Κυρανάκης για τη συμφωνία με τους Ιταλούς: Αποκαλύπτει πότε θα έρθουν τα νέα τρένα
«Τα «ασημένια βέλη» που ήρθαν με την προηγούμενη συμφωνία είναι μεταχειρισμένα από το 1995, δηλαδή τρένα 30ετίας», αναφέρει ο αν. υπουργός.

«Η συμφωνία που είχε ξεκινήσει το 2017 ούτε νέου τύπου τρένα προέβλεπε ούτε όλα αυτά που δεσμεύτηκαν να κάνουν σήμερα οι άνθρωποι της κρατικής εταιρείας της οποίας μέτοχος είναι η ιταλική κυβέρνηση», επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στο πώς και πότε θα έρθουν τα νέα τρένα της Hellenic Train, μετά την συμφωνία που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε: «Δουλέψαμε μεθοδικά με τον κ. Σταϊκούρα για να έρθουν τα νέα τρένα- 15 τρένα προαστιακού τύπου και 8 υπεραστικού τύπου σύγχρονα, τα οποία τώρα θα παραγγελθούν».
«1,7 βλάβες την ημέρα»
Αναφορικά με το πότε θα έχουμε τα νέα τρένα, ο αν. υπουργός, μιλώντας στο Star, δήλωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα «θα τα έχουμε μόλις υπογραφεί η παραγγελία».
«Σήμερα είχαμε την υπογραφή για το ποσό», ξεκαθάρισε. Στην συνέχεια παρέπεμψε στην δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι τα τρένα θα τα έχουμε μέχρι το 2027. «Τα λεγόμενα «ασημένια βέλη» που ήρθαν με την προηγούμενη συμφωνία είναι μεταχειρισμένα από το 1995, δηλαδή τρένα 30ετίας. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε 1,7 βλάβες την ημέρα στα τρένα που κυκλοφορούν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
«Θα προχωρήσουν» ECTS και τηλεδιοίκηση
Ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε πως το σύστημα ECTS (Αυτόματης Προστασίας Συρμών) θα είναι εγκατεστημένο πλέον σε όλα τα καινούργια τρένα και δεν θα προστίθεται στον εξοπλισμό των παλαιότερων τρένων, όπως μέχρι σήμερα, ενώ παράλληλα προχωρά και η εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης στο σύνολο του δικτύου.
«Θα φέρουμε στην Ελλάδα σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης» πρόσθεσε σχετικά με το προσωπικό των σιδηροδρόμων. Ο κ. Κυρανάκης σημείωσε πως οι Ιταλοί πρόκειται να δαπανήσουν 360 εκατ. ευρώ και η Ελλάδα 400 εκατ. ευρώ. Το ποσό αφορά τα έργα αποκατάστασης του δικτύου για τις καταστροφές της κακοκαιρίας Daniel, αλλά συμπλήρωσε ότι «προχωράμε και σε άλλα έργα όπως στα Σεπόλια».
Μιλώντας για την προστασία του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Κυρανάκης σχολίασε πως «νομίζουμε ότι με την τηλεδιοίκηση όλα είναι λυμένα, αλλά αν κοπεί ένα καλώδιο στο συγκεκριμένο τμήμα δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση». Τα μέτρα όπως είπε είναι οι συστηματικές περιπολίες στις γραμμές, η επιτήρηση με drone, η άμεση κλήση στην Αστυνομία σε εντοπισμό υπόπτων στις γραμμές, η αξιοποίηση της αυστηροποίησης του ποινικού πλαισίου κ.ά.
Μάλιστα, προανήγγειλε έργα περίφραξης, ειδικά στις περιοχές που υπάρχουν περιστατικά λιθοβολισμού των τρένων.