Κρήτη: Μπήκαν οι υπογραφές για τον ΒΟΑΚ - Μητσοτάκης: Εκπληρώνω την προσωπική μου δέσμευση
Μετά από χρόνια καθυστερήσεων, τεράστια προβλήματα και γραφειοκρατικά κωλύματα, το έργο του ΒΟΑΚ μπαίνει στην τελική του ευθεία.
Το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ στην Κρήτη μπαίνει από σήμερα στην τελική του ευθεία μετά από χρόνια καθυστερήσεων - καθυστερήσεις που πληρώθηκαν με ζωές εκατοντάδων ανθρώπων στην άσφαλτο.
Το έργο που αντιμετώπισε τεράστιες δυσκολίες και γραφειοκρατικά κωλύματα αλλά πλέον όλα τα εμπόδια έχουν ξεπεραστεί και ο Κυριάκος Μητσοτάκης που το είχε χαρακτηρίσει ως προσωπικό του στοίχημα μίλησε στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ που πραγματοποιείται στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Ηρακλείου.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Περιμένω να δω σύντομα τα εργοτάξια
«Σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα για την Κρήτη και για την κυβέρνηση, επιτέλους μετά από δυσκολίες και εμπόδια υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο - Χανιά μία δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα την εκπληρώνω» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για «εξαιρετικά σύνθετο και μεγάλο έργο».
«Περιμένω να δω σύντομα τα εργοτάξια» σημείωσε ο Πρωθυπουγός κάνοντας λόγο για «παρανοϊκό φόρο αίματος» που πληρώνει η Κρήτη. Σημείωσε πως έχει ζητήσει από την ηγεσία του υπουργείου να υπάρχουν παρεμβάσεις στον υφιστάμενο βόρειο οδικό άξονα προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια χωρίς αυτό να λύνει το πρόβλημα - όπως παρατήρησε.
«Υπογράψαμε στις 9 Μαίου που είναι η ημέρα της Ευρώπης γιατί όλα τα μεγάλα έργα έχουν και ευρωπαϊκή συμμετοχή» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.«Πλησιάζουμε στην επέτειο δραματικών στιγμών όταν η Ελλάδα το 2015 ήταν πολύ κοντά στο να βρεθεί εκτός της Ευρώπης, ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει ως χώρα και ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε το πλεόνασμα στους πολίτες».
Ο υφυπουργός αρμόδιος για τις υποδομές Νίκος Ταχιάος τόνισε πως με τον ΒΟΑΚ «η Κρήτη θα είναι ένα διαφορετικό νησί», σημείωσε πάντως πως η επιτυχία του προϋποθέτει ότι θα υπάρξει η συνεργασία εκ μέρους της τοπικής κοινωνίας. «Υπάρχουν αιτήματα που τα βλέπουμε θετικά και θα είμαστε καθημερινά σε διαβούλευση μαζί τους» συμπλήρωσε. «Σήμερα είναι η αφετηρία και ο στόχος μας είναι να μπουν όσο το δυνατόν συντομότερα εργοτάξια σε όλους τους νομούς της Κρήτης» κατέληξε ο κ. Ταχιάος.
Η σύμβαση αφορά στο μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά. Μήκους 157 χιλιομέτρων, ο νέος οδικός άξονας θα έχει επίσης συνοδό παραπλευρο οδικό δίκτυο, γέφυρες, σήραγγες, κόμβους και αναβαθμίσεις των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και μέρος του κόστους κατασκευής θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη που συνολικά περιλαμβάνει:
- 43 κόμβους
- 23 σήραγγες
- 89 γέφυρες
- 89 κάτω διαβάσεις και
- 12 άνω διαβάσεις