Παντρεύονται οι φίλοι σου σε άλλη πόλη; Πόσο κοστίζει και πώς θα το καλύψεις, αν πας
Για πολλούς καλεσμένους, η απόφαση συμμετοχής σε ένα γάμο φίλων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις οικονομικές τους δυνατότητες.

Με αφορμή την καλοκαιρινή περίοδο, κατά την οποία οι γάμοι βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους, η εταιρεία Klarna, έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα έρευνας που εξετάζει το οικονομικό βάρος που αντιμετωπίζουν οι καλεσμένοι όταν προσκαλούνται σε έναν γάμο προορισμού (destination wedding).
Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάιο 2025 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές.

Ο γάμος προορισμού
Ως γάμος προορισμού αναφέρεται ο γάμος που πραγματοποιείται εκτός της πόλης καταγωγής του γαμπρού και της νύφης και συνήθως απαιτεί ένα πιο μακρινό ταξίδι για το ζευγάρι και τους καλεσμένους.
Η σχετική έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές διαχειρίζονται το κόστος για να συμμετέχουν σε έναν τέτοιο γάμο, και αναφέρει τι ενέργειες κάνουν οι καταναλωτές για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οικονομικά.
Πόσα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν: Ταβάνι τα 500 ευρώ
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, περισσότεροι από 6 στους 10 συμμετέχοντες δηλώνουν ότι δεν θα ξόδευαν πάνω από 500 ευρώ συνολικά για να ταξιδέψουν για έναν γάμο. Τα έξοδα περιλαμβάνουν έξοδα μετακίνησης, διαμονής και δώρου προς το ζευγάρι. Το 36,7% δηλώνει ότι οριακά μπορεί να διαθέσει έως 250Euro, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (7%) είναι πρόθυμο να ξεπεράσει τα 1.500Euro.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένα υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων της έρευνας (38,8%) απάντησαν ότι έχουν αρνηθεί στο παρελθόν να παραστούν σε γάμο που έπρεπε να ταξιδέψουν, επικαλούμενοι ως βασικό λόγο το κόστος.
Για όσους τελικά αποφάσισαν να ταξιδέψουν για έναν γάμο, τα ποσά που ξοδεύτηκαν συνολικά επιβεβαιώνουν το οικονομικό βάρος της απόφασης. Το 31% δηλώνει ότι ξόδεψε κάτω από 250 ευρώ, ενώ άλλο ένα 30% πλήρωσε έως 500 ευρώ. Ένα 13% υπολογίζει το συνολικό ποσό μεταξύ 501 ευρώ και 750 ευρώ, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (4,7%) ξεπέρασε τα 1.000 ευρώ. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η παρουσία σε έναν γάμο σε κάποιον προορισμό επιφέρει μια οικονομική επιβάρυνση για τον καλεσμένο.

Τα βασικά κόστη
Η διαμονή (35,3%) καθώς και το κόστος των μεταφορικών (33,8%) καταγράφονται ως οι βασικότεροι παράγοντες που επιβαρύνουν οικονομικά τους καλεσμένους.
Με τις ευέλικτες λύσεις πληρωμών, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του κόστους σε άτοκες δόσεις, το συνολικό κόστος καθίσταται πιο διαχειρίσιμο.
Το 21,5% δηλώνει ότι και το δώρο προς το ζευγάρι προσθέτει ένα σημαντικό οικονομικό βάρος, ειδικά όταν συνδυάζεται με έξοδα μετακίνησης και διαμονής. Για πολλούς καλεσμένους, η απόφαση συμμετοχής σε ένα γάμο προορισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις οικονομικές τους δυνατότητες: το 39.9% δηλώνει ξεκάθαρα ότι, αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά για να παρευρεθεί σε έναν γάμο προορισμού, δεν θα πήγαινε.
Για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, πολλοί καλεσμένοι υιοθετούν ευέλικτες λύσεις που θα τους εξοικονομήσουν χρήματα.
Γάμος με διακοπές;
Ειδικότερα, το 46,5% δηλώνει ότι συνδυάζει τον γάμο με διακοπές στον ίδιο προορισμό, ενώ περίπου 1 στους 3 επιλέγει να περιορίσει τη διάρκεια διαμονής ώστε να μειώσει το συνολικό κόστος. Αντίστοιχο ποσοστό (30,1%) επιλέγει να μοιραστεί τα έξοδα διαμονής με άλλους καλεσμένους, επιλέγοντας λύσεις όπως την ενοικίαση κάποιου Airbnb καταλύματος.
Όσοι από τους ερωτηθέντες είχαν παρευρεθεί σε γάμο προορισμού, δήλωσαν ότι είχαν αποταμιεύσει χρήματα εκ των προτέρων για να καλύψουν τα συνολικά έξοδα (44,3%), ενώ το 44,9% χρησιμοποίησε χρήματα από τον τρέχοντα λογαριασμό. Το 9% επέλεξε πληρωμή μέσω πιστωτικών καρτών, ένα άλλο 9% δανείστηκε από την οικογένεια ή από φίλους, ενώ ένα 7,4% προτίμησε εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής.
Πώς καλύπτουν τον λογαριασμό
Σε ό,τι αφορά μελλοντικές προθέσεις για πληρωμή εξόδων για ένα γάμο προορισμού, σχεδόν 4 στους 10 προτιμούν να καλύψουν το κόστος από αποταμιεύσεις, ενώ ένα 28,3% δηλώνει ότι θα μείωνε άλλες προσωπικές δαπάνες προκειμένου να τα καταφέρει (π.χ. εστιατόρια, σινεμά)
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