Νέα BMW R 1300 R: Ο boxer κινητήρας συνεχίζει
Η νέα δυναμική roadster με boxer κινητήρα είναι πολύ πιο σπορ, τεχνικά και εμφανισιακά, για μία πολλά υποσχόμενη εμπειρία οδήγησης.
Η νέα BMW R 1300 R έχει αισθητά πιο σπορ εμφάνιση και τεχνολογία, αποτυπώνοντας ένα δυναμικό στυλ μέσα από μία επιθετική, σχεδίαση. Είναι διαθέσιμη σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού.
«Με τη νέα BMW R 1300 R, ανεβάσαμε τη δυναμική μας roadster με boxer κινητήρα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Απόλυτα προσηλωμένη στη δυναμική οδήγηση, προσφέρει μία πολύ πιο σπορ εμπειρία από την προκάτοχό της χάρη σε έναν πλήρως ανασχεδιασμένο κινητήρα και πλαίσιο, διατηρώντας όμως τις θεμελιώδεις αξίες της BMW, όπως η τουριστική ικανότητα και η άνεση». Christof Lischka, Επικεφαλής Εξέλιξης της BMW Motorrad. Ο στόχος εξέλιξης της νέας BMW R 1300 R ήταν η τεχνική και οπτική αναβάθμιση της δυναμικής roadster με boxer κινητήρα. Εκτός από την πιο επιθετική, σπορ σχεδίαση, στοιχεία εξοπλισμού όπως αυτά της έκδοσης Performance – σπορ ανάρτηση, πιο μικρό τιμόνι, και ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, επιλογέας DTC-Shift, η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με: Δύο πρόσθετες σπορ screens, σπορ σέλα, ποδιά κινητήρα, και σπορ ελαστικά –επιτρέπουν στους πελάτες να ενισχύσουν περαιτέρω τις δυναμικές ικανότητες της μοτοσικλέτας.

Παράλληλα, η BMW R 1300 R παραμένει ένας αξιόπιστος σύντροφος για καθημερινές μετακινήσεις και ταξίδια, και με προαιρετικό εξοπλισμό όπως η θερμαινόμενη σέλα, το Riding Assistant, μία ψηλότερη ζελατίνα, και μία ευρεία γκάμα βαλιτσών, μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στις ατομικές ανάγκες του αναβάτη.
Διαθέσιμες εκδόσεις
Η βασική έκδοση της BMW R 1300 R διατίθεται σε μεταλλικό χρώμα Snapper Rocks. Επιπλέον, προσφέρεται η έκδοση Exclusive σε μεταλλικό Racing blue, η έκδοση Performance με σπορ προσανατολισμό σε Lightwhite uni, και η πολυτελής Option 719 Kilauea σε μεταλλικό χρωματισμό Blackstorm.
Σπορ εργονομία και εξοπλισμός για οδηγική απόλαυση και άνεση στο ταξίδι
Tο εργονομικό τρίγωνο που σχηματίζεται από το τιμόνι, τα μαρσπιέ και τη σέλα, έχει σχεδιαστεί για να φέρει τον αναβάτη πιο μπροστά πάνω από τον εμπρός τροχό χάρη στα ελαφρώς πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ και το πιο ίσιο τιμόνι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια βελτιωμένη αίσθηση του εμπρός τροχού, ιδιαίτερα σε συνθήκες σπορ οδήγησης, και κατά συνέπεια, ακόμα καλύτερο έλεγχο. Την ίδια στιγμή, η σπορ θέση της σέλας επιτρέπει πιο ξεκούραστη οδήγηση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ακόμα και με συνεπιβάτη. Επίσης διατίθεται προαιρετικό τιμόνι Comfort.
Ποικίλη γκάμα σελών εξασφαλίζει το καλύτερο ύψος σέλας, ενώ ένα νέο σύστημα βαλιτσών με ηλεκτρική διασύνδεση και ένας έξυπνος σάκος ρεζερβουάρ ( tank bag ) κάνουν τη μοτοσικλέτα ιδανική για άνετα ταξίδια και χαλαρές εξορμήσεις.

