Την ώρα που οι καταστηματάρχες ανοίγουν τα ρολά για να υποδεχθούν τους καταναλωτές όχι μέσα στα καταστήματα αλλά στην είσοδο για να αγοράσουν τα προϊόντα τους με την μέθοδο του click away , οι λοιμωξιολόγοι χτυπούν καμπανάκι κινδύνου. Και αυτό γιατί όπως λένε χαρακτηριστικά εαν υπάρξει συνωστισμός δεν θα έχουμε μόνο αύξηση, αλλά επιδημική έκρηξη με δραματικές επιπτώσεις.

Με το σύστημα υγείας ακόμα να δοκιμάζεται μια νέα διασπορά στην κοινότητα θα προκαλέσει έμφραγμα στα νοσοκομεία και κατάρρευση στο σύστημα υγείας. «Εάν δεν λειτουργήσει το click away και έχουμε συνωστισμό, τότε δεν θα έχουμε μόνο αύξηση, αλλά επιδημική έκρηξη» τόνισε ο καθηγητής Νικόλαος Σύψας ενώ υπάρχει έντονος προβληματισμός και για τα ρεβεγιόν Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.


Προβληματισμός για τα ρεβεγιόν

Η Πνευμονολόγος, και Πρόεδρος της ελληνικής εταιρείας εντατικής θεραπείας, Αναστασία Κοτανίδου, είπε πως «η σύσταση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων ήταν να μην υπάρξει καμία χαλάρωση στο ωράριο για το ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς». Από την πλευρά του ο Νικόλαος Σύψας τόνισε ότι «κάθε συνάντηση οικογενειών μπορεί να επιφέρει τη διασπορά. Δεν το λέω αυτό γιατί είμαι κακός αλλά γιατί το βλέπουμε. Τα στοιχεία μας λένε ένα πράγμα: ενδοοικογενειακή διασπορά» .

Παρά το παράθυρο που είχε αφήσει ανοιχτό η κυβέρνηση, χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας τόνισε ότι από την Κυριακή η απαγόρευση κυκλοφορίας θα ισχύσει από τις 10 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, και μέχρι στιγμής δεν έχει προβλεφθεί να υπάρχει ειδική μέριμνα για κάποιες συγκεκριμένες ημέρες. «Δεν πρόκειται να διευρυνθεί το ωράριο. Η κάθε οικογένεια θα πρέπει να γιορτάσει μόνη ή μέχρι 9 άτομα» τόνισε χαρακτηριστικά προσθέτοντας όμως με νόημα πως τις επόμενες ημέρες θα δούμε αν θα υπάρξει κάποια ειδική διαδικασία για τις παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Πρεμιέρα του click away

Νωρίς το πρωί της Κυριακής ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης με ανάρτησή του στο twitter ευχήθηκε καλές πωλήσεις αλλά τόνισε ότι εάν έχουμε εικόνες συνωστισμού το click away θα σταματήσει.
«1η μέρα λειτουργίας της υπηρεσίας «παράδοση εκτός (click away)» θα ήθελα να ευχηθώ καλές πωλήσεις σε όλες τις επιχειρήσεις που θα κάνουν χρήση αλλά και να τονίσω ότι δεν πρέπει να καταστρατηγηθούν οι κανόνες της. Εάν έχουμε εικόνες συνωστισμού θα σταματήσει αναγκαστικά δυστυχώς.»

Τα 10 βήματα για το click away

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ακολουθούν τα εξής βήματα για τις αγορές τους από τα καταστήματα:

  1. παραγγελία μέσω e-shop ή τηλεφωνικώς
  2. αναμονή SMS από το κατάστημα για την παραλαβή με ραντεβού σε συγκεκριμένο χρόνο (π.χ. 14:00 με 14:30)
  3. ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει στείλει SMS μετακίνησης με τον κωδικό 2 και
  4. να έχει μαζί του έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, άδεια οδήγησης) και
  5. το αποδεικτικό παραγγελίας (έστω σε email) ή το SMS του καταστήματος
  6. με το click away, από τη στιγμή που θα στείλει το SMS θα έχει στη διάθεσή του 2 ώρες για να παραλάβει το προϊόν και να επιστρέψει στο σπίτι του
  7. στις ουρές έξω από το κατάστημα δεν μπορούν να βρίσκονται περισσότερα από 9 άτομα (με απόσταση δυο μέτρων), ενώ οι καταστηματάρχες πρέπει να φροντίζουν ώστε η αναμονή να μην υπερβαίνει τα 10 λεπτά
  8. οι αγορές με το click away γίνονται αποκλειστικά με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες (ή μέσω συστημάτων NFC στα κινητά) με POS και όχι με μετρητά
  9. η παραλαβή του προϊόντος γίνεται εκτός καταστήματος
  10. υπάρχει δυνατότητα επιστροφής/αλλαγής εντός 14 ημερών

Τι γίνεται με τα μαγαζιά που δεν έχουν e-shop

Για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop η τηλεφωνική παραγγελία είναι μονόδρομος. Γι’ αυτόν τον λόγο, σε πολλές πόλεις, οι καταστηματάρχες -που δεν έχουν eshop- αναρτούν πινακίδες στα μαγαζιά τους, με τις οποίες ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι μπορούν να βγάζουν φωτογραφία τη βιτρίνα και τις τιμές, ώστε στη συνέχεια να κάνουν παραγγελίες.

Ο κ. Σταμπουλίδης είπε ότι οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα θα μπορούν να χρησιμοποιούν την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις παραγγελίες μέσω click away.

Όσες επιχειρήσεις δεν έχουν e-shop θα μπορούν να χρησιμοποιούν την μετεξέλιξη της ειδικής πλατφόρμας e-katanalotis που θα είναι σε ισχύ από Δευτέρα, στην οποία επίσης από Δευτέρα, οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν εκτός από τις τιμές προϊόντων σούπερ μάρκετ και τις τιμές καυσίμων.

Σε ό,τι αφορά στα sms για τους εμπόρους χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα, η πλατφόρμα του υπουργείου θα λειτουργεί ως ενδιάμεσος για την επικοινωνία μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου. Θα στέλνει ο καταναλωτής ένα μήνυμα με τον αριθμό παραγγελίας, θα στέλνει και ο έμπορος αντίστοιχα. Θα ταυτοποιείται ο αριθμός παραγγελίας και μέσω της πλατφόρμας θα πηγαίνει στον καταναλωτή το sms για να μετακινηθεί και να παραλάβει το εμπόρευμα που έχει παραγγείλει. Οπότε, το sms που θα έπρεπε να στείλει η επιχείρηση στον πελάτη θα είναι δωρεάν, μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις