Κυρανάκης: Πότε και από πού θα φύγουν τα τρόλεϊ - Τι θα γίνει με τους οδηγούς
Ο αναπληρωτής υπουργός επιβεβαίωσε ότι από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου και για κάθε Σάββατο, το μετρό στην Αθήνα θα λειτουργεί όλο το 24ωρο, όπως επίσης τα λεωφορεία και τα τραμ.
Κλείνει ένας μεγάλος κύκλος στις Μεταφορές στην Αθήνα 70 χρόνια μετά, αφού σταδιακά αποσύρονται από τους δρόμους τα τρόλεϊ. Ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει τη σταδιακή αντικατάστασή τους με 100 νέα, πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία, στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου που εξυπηρετεί την πρωτεύουσα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στην επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, εξηγώντας ότι στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, κάτι που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος. Μετά από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, είπε ότι το τέλος των τρόλεϊ θα δοθεί στις εξής 2 φάσεις:
- ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέραν από μεγάλους κεντρικούς δρόμους όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια,
- Αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ
Όπως δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.
Από 13 Σεπτεμβρίου 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο
Ο αναπληρωτής υπουργός επιβεβαίωσε ότι από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου και για κάθε Σάββατο, το μετρό στην Αθήνα θα λειτουργεί όλο το 24ωρο, όπως επίσης τα λεωφορεία και τα τραμ.
«Όλα τα μέτρα που λαμβάνουμε, δηλαδή και η αστυνόμευση, και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, οι κάμερες και τα 24ώρα τα Σάββατα έχουν τη στόχευση να μειώσουν όσο γίνεται αυτό το πολύ μεγάλο αριθμό νεκρών στην ελληνική άσφαλτο», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.
«Από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου και μετά, οι εργαζόμενοι του Μετρό, Λεωφορείου και Τραμ βάζουν “τεράστια πλάτη” και θα λειτουργήσουν 24ώρο κάθε Σάββατο. Βγαίνουμε με το υφιστάμενο προσωπικό, αλλά θα γίνουν κι άλλες προσλήψεις, ενώ θα τους ανταμείψουμε και οικονομικά».
Τι θα ισχύσει για τη Θεσσαλονίκη
Το εν λόγω μέτρο εξετάζεται και για το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.
«Μετά την επέκταση στη Καλαμαριά, το ίδιο θα εξετάσουμε και για τη Θεσσαλονίκη, η οποία απέκτησε μετρό έπειτα από 30 χρόνια. Επεκτείνεται μέσα στο 2026 και στην Καλαμαριά, οπότε θα το εξετάσουμε και για εκεί», δήλωσε.
«Τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα ΜΜΜ»
Αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στα μέσα μεταφοράς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι κάποια βαγόνια στον ΗΣΑΠ που είναι νεότερα και έχουν κλιματισμό - πέραν των συρμών που είναι από το 1980 και δεν έχουν κλιματισμό- σε αυτά, ο κλιματισμός δεν αποδίδει, γεγονός που οφείλεται στο ότι ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα, δεδομένου ότι οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια, ενώ - μεταξύ άλλων - σημείωσε ότι στο Μετρό στην Γραμμή 2 και 3 από τους 52 συρμούς που είναι σε λειτουργία, οι 32 έχουν κλιματισμό».
Αναλυτικότερα, ανέφερε:
«Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που την βιώνουμε. Κατ' αρχάς, καλό είναι κάποια στιγμή να ζητήσετε τον λόγο απ' αυτούς που παρήγγειλαν μετρό χωρίς κλιματισμό. Γιατί αυτά δεν παραγγέλθηκαν τους 4 μήνες που είμαι εγώ στο υπουργείο. Παραγγέλθηκαν πριν κάποιες δεκαετίες. Στην Ελλάδα λοιπόν, κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να παραγγείλει συρμούς πολλών εκατομμυρίων, χωρίς κλιματισμό. Καλό είναι να ζητηθεί ο λόγος και απ' αυτούς, κάποια στιγμή - Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών. Δηλαδή θα βγαίνουν απ' το δίκτυο κάποιοι συρμοί - αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα, θέλω να είμαι καθαρός. Όταν παίρνεις μια απόφαση και λες "θα βγάλω έναν συρμό για να τον ανακαινίσω", γιατί πρέπει να πάρεις μια απόφαση και να πεις "χρειάζεται κλιματισμό; Ναι, χρειάζεται". Πρέπει να το βγάλω απ' τη λειτουργία, να τον ανακαινίσω, να του αλλάξω και τα μηχανολογικά του και να τον ξαναβάλω. Αυτό λοιπόν θα γίνει. Στον ΗΣΑΠ έχουμε συρμούς απ' το 1980».