«Καμπανάκι» για ανατιμήσεις στην αγορά από την αύξηση στα ναύλα για φορτηγά - ψυγεία
Οικονομικό αποκλεισμό των νησιών εξαιτίας της συνεχούς αύξησης των ναύλων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με συνέπεια την εκτόξευση των τιμών στην μεταφορά προσώπων και αγαθών, καταγγέλλει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ.

Η διαρκής άνοδος των ναύλων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις αποτελεί σήμερα ένα σοβαρό εμπόδιο για τους κατοίκους των νησιών αλλά και τους επισκέπτες. Παρά τη μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% από την κυβέρνηση, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξακολουθούν να μετακυλίουν τα αυξημένα κόστη στον καταναλωτή, καθιστώντας δυσβάστακτες τις βασικές μετακινήσεις.
Κάθε νέα αύξηση μεταφράζεται σε:
- Ακριβότερα προϊόντα στα ράφια των νησιωτικών καταστημάτων
- Μεγαλύτερα έξοδα για οικογένειες που εξαρτώνται από τη θαλάσσια σύνδεση
- Περιορισμένες επιλογές για τον τουρισμό, με αρνητικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία
Ταυτόχρονα, οι αναφορές για τακτικές ματαιώσεις και καθυστερήσεις δρομολογίων (σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας) εντείνουν την αβεβαιότητα, αναγκάζοντας τον επιβατικό κοινό να χάνει πολύτιμο χρόνο και να επιβαρύνεται με πρόσθετα έξοδα.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως πολυτελής υπηρεσία· είναι αναγκαία υποδομή και κοινωνικό αγαθό. Η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει:
- Προσιτές και αξιόπιστες μετακινήσεις
- Προστασία των πολιτών από οικονομικές υπερβολές
- Συμμετοχή όλων στην ανάπτυξη μιας δίκαιης ακτοπλοϊκής πολιτικής
Επιπλέον, η ασφάλεια και οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές πρέπει να τεθούν άμεσα σε προτεραιότητα, με αυστηρή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.
Αύξηση κόστους μεταφοράς φορτηγών (22/05/2025)

Το κόστος για τα φορτηγά-ψυγεία (μεταφορά ευπαθών προϊόντων) αυξήθηκε από 1.985 € σε 2.300 € (δρόμος Πειραιά–Ρόδος–επιστροφή).
Η άμεση προσφυγή σε μέτρα στήριξης και αυστηρός έλεγχος των ναύλων είναι πλέον επιβεβλημένα. Αποτελεί χρέος όλων μας να διεκδικήσουμε μια βιώσιμη και δίκαιη ακτοπλοϊκή πολιτική, που θα υπηρετεί την κοινωνία και όχι μόνο τα οικονομικά συμφέροντα.