Μπλακ άουτ: Ακυρώνουμε την πτήση ή συνεχίζουμε κανονικά το ταξίδι μας σε Ισπανία και Πορτογαλία;
Τι πρέπει να κάνετε αν έχετε προγραμματίσει ταξίδι για τις επόμενες ημέρες στην Ιβηρική χερσόνησο.

Ένα εκτεταμένο μπλακ άουτ έπληξε την καρδιά του τουρισμού στην Ιβηρική χερσόνησο, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των κρατικών υπηρεσιών και ανησυχία μεταξύ των ταξιδιωτών. Πολλοί επισκέπτες εξετάζουν το ενδεχόμενο ακύρωσης των ταξιδιών τους προς Ισπανία και Πορτογαλία, μετά τις εικόνες απόλυτου σκότους που διαδόθηκαν στα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο Ρόρι Μπόλαντ, αρθρογράφος της έκδοσης Which? Travel, που ειδικεύεται στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, προειδοποιεί:
«Οι διακοπές ρεύματος σε Ισπανία και Πορτογαλία ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά όσους ταξιδεύουν από και προς τις δύο χώρες».
Για όσους ήδη βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές, η σύσταση του Μπόλαντ είναι σαφής: «Ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες των τοπικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και των κυβερνητικών φορέων».
Αν, όμως, έχετε προγραμματίσει διακοπές σε κάποια από αυτές τις περιοχές τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, ο ειδικός επισημαίνει ότι δεν είναι φρόνιμο να τις ακυρώσετε εκ των προτέρων.
Γιατί δεν πρέπει να ακυρώσετε το ταξίδι εκ των προτέρων
«Εάν η αναχώρησή σας απέχει αρκετές ημέρες ή εβδομάδες, η καλύτερη τακτική είναι να διατηρήσετε κανονικά την κράτησή σας. Σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύετε να χάσετε το κόστος των εισιτηρίων ή της διαμονής και πιθανώς να μην μπορείτε να το διεκδικήσετε μέσω της ταξιδιωτικής ασφάλισης», εξηγεί ο Μπόλαντ.
Τι να κάνετε αν ταξιδεύετε τις επόμενες ημέρες
- Ελέγξτε συχνά τις ενημερώσεις από το αεροδρόμιο αναχώρησης ή τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα.
- Παρακολουθείτε τις επίσημες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τον Μπόλαντ, η ευθύνη της φροντίδας των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης ανήκει αποκλειστικά στην αεροπορική εταιρεία, ανεξαρτήτως του λόγου ακύρωσης. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σας επαναπρογραμματίσει σε εναλλακτική πτήση ή να προβεί σε πλήρη επιστροφή του αντιτίμου.
Κρατήστε όλα τα τιμολόγια και τις αποδείξεις
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί ή καθυστερήσει και χρειαστεί να κάνετε έξοδα , διατροφή, μεταφορά ή διανυκτέρευση , συγκεντρώστε προσεκτικά όλες τις αποδείξεις. Έτσι, θα μπορείτε να υποβάλετε αίτημα αποζημίωσης προς την αεροπορική εταιρεία για κάθε σχετικό κόστος.