston Martin, η οποία θα παρουσιάσει το πρώτο της μονοθέσιο σχεδιασμένο από τον Άντριαν Νιούι το 2026, είναι δύο σενάρια που ακούγονται έντονα.
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Mercedes, ο νεαρός Αντρέα Κίμι Αντονέλι δεν έχει ακόμα εξασφαλίσει τη θέση του για του χρόνου. Αν και έδειξε ψήγματα ταλέντου, δεν έχει ακόμα σταθεροποιήσει τις επιδόσεις του. Η ομάδα ίσως τον “δανείσει” προσωρινά σε άλλη ομάδα για να αποκτήσει εμπειρίες.
New kids (and cars) on the block
Το 2026 θα έχουμε και δύο επιπλέον θέσεις στο grid, αφού η Cadillac ετοιμάζεται να μπει στη Formula 1. Αν και δύσκολα θα προσελκύσει μεγάλο όνομα από κορυφαία ομάδα, το project υποστηρίζεται οικονομικά από τη GM και φαίνεται πολλά υποσχόμενο.
Οι φήμες θέλουν τον πρώην οδηγό της Red Bull, Σέρχιο Πέρεζ, ως φαβορί για την πρώτη θέση στην ομάδα, ενώ το όνομα του Βάλτερι Μπότας –τρίτος οδηγός στη Mercedes– έχει επίσης ακουστεί έντονα. Στη λίστα των ενδιαφερόμενων είναι και ο Μικ Σουμάχερ, ο Ζου Γκουανγιού, αλλά και ο Αμερικανός Τζακ Κρόφορντ, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας της Formula 2.