Κατά την εξέλιξη της νέας R 1300 R, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή ώστε το ύψος της σέλας να είναι κάτω από 790 mm. Πέραν της βασικής σέλας, διατίθενται και πολλές ακόμα προαιρετικές επιλογές από το εργοστάσιο.
Για μεγάλα ταξίδια και μίνι αποδράσεις, η νέα BMW R 1300 R μπορεί να εξοπλίζεται με ένα νέας σχεδίασης σύστημα βαλιτσών και βάσεων. Οι βαλίτσες παρέχουν χωρητικότητα 26 και 29 λίτρα αντίστοιχα. Συνδέονται στο ηλεκτρολογικό σύστημα της μοτοσικλέτας και μπορούν να ξεκλειδώνουν από το σύστημα κεντρικού κλειδώματος. Επίσης και οι δύο διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό, ενώ η αριστερή βαλίτσα περιλαμβάνει θύρα φόρτισης USB-C. Ο σάκος ρεζερβουάρ είναι επίσης νέος. Για πρώτη φορά, δεν φέρει καθόλου ιμάντες, παρά μόνο έναν δακτύλιο έδρασης στην τάπα του ρεζερβουάρ.
Boxer κινητήρας με κορυφαίες τιμές ισχύος και ροπής
Ο boxer της νέας BMW R 1300 R έχει χωρητικότητα ακριβώς 1300 κ.εκ. Αποδίδει ισχύ 145 ίππων και μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6 500 σ.α.λ. τιμές που τον κάνουν τον ισχυρότερο boxer κινητήρα μαζικής παραγωγής της BMW μέχρι σήμερα.
Τρία προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, για να μπορεί η μοτοσικλέτα να προσαρμόζεται άριστα σε οποιεσδήποτε οδικές συνθήκες. Riding Modes Pro με πρόσθετα «Dynamic» και «Dynamic Pro», μαζί με την προεπιλογή riding mode διατίθενται προαιρετικά από το εργοστάσιο. Το σύστημα engine drag torque control (MSR) προσφέρεται στάνταρ.

Στη βασική της έκδοση, η νέα R 1300 R περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης για προσαρμογή στις ατομικές προτιμήσεις του αναβάτη. Τα “Rain” και “Road” modes ρυθμίζουν τα χαρακτηριστικά οδήγησης για τις περισσότερες οδικές συνθήκες.
Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα
Νέας σχεδίασης πλαίσιο από χάλυβα και αλουμινένιο υποπλαίσιο, αλλά και νέο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω ανάρτηση EVO Paralever II με νέο setup για μεγαλύτερη οδηγική ακρίβεια. Τέλος οι νέοι τροχοί, είναι πάνω από 1,4 kg ελαφρύτεροι.
Το ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment ( DSA ), με δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης , της σκληρότητας του ελατηρίου και της αντιστάθμισης φορτίου, είναι διαθέσιμο ως προαιρετικός εξοπλισμός . Το πρώτο στον κόσμο τηλεσκοπικό πιρούνι μαζικής παραγωγής με ρυθμιζόμενη σκληρότητα ελατηρίου.

Η R 1300 R διατίθεται στάνταρ με δύο δισκόφρενα και ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονό δισκόφρενο με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω, σε συνδυασμό με BMW Motorrad Integral ABS Pro. Επίσης, η νέα BMW R 1300 R μπορεί να εξοπλίζεται με σπορ σύστημα πέδησης – προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο. Πέρα από την πιο σπορ εμφάνιση με δαγκάνες στο χρώμα του τιτανίου, το σύστημα προσφέρει ελαφρώς αυξημένη απόδοση πέδησης.
Φώτα LED
Στάνταρ προβολέας full LED σε δυναμικό οκτάγωνο σχήμα και προηγμένος φωτισμός LED παντού. Headlight Pro με προσαρμοζόμενο φωτισμό στροφής ( adaptive turning light ) διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο. Με το προαιρετικό Adaptive Turning Light, η μεσαία σκάλα του στάνταρ full LED προβολέα βελτιστοποιείται για φωτισμό της στροφής ανάλογα με τη γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας ενεργοποιώντας πρόσθετα στοιχεία LED.

Με αυτό τον τρόπο, η στροφή φωτίζεται σχεδόν πλήρως επειδή το φως μετακινείται προς το σημείο που κατευθύνεται η μοτοσυκλέτα. Βελτιστοποιώντας το μοτίβο φωτός, η μεσαία σκάλα φώτων εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη εμβέλεια και ομοιομορφία φωτισμού του δρόμου.